user icon

Toekomst Lewis Hamilton hangt niet af van Toto Wolff

  • Gepubliceerd op 07 sep 2020 11:55
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Eind dit jaar verloopt het contract van Lewis Hamilton bij Mercedes. De 35-jarige coureur is op weg om zijn zevende kampioenschap te behalen en hiermee het record van Michael Schumacher te evenaren.

Teamgenoot Valtteri Bottas verlengde enkele weken geleden zijn contract met het Duitse team voor 1 jaar en blijft dus in 2021 in één van de stoeltjes van Mercedes rijden. Hamilton wil graag blijven, zegt dat ook vaak maar officieel hebben Toto Wolff en Hamilton nog niet gesproken over een langer verblijf.

Nieuw contract

Sommige insiders in de paddock zeggen dat het verblijf van Hamilton afhangt van de toekomst van Toto Wolff. Ook het contract van de teambaas zou verlengt moet worden maar de leider in het WK zegt dat hij niet zijn toekomst koppelt aan die van Wolff: "Mijn toekomst staat los van die van Toto. We werken goed samen, maar een paar jaar geleden ging mijn engineer naar Ferrari, dus er zijn altijd veranderingen geweest binnen het team. Je moet altijd doen wat je denkt dat het beste voor je is."

Hij zei dat hij hoopt dat er snel een deal komt. Hamilton: "Het is te vroeg om te zeggen, maar ik zou het heel leuk vinden als er een nieuwe deal komt. Ik heb het naar mijn zin bij Mercedes te zijn, ik werk goed samen met het team en met Toto. Er is geen limiet aan wat we samen kunnen doen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • het zal na 2021 toch wel over en sluiten zijn voor Lewis? Ze zullen hem toch geen kansen blijven geven? Hij heeft het gewoon niet. Incidenteel een succesje maar meestal is het huilen met de pet op.

    • + 5
    • 7 sep 2020 - 10:07
    • " maar een paar jaar geleden ging mijn engineer naar Ferrari"

      Aha!

      • + 1
      • 7 sep 2020 - 12:50
  • rafael

    Posts: 2.218

    Lewis wacht gewoon, wat gaat gebeuren na 2021? Welk team heeft voordelen in 2022!!

    • + 0
    • 7 sep 2020 - 10:28
  • sailor

    Posts: 10.753

    Hij wilt die records nog even pakken , het record van het aantal poles heeft hij al , nog 4 overwinningen en hij is Schumi ook voorbij in het aantal overwinningen nu nog even die 8e titel , maar dat gaat ook lukken.

    • + 3
    • 7 sep 2020 - 12:04
    • Waarom zou hij ook stoppen als hij gratis titels op kan halen

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 12:58
    • Lewis is allang niet meer met racen bezig,

      de F1 is voor Lewis een all you can eat buffet,
      en hij heeft zijn oude trainingsbroek aangetrokken met losse elastiek, dus die geeft lekker mee met het volvreten,
      Lewis is voorlopig nog lang niet klaar!

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 13:18
    • sailor

      Posts: 10.753

      Er waren toch wel een aantal titels die verre van gratis waren , gelukkig hadden ze Lewis...

      • + 1
      • 7 sep 2020 - 13:25
    • gratis misschien niet, spotgoedkoop dat wel, pas als Lewis een boertje laat dan is hij klaar met het buffet, ik schat dat dat nog een jaartje of 4/5 duurt, dan mogen Max en consorten de lauwe restjes hebben ;-)

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 13:37
    • sailor

      Posts: 10.753

      Ik weet absoluut niet waar je het allemaal over hebt , maar je zal vast gelijk hebben ;-)

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 14:01
  • Natuurlijk blijft Wolff betrokken bij MB, dat doorverkopen van die blauwprintjes is gouden handel...

    • + 0
    • 7 sep 2020 - 12:07
    • Houwimmie

      Posts: 517

      uiteraard begrijp ik uw grapje. Maar in de basis is er iets goed fout volgens mij; het zou me namelijk sterk verbazen dat hij daar effectief toegang toe zou hebben.

      • + 1
      • 7 sep 2020 - 12:14
  • Sauber

    Posts: 154

    Het zou wat zijn als die twee naar Ferrari gaan om daar nog wat titels te pakken
    ... ?

    • + 0
    • 7 sep 2020 - 12:52
    • mario

      Posts: 8.676

      Moeten ze wel die Mercedes wagens meenemen, want met de beste wil van de wereld haal je nooit een titel met die Ferrari's....

      • + 1
      • 7 sep 2020 - 13:28
    • Sauber

      Posts: 154

      Met deze niet nee. Maar ik denk dat Toto Wolff wel capabel genoeg is om daar orde op zaken te stellen. En de middelen zijn er in Maranello

      • + 0
      • 7 sep 2020 - 17:25
    • Rijdt lewis straks in een rode mercedes

      • + 1
      • 7 sep 2020 - 17:42
  • Slim gezien van MB engineer naar Ferrari om de boel te saboteren en zo 8 titels te schoren.

    • + 0
    • 7 sep 2020 - 23:18

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar