user icon

Carlos Sainz steekt hand in eigen boezem na crash in Sochi

  • Gepubliceerd op 27 sep 2020 17:17
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz kent een vrij goed jaar met McLaren. Het Britse team heeft dit jaar een goed pakket weten te bouwen en goed te presteren met de Renault-motor achterin. Volgend jaar zal het team overstappen naar Mercedes-motoren maar dat zal Sainz niet meer mee gaan maken aangezien hij in 2021 rijdt voor Ferrari.

De kwalificatie voor de Grand Prix van Rusland verliep goed voor de Spanjaard met een zevende plaats. De race duurde echter kort want binnen 1 kilometer na de start crashte Sainz in de muur. In de geest van de race en dan met name de start schoot de adrenaline door zijn lijf waarna hij netjes volgens de regels via de 'escape road' terug wilde komen. Dat mislukte omdat hij met de linkerkant de muur inging en zijn McLaren afschreef.

Begon bij slechte start

Na afloop verklaarde Sainz dat hij een slechte start had: "Ik had eigenlijk geen goede start. De vuile kant van de startgrid was verschrikkelijk en we waren allemaal erg traag van onze plek. Helaas had ik bij bocht twee iemand aan de binnenkant en ging ik een te wijd."

"Tegen de tijd dat ik besloot om tussen de pijlen van piepschuim door te rijden, ging ik in een zeer nauwe hoek erlangs. Ik heb mijn snelheid verkeerd ingeschat en raakte behoorlijk hard de muur. Een verkeerde inschatting van mijn kant. Ik denk niet dat die bocht zou moeten bestaan, het is geen erg leuke bocht om rond te rijden en het zorgt voor dit soort situaties, maar ik heb het gewoon verkeerd ingeschat. Het is een erg zware dag geweest."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.896

    Het is ook niet dat hij anders kan, toch? Was een behoorlijk knullige fout. Jammer.

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 17:48
    • Dat het altijd anders kan liet Grosjean ff later wel zien ;)

      • + 1
      • 27 sep 2020 - 17:57
    • Naja er is nog 1 bijzondere optie over volgens Romain...: "Ericsson hit us"

      • + 2
      • 27 sep 2020 - 20:00
    • Het was niet zijn beste moment van het seizoen laten we maar zeggen. Domme fout, maar eerlijk is eerlijk echt domme fouten zie je hem zelfden maken.

      Gevalletje uithuilen en doorgaan.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 20:58
  • Blunder... een kind kan zien dat die hoek niet te halen is met die snelheid.

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 17:50
    • Ja er was ook zeker nog een half uur bedenktijd in the heat of the moment

      • + 9
      • 27 sep 2020 - 18:13
    • monzaron

      Posts: 88

      Sainz wou even die snelle Verstappen slalom copieren ;)

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 23:48
  • Okee, Sainz is ook maar een mens en maakt ook wel eens een enorme blunder dus. Moest er gewoon om lachen, zo dom zag het er uit.....maar gelukkig geen smoesjes.

    • + 3
    • 27 sep 2020 - 17:54
    • I think Ericsson hit us

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 18:09
    • Joeppp

      Posts: 4.249

      Het was dumpert waardig.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 18:09
    • Die van Grosjean was anders ook mooi, daar moest ik wel om lachen.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 18:10
    • Joeppp

      Posts: 4.249

      Dit was echt playstation racen.

      • + 1
      • 27 sep 2020 - 18:12
    • Precies. Uithuilen en doorgaan. Zag er wel heel grappig uit... dus Norris zal hem er nog wel eens op aanspreken....lol

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 20:36
  • Rij dat tempex ding aan gort ipv de linkerhoeken van je auto. Dat was toch niet zo'n lastige keuze denk ik dan.

    • + 2
    • 27 sep 2020 - 18:25
    • Inderdaad. Vooral omdat Carlos de vorige race zijn auto ook al kort reed.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 18:33
    • Mette

      Posts: 541

      Denk niet dat het een bewuste keuze was. Neem zelfs aan dat hij niks wou raken.

      • + 1
      • 27 sep 2020 - 19:03
    • Als hij niks wilde raken, dan had hij beter moeten sturen. ;-)

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 22:05
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.758

    Uiteraard volledig de fout van Carlos, maar mijn god... kan er gewoon een grindbak aangelegd worden daar? Al dat gedoe met die belachelijke broodjes achter kerbs en die vage slingerroute die notabene vlak langs een marshallpost gaat. Grosjean liet perfect zien hoe bizar de actie is die je moet maken om überhaupt in de buurt te komen gan de slingerroute wanneer je die broodjes pakt.

    • + 3
    • 27 sep 2020 - 18:52
  • Grosjean krijgt nog een rekening voor €10 ‘piepschuim’... 😂😂😂

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 19:27
    • Ik weet zeker dat hij daarover gaat piepen en schuimbekken.

      • + 3
      • 27 sep 2020 - 22:43
    • Sieper

      Posts: 1.290

      Ik snap hem wel. Heb je die korrels eenmaal aan je handen zitten dan kom je er nooit meer van af.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 23:19
  • masf1

    Posts: 7.051

    Carlos steekt eigen band in linker vangrail

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 19:58
  • masf1

    Posts: 7.051

    Car total los Sainz

    • + 1
    • 27 sep 2020 - 19:59
  • 1 van de domste en onnodigste crashes van het jaar imo. In tegenstelling tot wat in dit bericht staat vind ik Sainz helemaal geen goed jaar draaien. Vorig jaar was hij veel beter.

    • + 3
    • 27 sep 2020 - 22:14
    • Mika Kimi

      Posts: 244

      Los van zijn fout in Sochi heeft hij vooral veel pech dit jaar. Hij is meestal sneller dan Norris, degene die door fans op F1.com is uitgeroepen tot meest indrukwekkende rijder tot nu toe, maar door de pech in o.a. Engeland (klapband in één-na-laatste ronde), België (niet eens kunnen starten) en Mugello (tweemaal contact) zie je dit helaas niet terug in de stand. Daarnaast was hij ook vaak de dupe van de slechte pitstops van McLaren.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 07:53
    • Mika Kimi

      Posts: 244

      Los van zijn fout in Sochi heeft hij vooral veel pech dit jaar. Hij is meestal sneller dan Norris, degene die door fans op F1.com is uitgeroepen tot meest indrukwekkende rijder tot nu toe, maar door de pech in o.a. Engeland (klapband in één-na-laatste ronde), België (niet eens kunnen starten) en Mugello (tweemaal contact) zie je dit helaas niet terug in de stand. Daarnaast was hij ook vaak de dupe van de slechte pitstops van McLaren.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 08:15
    • Precies! Sainz heeft vorig jaar per ongeluk eens een redelijk goed jaar gedraaid, maar nu komt de ware aard weer boven en zien we dat het eigenlijk maar een matige coureur is met een ondermaats reactievermogen. Ik voorspel dat zijn F1-carrière er na twee jaar Ferrari op zal zitten.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 09:31
    • Mika Kimi

      Posts: 244

      @Stingray68: Mag toch hopen dat je reactie sarcastisch bedoeld is.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 11:10
  • de grootste fout van Carlos was dat hij tot en met het laatst probeerde netjes om die blokken heen te rijden, waarom koos hij er niet voor om door die blokken te rijden toen hij zag aankomen dat hij het niet ging halen...
    Knullig foutje idd, maar hij geeft het in ieder geval dan ook ruiterlijk toe..

    • + 0
    • 28 sep 2020 - 07:36
    • gridiron

      Posts: 213

      In die blokken zitten metalen stangen waarmee die blokken in de grond steken en die kunnen ook schade aanrichten.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 12:14
    • gridiron

      Posts: 213

      En kan je nog eens straf krijgen omdat je opzettelijk door de blokken rijdt.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 12:15
  • Ach ja, het was wel n vette om te zien.. Verder was het niet de meest interessante race, dus moest het achteraf hier van hebben. Crash in de eerste ronde heeft iets; m'n hartslag is nog steeds sterk verhoogd op t moment dat de lichten doven en met die hartslag een crash zien heeft nog iets extra's.

    • + 0
    • 28 sep 2020 - 07:54
    • een grand prix zonder crash is als een vrouw zonder borsten...........

      • + 1
      • 28 sep 2020 - 08:09
  • Clemenza en ik spreken dezelfde taal! :-)

    • + 0
    • 28 sep 2020 - 10:22
  • Calos zag Max door die chicane flitsen, die dacht dat doe ik ook even .........

    • + 0
    • 28 sep 2020 - 20:16

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 392
  • Podiums 2
  • Grand Prix 123
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park