user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Relatie tussen mij en Abiteboul is prima"

  • Gepubliceerd op 15 jul 2020 14:25
  • comments 8
  • By: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo houdt vol de relatie tussen hem en zijn huidige teambaas Cyril Abiteboul prima in orde is. Nadat bleek dat de Australische coureur voor 2021 naar McLaren verhuist, gaf een verklaring van Renault aan dat Abiteboul de loyaliteit van Ricciardo in twijfel trok.

De Renault-teambaas zei hierover: "In onze sport en vooral in de huidige buitengewone situatie, zijn wederzijds vertrouwen, eenheid en toewijding meer dan ooit cruciale waarden voor een fabrieksteam."

Ricciardo vertelde Channel 4 dat hij het niet persoonlijk opvatte. Hij heeft erover gesproken met Abiteboul: "Ik was op de hoogte van enkele artikelen, maar ik heb sindsdien met hem gesproken. De wind is laag liggen en alles is prima tussen hem en mij. Het is denk ik ook de competitieve geest. Die zie je niet alleen in de coureurs maar ook in de teams. Als ze ergens in geloven en je iets wilt, kom je ergens in botsing."

Vergelijkbare situatie bij Red Bull

Ricciardo zei dat de situatie vergelijkbaar is met 2018, toen hij halverwege het jaar tekende bij Renault voor de seizoenen 2019 en 2020.

"De schok van het nieuws zorgt soms voor flinke klappen, maar naarmate de tijd verstrijkt gaat iedereen gewoon weer aan het werk. Dat is wat we nu gaan doen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Mrduplex

    Posts: 412

    Een echte teamplayer die Ricciardo..........

    • + 1
    • 15 jul 2020 - 14:40
  • Dat het vergelijkbaar is met de situatie zoals die was bij RBR , dan gelooft iedereen dat.
    Maar een echte relatie bouw je niet op in 1 jaar tijd.
    Lijkt erop dt RIC erg vertrouwt op zijn uitstraling , wat betreft zijn positie in het team.

    • + 0
    • 15 jul 2020 - 15:54
  • vPutten

    Posts: 587

    Buiten dat Daniel Ricciardo een uitstekend coureur is, is hij ook een gentleman en een kundig diplomaat.

    • + 0
    • 15 jul 2020 - 16:47
    • jazeker, een nette en sympathieke jongen, op een of andere manier vond ik hem sowieso al niet zo bij het Renault team passen, McLaren en Ricciardo dat gaat een match worden, alle vertrouwen in

      • + 1
      • 15 jul 2020 - 17:03
    • Rimmer

      Posts: 7.562

      Straks een Mercedes blok en fatsoenlijke, door Seidls team ontworpen, remmen.
      Ik zie de dive bombs van 300 meter lengte alweer aankomen :)

      • + 0
      • 15 jul 2020 - 18:54
    • Dat wordt lachen gieren en brullen met Norris in één team, maar als de helm opgaat dan gaan ze voor de podiumplekken.. ik geloof er echt in en ik vind het een prachtig rijdersduo!

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 10:05
  • Fedal

    Posts: 2

    Hij is en blijft mijn favoriete F1 courreur. Ik hoop dat hij en Norris net zo goed met elkaar kunnen omgaan als hij deed met onze zuiderbuur Verstappen. Al is het maar om de leuke filmpjes.

    • + 0
    • 15 jul 2020 - 18:04
  • Google translate?

    De wind is laag liggen?
    De storm is geluwd

    • + 0
    • 15 jul 2020 - 18:17

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 792
  • Podiums 21
  • Grand Prix 106
  • Land Australië
  • Date of b. 1 jul 1989 (31)
  • Place of b. Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar