user icon

Lando Norris heeft geen medelijden met Ferrari en Charles Leclerc

  • Gepubliceerd op 10 sep 2020 16:02
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Lando Norris kent dit jaar een zeer goede reeks van races. Het is zijn tweede seizoen in de Formule 1 doordat McLaren hem vorig jaar liet debuteren. De jonge Brit die goed bevriend is met Max Verstappen heeft het naar zijn zin in de koningsklasse en met zijn opvallende vrolijke karakter een welkome verschijning voor de fans.

Komend jaar krijgt hij Daniel Ricciardo als teamgenoot doordat zijn huidige teamgenoot Carlos Sainz zal vertrekken naar Ferrari. Het Italiaanse team heeft het weer lastig op dit moment en zit midden in een crisis door de slechte resultaten en alle problemen die het heeft met de wagen van dit jaar.

Geen medelijden van Norris

Ondanks dat Ferrari altijd op veel sympathie kan rekenen, heeft Lando Norris geen medelijden met Ferrari en haar coureurs Sebastian Vettel en Charles Leclerc. Leclerc is dit jaar samen met teamgenoot Sebastian Vettel aan het zwoegen op de circuits om vooruit te komen.

Op papier rijdt Charles voor een topteam, maar de resultaten van dit jaar vertellen een ander verhaal. Norris heeft geen medelijden met Leclerc, vertelde hij aan Sky Sports. De 20-jarige Brit: "Waarom zou ik medelijden moeten hebben? Vorig jaar behaalde Charles overwinningen en podiumplaatsen. Dat hebben niet veel mensen ooit bereikt."

Norris komt ook met argumenten waarom hij geen medelijden heeft: "Gewoon omdat ze een slechter jaar hebben vanwege een aantal omstandigheden die een rol hebben gespeeld. Daardoor hebben ze niet een goede wagen dit jaar. Ze behalen niet de resultaten die iedereen van ze verwacht."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 2.079

    Volgens mij riep Norris vorige ook week, dat iedereen in een RB een held kan zijn.

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 16:26
    • Ik dus

      Posts: 950

      Buiten dat de rbr in dit verhaal niet voor komt, snap ik je / zijn opmerking niet echt ?
      Kan je ook toelichten in welk verband hij dit zei ?
      Ik heb dat namelijk blijkbaar gemist.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 17:23
    • Supa

      Posts: 2.079

      Norris: Anyone Driving A Red Bull Looks Like A Hero
      Mclaren driver Lando Norris has said that “anyone who goes in a Red Bull looks like a hero”, pointing to the ease of overtaking other cars in the RB16 and its predecessors. He made the comment when asked for his thoughts on ex-Red Bull driver Daniel Ricciardo, who will leave Renault to join Mclaren next season. READ: Mclaren Expecting ‘New Normal’ In F1 From 2022 “Since he’s been with Renault he’s made some good overtakes, but nothing which he did in Red Bull,” Noris said “Anyone who goes in a Red Bull looks like a hero. Pierre [Gasly] has looked like a hero in a Red Bull with his overtaking, Alex [Albon] has, Max [Verstappen], Sebastian [Vettel], and Daniel...

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 19:43
    • Lol Gasly a hero in de RB?! Welke inhaalacties dan want ik heb ze niet gezien op de DRS overtakes na dan?

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 01:31
    • Ik denk dat Norris zich vergiste en de TR/AT bedoelde ;)

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 06:18
  • Van in de spotlight naar de rooie lantaarn, in de F1 kan het snel gaan.

    • + 1
    • 10 sep 2020 - 16:31
    • Ha, ha, volgens mij gaat het licht bij Ferrari helemaal uit.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 17:20
    • Ze zijn de rode lataarn en blijven in de spotlights staan. Doen ze opzich ook goed

      • + 1
      • 10 sep 2020 - 17:39
  • Snork

    Posts: 12.504

    Eens, maar ik vind het te triest om aan te zien. Die coureurs kan je het valsspel van vorig jaar niet kwalijk nemen. Grote kans dat ze er helemaal niks van wisten, want waarom zou je als team een bepaald geheim openbaren aan anderen?
    Sneu dus voor Leclerc, talentvolle coureur die nu achteraan rijdt. Maar niet sneuer dan voor bijvoorbeeld Russel, die zeker zo talentvol is en het al jaren met een Williams moet doen.

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 17:31
  • Ricciardo & Norris in één team. Dat wordt lachen!! McLaugh'en

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 18:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar