user icon

Netflix volgt Mercedes en Hamilton in Rusland vanwege record Schumacher

  • Gepubliceerd op 22 sep 2020 07:43
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Netflix volgt dit jaar voor het derde seizoen de Formule 1. In de paddock lopen diverse filmcrewleden rond die het reilen en zeilen van diverse F1-teams volgen en het leven in de paddock. Zo was een team van Netflix vorig jaar aanwezig in de pitbox van Mercedes tijdens de 125e verjaardag van het Duitse merk. De Grand Prix in Duitsland liep echter dramatisch af waarbij Bottas crashte en ook Hamilton er niet in slaagde om te winnen.

Dit weekend zal de crew die aanwezig de serie Drive to Survive filmt, weer aanwezig zijn in de pitbox van Mercedes. Lewis Hamilton kan in Rusland het recordaantal overwinningen van Michael Schumacher evenaren en dat wil de crew uiteraard filmen.

Records Mercedes

Hamilton's overwinning in de Toscaanse Grand Prix van vorige week was de 90e van zijn carrière, waardoor hij het record van 91, dat Michael Schumacher in 2006 had gevestigd, bijna evenaart.

Mercedes heeft ook een onberispelijk record op Sochi te verdedigen dit weekend. Het team is nooit verslagen op dit circuit sinds het werd toegevoegd aan de kalender in 2014. Vier van die zes overwinningen staan op naam van Hamilton, plus één voor Valtteri Bottas en Nico Rosberg.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Niet handig van Netflix. Sochi is voor Bottas dat weet iedereen toch? Een van de weinige circuits waar Bottas heer en meester is.

    • + 0
    • 22 sep 2020 - 07:53
    • Laatste keer dat netflix Mercedes volgde, hadden we een hoop drama bij het team op zondag. Laat die geschiedenis zich maar weer herhalen. 😈

      • + 3
      • 22 sep 2020 - 08:07
    • ThumbsUp

      Posts: 805

      Heer en meester? Sinds 2014 op de kalender, 1x gewonnen door Rosberg en 1x door Bottas en 4x door Hamilton...

      • + 2
      • 22 sep 2020 - 08:52
    • Sauber

      Posts: 209

      Zeker heer en meester. Dat hij door een teamorder aan de kant moet en Ham dus wint is wat anders.

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 09:48
    • ThumbsUp

      Posts: 805

      Ah ok 3x vs 2x... niet echt heer en meester in mijn beleving maar vooruit dan... ;)

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 10:01
    • @red slow

      En dan wint er een Renault of Alfa zeker.... ;-)

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 12:14
  • Ongelooflijk eigenlijk dat Schumachers record er n.a.w. aan gaat komende race. Leek me destijds zo'n record wat voor altijd zou blijven staan...
    Als netflix Lewis gaat volgen dan is Lewis ongetwijfeld zijn hollywood acteertalenten al volop aan het oefenen voor de spiegel iedere avond,
    het moment als hij de trofee in handen heeft: "Yo Toto, I did it!"

    • + 4
    • 22 sep 2020 - 08:17
    • "Here's the deal I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence."

      - Ricky Bobby -

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 08:25
    • sailor

      Posts: 10.771

      Als een arts tegen Schumi zegt dat zijn records zijn verbroken , ontwaakt Schumi ineens , zit rechtop in zijn bed en roept " WAT !! "

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 09:19
    • "verdammt nochmal!!" schreeuwt Schumacher opeens uit, de hele familie verstijfd van schrik :-)

      • + 1
      • 22 sep 2020 - 09:56
    • sailor

      Posts: 10.771

      ach ja , helemaal vergeten , tis een Duitser ;-)

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 09:58
    • En dan te bedenken dat dit legendarische moment gebeurt op de plek waar Lewis zijn carrière bijna voorbij was.
      He wat Tyla? Ja de meesten zijn het al vergeten... maar dat champagne spuiten op Putin kon wel eens heel anders zijn afgelopen zonder ome Bernie. Putin koesterde een jaar erna nog steeds een wrok en liet zijn bodyguard hem nog even vertellen dat het maar geen 2de keer moest gebeuren.

      ontopic. We zeiden dit ook allemaal na de eerste 2 van Alonso... Bij Hamilton ging iedereen twijfelen over zijn kunnen in de mindere jaren bij Mclaren, maar ja de juiste persoon op de juiste plek.... Montoya had er in mijn ogen qua talent ook minstens 2 kunnen winnen. Kubica wist ook iedereen zeker dat die kampioen zou worden... Vettel zou er bij Ferrari ook wel 5,6,7 pakken en dan stoppen. Met een glazen bol had Alonso van Renault, direct naar Ferrari gemoeten voor 2007/2008, daar door naar Red Bull (2009-2013) en dan in Mercedes (2014 tot 2021) Hoe verschrikkelijk saai was dat geweest.

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 11:03
    • Hahahahaha. Dat wil ik wel zien eigenlijk

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 11:17
  • ThumbsUp

    Posts: 805

    Meestal als Lewis een record kan breken of evenaren of het kampioenschap kan veiligstellen dan gaat er iets mis en wordt het de eerst volgende race.. Ik gun het hem wel. De beste rijden nou eenmaal in de beste auto en krijgen ook de beste support. Zo is het altijd al geweest in de F1.

    • + 0
    • 22 sep 2020 - 08:49
    • Meestal? Vorig jaar in Duitsland was het heel toevallig drama, net zo'n race uit duizenden. Lewis heeft komende race gewoon weer de allerbeste papieren

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 09:02
    • ThumbsUp

      Posts: 805

      Ik zeg ook niet dat hij het dit keer niet red, maar neem bijvoorbeeld het record van poles evenaren van Senna, dat had hij in Canada gehaald terwijl die dat de race er voor ook kon halen. Of het kampioenschap in Amerika binnen halen maar toen werd het een race later in Mexico. Op die fiets bedoel ik

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 09:39
    • ja maar op de fiets wordt het sowieso niks...

      ja, echt heel flauw dit :/

      • + 3
      • 22 sep 2020 - 09:58
    • ThumbsUp

      Posts: 805

      Wellicht dat die met de step sneller is..

      • + 0
      • 22 sep 2020 - 10:02
    • zorba

      Posts: 1.574

      Niet vergeten dat verleden jaar Lewis normaal niet mocht rijden wegens het griepvirus het resultaat was er naar ook .

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 08:39
  • Not gonna lie: ik kijk er tegen op...

    Maar goed, met het hoogste respect voor Lewis, denk ik als Schumacher fan aan iets wat ik nog niet zolang geleden las:

    Mbt de (ietwat zinloze) vergelijking tussen Michael & Lewis en de vraag wie nu de beste is:
    "Hamilton fans zullen met cijfers en letters afkomen om te bewijzen dat hij dé beste is,
    Schumacher fans zullen een gedicht over de duitse kampioen schrijven".

    • + 0
    • 22 sep 2020 - 10:07
    • Supa

      Posts: 2.155

      Ik hoop minimaal 9 titels. En ongeachte altijd diepe respect voor Shumacher.

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 00:28
  • Het zal zoals altijd heel moeilijk worden maar ik denk dat Lewis het net gaat flixen.

    • + 1
    • 22 sep 2020 - 12:00
  • Nou da's dan een autoskip naar de volgende aflevering

    • + 0
    • 22 sep 2020 - 16:13

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar