user icon

Tweede coronabesmetting bij Mercedes, in totaal 7 mensen in quarantaine

  • Gepubliceerd op 09 okt 2020 13:52
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Mercedes maakte gisteren bekend dat één teamlid uit het team was gehaald en in quarantaine zit vanwege een coronabesmetting. Inmiddels heeft het Duitse team bekend gemaakt dat er nu nog 6 teamleden geïsoleerd zitten en dus in quarantaine zijn geplaatst.

Het hele team werd gisteren opnieuw getest op de Nurburgring nadat het eerste positieve geval was geïdentificeerd. Als gevolg van deze tweede testen werd een tweede positief geval ontdekt. Een andere test leverde een onovertuigend resultaat op, waarbij een nieuwe test nodig was, waarvan de uitkomst nog niet bekend is. Deze twee medewerkers zijn geïsoleerd, samen met vier anderen die een negatieve test teruggaven, en zullen niet deelnemen aan het raceweekend. In totaal zijn er dus 7 medewerkers in quarantaine.

Mercedes heeft gisteren 6 vervangende medewerkers ingevlogen vanuit Engeland, om de mensen die in quarantaine zitten, te vervangen tijdens de Eifel Grand Prix.

Het team zegt nauw te hebben samengewerkt met de FIA en de Formule 1 in reactie op de positieve coronatests.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Gisteren zij Hamilton in paddock pass: My engineer...

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 13:54
    • Ho sorry ik moet mezelf verbeteren. One of my engineers

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 13:55
    • Politik

      Posts: 6.587

      Was die engineer een hij of een zei? ;)

      • + 9
      • 9 okt 2020 - 13:59
    • Hahaha Politiek. Mijn excuus. Dit is de meest slordige die je kan maken idd hahahha. Goed dat je me er even subtiel op wijst!

      • + 2
      • 9 okt 2020 - 14:03
    • mario

      Posts: 7.609

      Genderneutraal....

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 14:21
    • Politik

      Posts: 6.587

      Grapje moet kunnen toch :)
      Foutje is snel gemaakt, overkomt iedereen wel.eens.

      • + 2
      • 9 okt 2020 - 14:58
  • Even iets anders... die poll... die is toch mega oud jongens en meisjes. Perez vertrekt... wie wordt zijn opvolger? Nou euhm.. wat dacht je van Vettel? Is al aangekondigd.

    • + 2
    • 9 okt 2020 - 14:07
    • kortvdl

      Posts: 1.051

      Ik begrijp het probleem niet, ik heb bijv. bijna dagelijks dat ik even moet checken wat de tijden van de wintertest ook al weer waren.

      • + 6
      • 9 okt 2020 - 14:11
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.747

      Ik zou mijn geld toch op Mick zetten Damon ;-)

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 14:11
    • Ik kijk dagelijks of de puntenaftrek voor RP al verwerkt is in de stand :-)

      • + 1
      • 9 okt 2020 - 14:24
  • Ik begreep dat Mercedes zich wellicht moet terugtrekken van de race dit weekend wanneer er nog iemand positief getest wordt op Corona?

    • + 1
    • 9 okt 2020 - 14:14
    • Dan kan het seizoen zomaar nog eens interessant worden als dat zo is 🤪

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 14:16
    • Hoop het niet, Maar zo wel: Gooi Lewis maar even 1 race naast Max dan :p

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 14:16
  • John6

    Posts: 5.198

    Dit kan gebeuren, ik ben bang dat er nog vele bijkomen, dat kan elke team overkomen.

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 14:22
    • Iedereen is bubbelmoe lijkt het wel, en er moet natuurlijk ook af en toe ff flink geketst worden om te ontspannen natuurlijk.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 14:32
  • RBH2019

    Posts: 2.855

    Ach, in Australië was voor Hamilton al zonder bestemmingen kennelijk een reden om te vinden dat het niet door moest gaan, ik ben benieuwd hoe hij er nu tegenaan kijkt.

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 14:29
    • JV

      Posts: 2.056

      Lekker he, die autocorrectie....

      • + 1
      • 9 okt 2020 - 14:56
    • Lewis Hamilton staat syoniem voor hypocriet..google maar eens.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 15:06
  • Carrinthe

    Posts: 877

    Wat is dit,... de regels waaren toch heel duidelijk,... 1 besmetting isolatie, 2 besmettingen hele team wordt voor de race teruggetrokken. Of worden de regels nu weer uitgerekt omdat het Mercedes is?

    • + 1
    • 9 okt 2020 - 14:45
    • JV

      Posts: 2.056

      Was dat bij de F1 of toch bij de tour de France.

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 14:56
  • LimboF1

    Posts: 4.771

    Eigenlijk zou men onder het mom veiligheid in de paddock het hele team in Quarantaine moeten zetten.
    Ik zou er gezien het kampioenschap ook geen probleem mee hebben, Mercedes kan makkelijk een race missen. In het begin van het jaar was het een medewerker van McLaren die besmet was en trok McLaren zich terug. Ik vind het goed dat McLaren dat deed om de veiligheid van anderen in acht te nemen, waarom doet Mercedes dit nu niet? Hamilton en Toto waren er toen tegen om te gaan racen, dus waarom nu niet??

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 15:43
    • NicoS

      Posts: 12.471

      Ja, je hebt gelijk, maar toen moest het kampioenschap nog beginnen, nu is het onderweg.
      De FIA heeft ook aangegeven dat ze de boel niet afblazen als er nu besmettingen zouden zijn, het gaat dus gewoon door. Tja, dan gaan principes makkelijk overboord hè.....;)

      • + 0
      • 9 okt 2020 - 17:22
  • louc_

    Posts: 2.280

    Tis nog een wonder dat het zolang nog goed is gegaan!

    • + 0
    • 9 okt 2020 - 18:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar