user icon
user icon

Ferrari toont speciale kleurstelling voor jubileum GP

  • Gepubliceerd op 10 sep 2020 07:39
  • comments 25
  • Door: Arjan Hoefakker

 Ferrari kiest voor een bijzondere kleurstelling van zijn twee bolides in de jubileumrace komende weekeinde op het eigen circuit van Mugello. Om te vieren dat het de duizendste race is van de Italiaanse renstal in de Fomule 1, worden de auto's van Sebastian Vettel en Charles Leclerc in het bordeauxrood gespoten. Het is de originele kleur van het team, dat er in 1950 al bij was in de Formule 1.

 

 

"De duizendste race is een belangrijke mijlpaal en die mogen we best op een bijzondere wijze markeren. Vandaar deze unieke kleurstelling", aldus Piero Ferrari, de vicevoorzitter van de renstal en de zoon van oprichter Enzo Ferrari. "Het is een eerbetoon aan onze oorsprong, het begin van het fantastische verhaal van Ferrari in de Formule 1."

Met die woorden doelde hij vooral op het verleden, want de laatste van de vijftien wereldtitels die de rode renstal veroverde bij de coureurs dateert alweer van 2007, met de Fin Kimi Räikkönen. Van de 999 grands prix die Ferrari heeft gereden, won het team er 238. Michael Schumacher zegevierde het vaakst voor het team, namelijk 72 keer.

Dit seizoen beleeft Ferrari een van zijn slechtste seizoenen. Dieptepunt was wel de uitvalbeurt van Vettel en Leclerc afgelopen zondag in de Grote Prijs van Italië op Monza. Het team hoopt niet op een dergelijke afgang komende zondag in de Grote Prijs van Toscane. Het circuit van Mugello is namelijk eigendom van Ferrari.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Ik kan het erg smaken. Mooie livery.

    En ja, zoals velen denken en zullen reageren, het maakt de SF1000 helaas niet sneller...

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 08:11
    • walteij

      Posts: 1.217

      Ik vind het persoonlijk mooier dan het rood dat we tegenwoordig Ferrari-Rood noemen. Hier zit (qua kleur) meer diepte in. Vind het wat stijlvoller dan het knalrood waar we de Ferrari F1 bolides van tegenwoordig van kennen.

      Wat mij betreft gewoon zo houden.

      • + 2
      • 10 sep 2020 - 08:59
    • Volgens mij is dit "Fiat Multpla rood"...

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 09:36
    • Ik noem het schaamrood...

      • + 1
      • 10 sep 2020 - 10:19
  • sjiek de friemel!
    zo laten rest vh seizoen en niks meer aan doen, wat ziet deze er gaaf uit in die kleur.
    En ja, in deze kleur is ie sneller, die durf ik wel aan!

    • + 1
    • 10 sep 2020 - 08:14
  • maxiking

    Posts: 164

    Ik vind het echt lelijk

    • + 1
    • 10 sep 2020 - 08:50
    • d@nny

      Posts: 2.213

      Smaken verschillen (gelukkig) maxiking.

      Persoonlijk vindt ik het veel mooier als dat rood waar ze normaal mee rondrijden.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 09:16
    • maxiking

      Posts: 164

      Smaken verschillen (absoluut) gelukkig. Toch zonde als we allemaal dezelfde mooie wit leren bank met zilveren en goude knoopjes willen kopen...

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 11:21
    • d@nny

      Posts: 2.213

      Ik kan je vertellen dat ik die zou laten staan 😂

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 11:24
  • Remax

    Posts: 7

    Ik heb wat beelden terug gekeken en concludeer dat de kleuren niet juist zijn, het moet volledig zwart/wit zijn

    • + 3
    • 10 sep 2020 - 08:57
  • Een gure kleur voor een guur seizoen

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 09:18
  • Een beetje de kleur van Alfa Romeo. Nou nog dezelfde snelheid als de Alfa's en klaar. Oh wacht, die snelheid is ook al hetzelfde...

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 09:27
    • walteij

      Posts: 1.217

      Alfa en Ferrari zijn ook historisch aardig met elkaar verbonden, dus dat is helemaal niet zo vreemd.
      Enzo is zijn race carrière begonnen als coureur voor Alfa. En er zijn nog veel meer verbindingen en relaties tussen die 2 teams, dus dat die kleuren sterk op elkaar lijken is helemaal niet zo vreemd.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 10:06
    • Dank voor deze uiterst serieuze reactie @walteij. ;)

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 10:18
    • walteij

      Posts: 1.217

      Nog wel ff kijken hoe het met de snelheid uitpakt de komende race :)

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 10:26
  • Dat ze langzamer door deze kleur zijn dat zal wel( en ze gaan toch niet als de brandweer momenteel) maar het is, vind ik persoonlijk, een hele welkome variant of dat matte rood. "oogsnoep" :)

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 09:59
  • Prachtige tint rood. Een blijvertje wat mij betreft.

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 10:00
  • Ziet er heel mooi uit. Nu het weekend nog ;)

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 10:03
  • Ik vind hem gaaf

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 10:52
  • Aah wauw! prachtig!!
    De schaalmodellenmarkt kan hier weer 'n mooi uitermate prijzig hebbedingetje v maken! en ik voel de drang nu al opborrelen nondeju.

    • + 2
    • 10 sep 2020 - 10:58
    • Weet je, en die krengen zijn prijzig tegenwoordig. Heb er een aantal van 2000 t/m 2013 periode in 1:18. Kostte toen €60 per auto gemiddeld. Daar koop ik nu net een 1:43 (heel wat kleiner) van Hamilton voor.... :( Voor mij is de lol er wel af, ik wil nog een Mercedes van Hamilton ondanks de hogere prijs maar dan ben ik er klaar mee _ugh_

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 15:00
    • Cicero

      Posts: 759

      Over 20 jaar zeldzaam. Een F1 2020 in alternatieve kleur uit het slechtste seizoen van Ferrari ooit ;)

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 15:21
  • Ik mis nog goud/bronzen velgen.. verder heel vet!

    • + 1
    • 10 sep 2020 - 11:05
  • mario

    Posts: 6.671

    Mooiere kleur dan wat ze normaal op de wagens kwakken....

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 12:56
  • mordor

    Posts: 1.076

    mooie kleur

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 14:00

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar