user icon
user icon

Lando Norris heeft geen medelijden met Ferrari en Charles Leclerc

  • Gepubliceerd op 10 sep 2020 16:02
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Lando Norris kent dit jaar een zeer goede reeks van races. Het is zijn tweede seizoen in de Formule 1 doordat McLaren hem vorig jaar liet debuteren. De jonge Brit die goed bevriend is met Max Verstappen heeft het naar zijn zin in de koningsklasse en met zijn opvallende vrolijke karakter een welkome verschijning voor de fans.

Komend jaar krijgt hij Daniel Ricciardo als teamgenoot doordat zijn huidige teamgenoot Carlos Sainz zal vertrekken naar Ferrari. Het Italiaanse team heeft het weer lastig op dit moment en zit midden in een crisis door de slechte resultaten en alle problemen die het heeft met de wagen van dit jaar.

Geen medelijden van Norris

Ondanks dat Ferrari altijd op veel sympathie kan rekenen, heeft Lando Norris geen medelijden met Ferrari en haar coureurs Sebastian Vettel en Charles Leclerc. Leclerc is dit jaar samen met teamgenoot Sebastian Vettel aan het zwoegen op de circuits om vooruit te komen.

Op papier rijdt Charles voor een topteam, maar de resultaten van dit jaar vertellen een ander verhaal. Norris heeft geen medelijden met Leclerc, vertelde hij aan Sky Sports. De 20-jarige Brit: "Waarom zou ik medelijden moeten hebben? Vorig jaar behaalde Charles overwinningen en podiumplaatsen. Dat hebben niet veel mensen ooit bereikt."

Norris komt ook met argumenten waarom hij geen medelijden heeft: "Gewoon omdat ze een slechter jaar hebben vanwege een aantal omstandigheden die een rol hebben gespeeld. Daardoor hebben ze niet een goede wagen dit jaar. Ze behalen niet de resultaten die iedereen van ze verwacht."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 1.615

    Volgens mij riep Norris vorige ook week, dat iedereen in een RB een held kan zijn.

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 16:26
    • Ik dus

      Posts: 944

      Buiten dat de rbr in dit verhaal niet voor komt, snap ik je / zijn opmerking niet echt ?
      Kan je ook toelichten in welk verband hij dit zei ?
      Ik heb dat namelijk blijkbaar gemist.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 17:23
    • Supa

      Posts: 1.615

      Norris: Anyone Driving A Red Bull Looks Like A Hero
      Mclaren driver Lando Norris has said that “anyone who goes in a Red Bull looks like a hero”, pointing to the ease of overtaking other cars in the RB16 and its predecessors. He made the comment when asked for his thoughts on ex-Red Bull driver Daniel Ricciardo, who will leave Renault to join Mclaren next season. READ: Mclaren Expecting ‘New Normal’ In F1 From 2022 “Since he’s been with Renault he’s made some good overtakes, but nothing which he did in Red Bull,” Noris said “Anyone who goes in a Red Bull looks like a hero. Pierre [Gasly] has looked like a hero in a Red Bull with his overtaking, Alex [Albon] has, Max [Verstappen], Sebastian [Vettel], and Daniel...

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 19:43
    • Lol Gasly a hero in de RB?! Welke inhaalacties dan want ik heb ze niet gezien op de DRS overtakes na dan?

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 01:31
    • Ik denk dat Norris zich vergiste en de TR/AT bedoelde ;)

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 06:18
  • Van in de spotlight naar de rooie lantaarn, in de F1 kan het snel gaan.

    • + 1
    • 10 sep 2020 - 16:31
    • Ha, ha, volgens mij gaat het licht bij Ferrari helemaal uit.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 17:20
    • Ze zijn de rode lataarn en blijven in de spotlights staan. Doen ze opzich ook goed

      • + 1
      • 10 sep 2020 - 17:39
  • Snork

    Posts: 8.506

    Eens, maar ik vind het te triest om aan te zien. Die coureurs kan je het valsspel van vorig jaar niet kwalijk nemen. Grote kans dat ze er helemaal niks van wisten, want waarom zou je als team een bepaald geheim openbaren aan anderen?
    Sneu dus voor Leclerc, talentvolle coureur die nu achteraan rijdt. Maar niet sneuer dan voor bijvoorbeeld Russel, die zeker zo talentvol is en het al jaren met een Williams moet doen.

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 17:31
  • Ricciardo & Norris in één team. Dat wordt lachen!! McLaugh'en

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 18:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 825
  • Podiums 21
  • Grand Prix 111
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar