user icon

Gerard Lopez: "Robert Kubica zal dit jaar zeker niet racen"

  • Gepubliceerd op 23 mei 2011 10:20
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Gerard Lopez, eigenaar van Genii Capital en Lotus Renault GP, heeft zich uitgesproken over de vooruitzichten van coureur Robert Kubica. Lopez sluit uit dat de Pool zich in 2011 weer op de startgrid meldt. Kubica raakte bij een rally-ongeluk in februari zwaar gewond.

Lopez deelde aan radiozender Onda Cero mede: “Misschien krijgt hij op een gegeven moment de kans om een vrije training op een vrijdag af te werken, maar racen is absoluut onmogelijk dit jaar. Niemand weet, hij niet, de doktoren niet en wij niet, welk effect zijn verwondingen op zijn rij-capaciteiten voor de lange termijn zullen hebben.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Big El

    Posts: 367

    Dat is tenminste duidelijke en verstandige taal...
    Dan zijn meteen ook alle discussies en speculaties van tafel.
    Gewoon dit seizoen herstellen, eventueel een training afwerken en dan volgend seizoen revanche, als alles goed gaat.

    • + 0
    • 23 mei 2011 - 10:37
    • Ik vraag me zelfs af of hij uberhaupt nog een training kan afwerken dit jaar.
      Dan moet zijn herstel toch wel heel erg boven verwachting verlopen EN toestemming krijgen van de medische staf om weer te mogen racen.
      Ik neem aan dat na een ongeluk als dit (en toen bij Massa) een race licentie ingetrokken wordt tot de coureur weer gekeurd is volgens de normen die gelden om in het bezit van zo\'n licentie te komen.

      • + 0
      • 23 mei 2011 - 10:45
  • ik had ook echt niet verwacht dat hij dit jaar rijd.denk zelfs helemaal geen f1 meer.

    • + 0
    • 23 mei 2011 - 11:21
    • Ik denk juist wel dat ie nog terugkomt in 2012. Zijn vechtlust en doorzettingsvermogen is onnoemelijk groot, en het herstel gaat ook erg goed. Dus ik zie hem wel terug. Laten we het hopen joh, want Kubica is zeker een smaakmaker.

      • + 0
      • 23 mei 2011 - 11:29
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Ik hoop dat hij terugkomt. Maar of hij ooit op hetzelfde niveau komt als voor zijn crash?

      We hebben allemaal gezien dat Massa geen schim meer is van de coureur van voor de crash (helaas).

      • + 0
      • 23 mei 2011 - 12:31
  • grimi05

    Posts: 51

    Die komt niet meer terug. Daarvoor is hij te veel gewond geweest. No way!

    • + 0
    • 23 mei 2011 - 14:26
  • Mika Hakkinnen, is ooit heel hard gecrashed in Adelaide, hij had onder andere een schedelbasis fractuur.
    Hij is daarvan meer dan goed hersteld, hij is daarna nog twee keer wereldkampioen geworden door michael schumacher weten te verslaan.

    Tijd zal het ons laten weten......

    • + 0
    • 23 mei 2011 - 16:31
    • Kevin

      Posts: 5.034

      Maar dat is toch iets anders dan je handen verbrijzelen. Je handen en voeten zijn toch de key-parts.

      • + 0
      • 23 mei 2011 - 19:00
  • klopt Kevin, maar er zijn hier ook mensen die het maar al te graag vergelijken met Massa zijn ongeluklige samenkomen met een achterveer van de brawn van Barichello.

    dus...

    Ik heb me trouwens kapot gelachen om de relativering van iemand hier over waarom massa traag zou zijn.
    Newton zei het al, zijn eerste wet luid: Massa is traag

    • + 0
    • 23 mei 2011 - 19:53
    • voldemort

      Posts: 207

      Dat is super leuke humor, zo zie ik het graag.

      Voldegrijns

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 18:38

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar