user icon

Schumacher: "Vettel begeeft zich in gevaarlijke situatie"

  • Gepubliceerd op 30 okt 2020 17:18
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel speelt mogelijk een gevaarlijk spel nu zijn relatie met Ferrari de laatste fase ingaat. Na de Grand Prix in Portugal had de viervoudig wereldkampioen F1 diverse opmerkingen over Ferrari. Teambaas Mattia Binotto ontkende dat Vettel niet hetzelfde materiaal krijgt in vergelijking met zijn teamgenoot Charles Leclerc.

Voormalig F1-coureur Ralf Schumacher zegt dat de situatie gevaarlijk kan worden voor Vettel bij Ferrari: "Ik denk dat Binotto de situatie goed aanpakt. Van zijn kant zegt hij dat een eerdere beëindiging van de samenwerking geen probleem is, hoewel de algemene situatie in het klassement precair is."

Hoewel geld geen probleem is bij Ferrari, is het hoger of lager eindigen in het wereldkampioenschap voor constructeurs meerdere miljoenen waard. Momenteel staat Ferrari zesde algemeen, met AlphaTauri niet ver achter zich en Renault, McLaren en Racing Point binnen handbereik voor het Italiaanse team.

Over de vraag of Vettel vervangen zou kunnen worden, legde Schumacher uit: "De enige die dat kan beslissen is Sebastian. Hij zou moeten zeggen: 'Ik wil niet meer blijven'. Alleen hij weet of hij dat gaat doen, maar vanuit zijn oogpunt heeft het geen zin. Hij wil toch laten zien dat hij, als alles werkt, nog heel goed kan autorijden. Thuis blijven helpt hem niet", zei de Duitser.

Gedrag Vettel

Er is echter een limiet aan hoeveel Ferrari en Binotto zullen tolereren in termen van het gedrag en de opmerkingen van Vettel. Schumacher: "Ze moeten voorzichtig zijn met hoe ze met elkaar omgaan. Als de situatie om één of andere reden escaleert, kan er van alles gebeuren. Er zijn ook contractuele boetes, maar naar mijn mening zou dat Ferrari niet helpen. Theoretisch zouden ze Hulkenberg kunnen nemen, maar wie anders?"

"Op een gegeven moment kan het echt gevaarlijk worden voor Sebastian. Bijvoorbeeld als hij te kritisch is over het team en zegt dat Ferrari hem opzettelijk afremt. Maar dat heeft hij nog niet gedaan."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Waarom? ik had als ik Vettel was gewoon gezegd: adios. Je ziet maar wie je in dat rukding gaat zetten, Ik ga me lekker voorbereiden op AM.

    Niks gevaarlijks aan. Maar ook Leclerc fans moeten gaan uitkijken hoor. Charles heeft nu nog niks te vertellen daar, Maar ik wil het wel eens even zien als het volgend jaar weer ruk is en ze met de nieuwe regels de spijker misslaan. Dan gaat hij ook beginnen hoor.

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 17:49
    • ...de plank mis slaan. ;p

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 18:06
    • oh ja, De spijker op zijn kop :p

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 18:08
    • Geeft niet hoor. Lood om oud hout 😜

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 18:10
    • Zoals Leclerc nu rijdt, wordt zijn invloed met de race groter. Hij presteert, pusht het team maar is wel realistisch en heeft geduld. Ideaal in deze omstandigheden.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 19:20
    • Stitch

      Posts: 5.259

      Apropos de plank mis slaan. Dit zelfde stukje (vrijwel identiek) is vanmiddag omstreeks 13.00 u ook al geplaatst. Er staan slechts drie verhalen tussen. Niemand die het merkt?

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 20:14
    • @ROYALERE Als ik werkgever zou zijn en ik zou te maken hebben met een medewerker die er een dergelijke arbeidsethos op nahoudt, zou ik daar op zijn zachtst gezegd niet gelukkig van worden. Waarschijnlijk zou ik u niet eens aannemen ;)

      Ik ben behoorlijk gecharmeerd van de coureur en de mens Vettel. In dit geval ben ik van mening dat hij de boel gewoon netjes moet afsluiten. Je weet nooit of je elkaar in de toekomst ooit weer eens tegenkomt/nodig hebt.

      Wat Schumacher hierboven meldt is natuurlijk ook enorme lariekoek. Het enige waar hij een punt heeft, is dat Vettel geen 'rare' uitspraken zou moeten doen over zijn werkgever. Vettel is er in principe helemaal de persoon niet naar om dat te doen. Afgelopen keer is waarschijnlijk een slip of the tong geweest en zei hij dit in een emotionele bui (wellicht zelfs als grappig bedoelde reactie op een vraag van een journalist). Geef toe het gaat hem dit seizoen ook niet bepaald voor de wind.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 21:01
  • "Theoretisch zouden ze Hulkenberg kunnen nemen, maar wie anders?"

    Wat dacht je van Ralphs neefje vroegtijdig laten debuteren?

    • + 0
    • 30 okt 2020 - 17:55
    • En dan? Met een Ferrari in de achterhoeden gaan rijden? Heeft die jongen niks aan.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 18:09
    • Je kan schumacher wel in die ferrari micken, maar die jongen kan daar alleen maar verliezen.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 18:14
    • Huiskamervraag: Wie was de laatste F1-coureur die zijn debuut bij Ferrari maakte?

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 18:27
    • @Stingray,
      Uit mijn hoofd Giancarlo Baghetti, maar zeker ben ik niet.

      • + 2
      • 30 okt 2020 - 18:39
    • DeLaRosa

      Posts: 79

      @Stingray,

      Dat moet Arturo Merzario geweest zijn.

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 20:21
    • Thanks heren. Dan wordt het eigenlijk wel weer eens tijd. ;-)

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 21:15
  • Vettel komt pas echt in een precaire situatie als Ferrari het idee krijgt dat juist Vettel de Ferrari afremt om zijn toekomstig team de derde plaats in het WCC te laten behouden en daardoor een extra zak geld heeft om zijn auto van volgend jaar te ontwikkelen.
    Maar dat zal wel loslopen, Binotto en Seb zijn beschaafde kerels, die zingen het wel uit.

    • + 1
    • 30 okt 2020 - 18:21
    • Klus

      Posts: 1.081

      Het lijkt me dat het degene die de stekker er vroegtijdig uittrekt het geld kost.

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 20:26
    • @mr.Monza Als u dat werkelijk denkt, heeft u net zo goed een aluminiumhoedje nodig als de mensen die zeggen dat Vettel bewust wordt gesaboteerd. Maar ik neem aan dat dit een grapje is. Haha ;)

      • + 1
      • 30 okt 2020 - 20:51
    • @Emile,
      Het was idd bedoeld om het ridicule van beide complotten te doen inzien. ;)

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 21:23
  • Volgens mij maakt Ralf zich nog drukker dan Vettel, die zit gewoon zijn tijd wel uit de laatste paar races.

    • + 3
    • 30 okt 2020 - 19:13
    • Ralf is een beetje de johan derksen van duitsland aan het worden

      • + 0
      • 30 okt 2020 - 22:15
  • Kevin

    Posts: 4.891

    Ik blijf het bijzonder vinden dat Vettel een geweldige GP van Hongarije reed, waar Leclerc in geen velden of wegen te bekennen was. Het was een beetje een voorschut naar Ferrari. En sindsdien kan Vettel er ineens helemaal niets meer van.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 08:18

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 123
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar