user icon
user icon

Christian Horner klaar met opmerking van Toto Wolff

  • Gepubliceerd op 30 aug 2020 11:46
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Mercedes domineert al ruim 7 jaar in de Formule 1. Nog nooit is een F1-team zo dominant geweest in de geschiedenis van de Formule 1 maar het Duitse team is dat gelukt. Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat dit binnenkort zal veranderen.

Hoewel Red Bull Racing verwoede pogingen doet om Lewis Hamilton te kunnen verslaan met zijn Mercedes lukt dit heel af en toe maar niet steevast iedere race. Vooral in de kwalificatie is Mercedes ver weg van de concurrentie door de Party Mode, die vanaf Monza niet meer gebruikt mag worden.

Wolff wijst naar Verstappen

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft er dit jaar een gewoonte van gemaakt om ieder raceweekend vooral te wijzen op de snelheid van Max Verstappen. Wolff zei dit jaar meerdere keren: "De race is nog niet gestreden. Vooral Red Bull is heel snel en Max Verstappen kunnen we niet uitvlakken voor de race, die gaat het ons moeilijk maken."

Dat gebeurde vaker niet, dan wel. Veel fans irriteren zich al langere tijd aan die opmerkingen van Wolff omdat het meer voor de bühne is dan een realistische uitspraak.

Red Bull-teambaas Christian Horner lijkt ook klaar te zijn met de uitspraken van Wolff. De Britse teambaas zei vrijdag tegen Sky Sports: "Toto Wolff houdt ervan om elke keer te roepen dat anderen de favorieten zijn, tot Mercedes haar motoren opschroeft. De werkelijkheid is dat geen enkel team bij hun echt in de buurt kan komen of met hun vechten."

Horner denkt wel dat in Spa-Francorchamps Max Verstappen een kans maakt op de overwinning, als Lewis Hamilton niet meteen buiten bereik raakt in de eerste paar ronden van de race.

Relatie Horner en Wolff

Christian Horner en Toto Wolff gaan vaak voor de camera normaal met elkaar om, maar achter de schermen kunnen de twee teambazen elkaar wel schieten. De geschiedenis is lang maar waar het echt mis ging is een paar jaar geleden. Christian Horner had een gesprek gehad bij de FOM om de opvolger van Bernie Ecclestone te worden, een positie die hij al lang begeerde.

Toto Wolff had tevens oren naar dezelfde positie en toen hij lucht kreeg van het feit dat Horner zo goed als binnen was voor de baan, nam hij contact op en begon men te twijfelen. Uiteindelijk kregen zowel Horner als Wolff de baan niet, maar Horner was woedend toen hij hoorde dat Wolff er een stokje voor stak.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Mette

    Posts: 499

    Boos worden omdat Toto meld dat Max een gevaar is en dan zelf roepen daf Max zou kunnen winnen. Beetje vreemd? Of mag Toto het niet met Horner eens zijn?

    • + 3
    • 30 aug 2020 - 11:50
    • Spaedie

      Posts: 122

      Tja... Oostenrijkers...
      En verder zou ik zeggen.... Lees het nog een keer.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 14:06
    • Vade

      Posts: 349

      Lees eens het hele artikel...

      • + 5
      • 30 aug 2020 - 14:42
  • Allemaal egootjes!

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 11:51
  • Ik ben er ook klaar mee, elke keer die onzin uitkramen om maar niet favoriet te lijken. Wie denk je dat je voor de gek aan het houden bent Toto/Lewis (want laatste 2 races was het ook Lewis die het riep).

    • + 8
    • 30 aug 2020 - 11:52
  • jd2000

    Posts: 3.995

    Het is ook om je kapot te irriteren. Altijd maar dat downplayen. Hoezo, voor wie? Hoop dat ze dezelfde route voor hun kiezen krijgen als Ferrari. Een lesje nederigheid kunnen ze wel gebruiken.

    • + 11
    • 30 aug 2020 - 11:53
    • Er komt een dag dat ze keihard in hun sterretje worden genomen.

      • + 8
      • 30 aug 2020 - 12:02
    • En elke winter komt RedBull slaande op hun borst dat ze vol in de aanval gaan. Pot verwijt de ketel. Ik heb er verder weinig moeite mee wat de mensen op het paddock zeggen.

      • + 9
      • 30 aug 2020 - 12:18
    • ringo

      Posts: 3.227

      en ja gisteren heeft tijdens de kwalificatie hebben ze bottas gebruikt om motor in een stand te gebruiken... zal zien watsebiet word

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 12:58
    • Paulussie

      Posts: 18

      Sommige mensen ergeren zich ook aan zich irriteren, er wordt geen Nederlands meer onderwezen op school.
      Ik erger met, of ik raak geïrriteerd, alle andere vormen zijn gewoon niet goed

      • + 2
      • 30 aug 2020 - 14:14
    • Aadfanaat

      Posts: 465

      Ringo, als je goed kijkt zie je dat de Bottas zonder voorvleugel hebben laten rijden en het schijnt dat hij altijd met volle tank moet kwalificeren.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 14:14
  • Denk dat Wolff ook wel een van de machtigste F1 figuren is , die heeft overal ‘een vinger in de pap’ ... Maar zn eeuwige lulverhalen over de concurrentie zijn altijd wel erg opzichtig ...

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 11:55
  • Het begint een beetje zielig te worden, van beide kampen.

    de enige echte realist is Verstappen in heel dit spelletje. kijk dat fans van Max een beetje bluffen of Hamilton weer een wereld prestatie willen aanpraten dat begrijp ik wel. Maar Helmut(zeg maar de max fan) en Wolff(de typische Hamilton fan die alles omhoog praat) moeten zich daar niet mee bezig houden.

    • + 2
    • 30 aug 2020 - 11:56
    • de enige echte realist is Verstappen ... 🤣😂
      Her we go again! En dan wil jij dat ze jou geen fanboy noemen Roy..

      • + 3
      • 30 aug 2020 - 13:59
    • Kubica

      Posts: 3.771

      Het begint ook een beetje zielig te worden met dat compleet onrealistische gedweep met Verstappen ...

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 16:49
    • RBH1

      Posts: 454

      Misschien moet je verkering vragen aan Max.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 21:40
  • ben het wel eens met Horner

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 12:09
  • Jankerd die Horner.

    • + 4
    • 30 aug 2020 - 12:21
    • Shrek

      Posts: 468

      Massa heeft meer gejankt anders.

      • + 5
      • 30 aug 2020 - 13:18
    • Kampsie

      Posts: 256

      Massa was puur en eerlijk een emotie figuur en altijd zwaar onderschat.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 13:39
    • Een persoonlijke aanval op iemand vanwege zijn naam en avatar welke totaal niet relevant aan dit artikel is. Als ik het hier voor het zeggen had was dit je laatste reactie.

      • + 4
      • 30 aug 2020 - 13:39
    • Supa

      Posts: 1.603

      Eerst stoer praten en dan : "De werkelijkheid is dat geen enkel team bij hun echt in de buurt kan komen of met hun vechten.".

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 14:21
    • Montfort

      Posts: 656

      "Als ik het hier voor het zeggen had was dit je laatste reactie."

      Misschien heb je het daarom hier niet voor het zeggen?!
      Alsof FM zo'n mooi neutraal en netjes onderbouwde post neerzet. actie = reactie...

      • + 2
      • 30 aug 2020 - 20:36
    • Maar zijn reactie is wel zijn mening over het artikel. Of je er mee eens bent doet er niet toe.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 22:44
  • ringo

    Posts: 3.227

    Beetje het bang konijntje spelen, vervolgens na de overwinningen de ego van lewis verder op te pompen...

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 12:39
  • Wat Wolf natuurlijk probeert te doen is de overwinningen en kampioenschappen waarde te geven. Allemaal leuk zo 7x kampioen en 93 poles maar 90% hiervan hoefde Hamilton nou niet echt super hard zijn best te doen. Pure dominantie.

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 13:23
  • Oh, wil Horner Bernie opvolgen? Dat had hij moeten bedenken voordat hij het ganse paddock begon te schofferen.

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 13:29
  • Snork

    Posts: 8.479

    Mooi, beetje haat en nijd. Logisch, ze zijn concurrenten en doen alles wat goed voor zichzelf is. In een wereld van ego’s heerst egoïsme.
    Verder interesseert dit soort tabloidroddel mij helemaal niks.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 13:41
  • Kubica

    Posts: 3.771

    Toto Calimero en Snoop Doggy Underdog ...

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 15:03
  • senna1994

    Posts: 38

    Kinderachtig en simpel van Wolff, iedereen weet dat Mercedes de snelste ik

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 16:22
  • jackmunro

    Posts: 42

    Ergeren zich....

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 16:44
  • Numnum

    Posts: 1.957

    Horner kan beter eens naar de uitspraken van Marko kijken

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 08:50
  • Fibonacci

    Posts: 561

    "Don't mention the war! Do not mention the war!!

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 10:56

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar