user icon
user icon

Toto Wolff: "Red Bull en Ferrari hebben motor nog niet maximaal staan"

  • Gepubliceerd op 03 jul 2020 14:31
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Tijdens de eerste vrije training van het seizoen behaalde Mercedes bijna zoals gebruikelijk de eerste twee plaatsen. Teambaas Toto Wolff is echter niet helemaal zeker van de overmacht en houdt de concurrentie van Red Bull en Ferrari dit weekend goed in de gaten.

Voor het Mercedes-team was de eerste vrije training van het seizoen een goede start: Lewis Hamilton zette de snelste tijd neer, gevolgd door Valtteri Bottas.

De teambaas is zeker tevreden over de eerste vrije training. Toto Wolff in gesprek met ORF: "Iedereen in de paddock is nog wat stijfjes, alleen de coureurs wat minder. Ik denk dat we tevreden kunnen zijn met de eerste training. Alles is goed verlopen en we moeten nu doorgaan in dit ritme."

Motorvermogen Honda en Ferrari

Toch is de teambaas er nog niet van overtuigd dat het een makkelijk weekend gaat worden voor het team. "Vanaf het begin keken we naar de rondetijden, maar het is moeilijk in te schatten waar je aan toe bent. Geen enkel team laat hun kaarten zien."

"Qua motorvermogen hebben Red Bull Racing en Ferrari nog niet alles getoond. Ze hadden ook meer vleugelstand dan onze auto's, dus dat maakt het moeilijk om een ​​schatting te maken."

Vooral Max Verstappen zal dit weekend een pittige tegenstander zijn. De Nederlander is op jacht voor zijn derde overwinning op rij in Oostenrijk.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Net of Mercedes ze wel maximaal open hebben staan. Te doorzichtig Toto, te doorzichtig.

    • + 5
    • 3 jul 2020 - 14:42
    • "Geen enkel team laat hun kaarten zien"

      Zegt hij zelf...
      En daar rekent hij natuurlijk ook Mercedes bij.

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 14:45
    • Joeppp

      Posts: 2.960

      Perez probeerde het even.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 14:46
    • masf1

      Posts: 6.591

      Mercedes heeft hun black jack nog niet laten zien ga daar maar vanuit.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 14:49
    • walteij

      Posts: 1.068

      Grosjean heeft anders ook laten zien waartoe hij in staat is.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 14:51
    • @Zambiorix

      Hij probeert gewoon weer de underdog te spelen. Daar doelde ik op.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 14:57
    • DJJeffHax

      Posts: 598

      RBR heeft hun DAS-systeem ook nog niet gebruikt

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 18:28
  • "Geen enkel team laat hun kaarten zien."

    This sums it up perfectly

    • + 1
    • 3 jul 2020 - 14:45
  • Over 24 uur zien we hoe de kaarten geschut zijn, eerder niet.

    • + 1
    • 3 jul 2020 - 14:51
  • Waarom zou je in ....naam je kaarten nog niet laten zien? Wat heeft dit allemaal voor nut? Ga je je wagen binnen 24 uur ineens 4 seconde sneller maken als de ander wel vanaf het begin vol gas gaat? Wat hebben deze ´spelletjes´ eigenlijk voor zin.

    dat ze allemaal nog niet voluit gaan snap ik wel maar ze rijden echt niet met de rem erop hoor. Morgen staat Mercedes ´gewoon´ weer op pole. Voor zover ik nu kan zien is RB het 2e team. Ferrari is moeilijk in te schatten.

    • + 2
    • 3 jul 2020 - 14:54
    • Welkom terug!

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 14:55
    • masf1

      Posts: 6.591

      Als je goed geluisterd had,draaide die Honda motor op halve toeren,geen stress komt allemaal goed.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 14:56
    • Waarom zou je ze wel laten zien??

      Lekker volle bak knallen in de vrije trainingen ipv materiaal sparen, met een crash en een kapotte auto tot gevolg als je dr effe af schiet.

      Nee hoor, bouw maar gewoon rustig op, en doe maar knallen op het moment dat het ergens om gaat

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:02
    • @MASf1 Royalere kan niet luisteren , hij is doof

      @Royalere

      Waar heb jij dan uitgehangen ? we begonnnen ons al zorgen te maken

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:04
    • Is ook geen schande hoor, Max kan hier in de race heel veel goed maken. hebben we wel gezien de afgelopen 4 jaar.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:06
    • M@ximumOverdrive

      alleen af en toe gelezen hier, Was er even klaar mee. Heel af en toe een reactie. Maar met dat virus en dat blm even geen zin meer om te reageren. Nu we weer bezig zijn ben ik back;)

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 15:08
    • Welkom terug Roy!

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:11
    • ik wilde nou net met jou dat hele BLM gebeuren even bespreken @Roy

      • + 4
      • 3 jul 2020 - 15:18
    • We moeten jou de komende tijd weer eens flink in de maling nemen Royalere, we hebben nog veel in te halen.

      • + 2
      • 3 jul 2020 - 15:20
    • Hoi Roy, wat vind je van de zwarte BLM Mercs?

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:20
    • Lelijk, vond die zilveren mooier. Maar goed ieder zijn smaak.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:21
    • Racist!!! Grapje, je hebt helemaal gelijk. Eindelijk kunnen we het hier weer hebben over de werkelijke reden waarom we hier zitten.

      Sainz-dag!

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:30
    • Sainz schijnt btw echt een opper racist te zijn, ik heb Carlos wel eens tekeer horen gaan over de gekleurde medemens, man daar lusten de spreekwoordelijke honden geen bammetjes van

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 15:36
    • geintje natuurlijk, zo istie niet ons toekomstig familielid

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 15:37
    • Nee daar houden wij helemaal niet van. Schijnt wel dat hij Spaanse boven de Italiaanse olijven prefereert. De vuige racist. Daar gaan we het nog over hebben!!!

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:46
  • Hoeveel motoren mogen ze dit seizoen gebruiken?

    • + 0
    • 3 jul 2020 - 15:31
    • Rimmer

      Posts: 7.605

      Zoveel als ze willen. Zitten wel gevolgen aan maar dat is een andere vraag.

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 15:50
    • @OArrows, dat hangt af van het aantal races die ze gaan rijden.

      Unless he drives for more than one team (see 23.3(c) below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than 3 engines (ICE), 3 motor generator units-heat (MGU-H), 3 turbochargers (TC), 2 energy stores (ES), 2 control electronics (CE) and 3 motor generator units-kinetic (MGU-K) during a Championship season. [...]

      Should the number of races in the Championship drop to 14 or less, each driver may use no more than 2 engines (ICE), 2 motor generator units-heat (MGU-H), 2 turbochargers (TC), 2 energy stores (ES), 2 control electronics (CE) and 2 motor generator units-kinetic (MGU-K).

      Should the number of races in the Championship drop to 11 or less, each driver may use no more than 2 engines (ICE), 2 motor generator units-heat (MGU-H), 2 turbochargers (TC), 1 energy store (ES), 1 control electronics (CE) and 2 motor generator units-kinetic (MGU-K).

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 16:30
  • John6

    Posts: 4.062

    Mercedes is heel snel, maar we moeten afwachten tot morgen.

    • + 1
    • 3 jul 2020 - 15:39
    • Mercedes is een klasse apart wat ze al 7 jaar zijn het is afwachten inderdaad maar dan meer hoeveel tienden ze hebben ze staan ervoor maar hoe ruim is de vraag.

      • + 0
      • 3 jul 2020 - 15:51
    • Rimmer

      Posts: 7.605

      Op dit moment de live timing nauwkeurig gevolgd.
      Op de soft was Lewis 2 tiende sneller.
      Ze reden vrijwel dezelfde stint.
      Daarna beiden naar medium en wederom was Lewis zeker 2 tienden sneller. Max had een paar ronden veel meer last van verkeer maar we kunnen alleen maar hopen dat Honda de boel echt nog behoorlijk afgeknepen houdt anders is het duidelijk dat Mercedes gewoon echt nog de sterkste is en Lewis icm ruggesteun van Bottas vrij eenvoudig de 7e titel binnengaat harken.

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 16:20
    • Voorlopig heeft geen 1 team antwoord op Mercedes, Dit kan wel eens het saaiste jaar ooit worden.

      • + 1
      • 3 jul 2020 - 16:21
  • Fchandoe

    Posts: 82

    Commentaar wat ik hier lees. Zo jammer. Er is geen enkele team die de kaarten open neerlegt op tafel.

    • + 0
    • 3 jul 2020 - 18:46

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar