user icon

Abiteboul ziet Zhou en Lundgaard als fantastische vervangers van Ricciardo

  • Gepubliceerd op 23 jun 2020 08:26
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo vertrekt na dit seizoen alweer bij Renault en vertrekt naar McLaren. Zijn verblijf bij de Franse fabrikant blijft hierdoor beperkt tot slechts twee jaar. Een gelukkig huwelijk is het tot nu toe nooit geworden, mede door de tegenvallende resultaten, waarbij uiteraard wel in acht genomen moet worden dat het 2020-seizoen nog gereden moet worden.

Interessant zal worden wie Renault als vervanger voor de Australier zal aantrekken. Fernando Alonso werd al in verband gebracht net als Sebastian Vettel maar teambaas Cyril Abiteboul noemt twee andere coureurs als fantastische opties om Ricciardo te vervangen.

Op zoek naar snelheid

Renault zegt geen haast te hebben bij het contracteren van een vervanger. Abiteboul wil graag zien hoe Renault-junior coureurs Guanyu Zhou en Christian Lundgaard dit jaar presteren: "We willen zien wat het snelheid is van Guanyu Zhou, wat is de snelheid van Christian Lundgaard, hun concurrentievermogen. Het kunnen fantastische opties zijn."

In gesprek met motorsport.com ging hij door op de mogelijke keuzes: "Terwijl we nu spreken, is het een beetje gedurfd om dat te denken, maar wie weet? Met nog een seizoen Formule 2 voor allebei zou het de juiste keuze kunnen zijn. En dat is typisch het soort dingen dat we niet konden beslissen wanneer de beslissing met Daniel genomen had moeten worden."

Eerste Chinese F1-coureur

Zhou zou de eerste Formule 1-coureur kunnen worden die racet in de Formule 1. De kans ligt er voor de toekomst maar hij moet eerst laten zien dat hij het niveau aan kan. De Chinees zegt hierover zelf: "'Ja, ik denk dat ik de eerste coureur uit China kan worden. Niemand anders uit China heeft zulke resultaten behaald."

"Ik zorgde als eerste voor het Chinese volkslied in het Europese F3 en nu hebben we de Chinese nationale vlag in de F2. Ik ben er echt trots op, omdat het laat zien waartoe Chinese mensen in staat zijn. Wat er echt toe doet is dat het resultaat in elke sport spreekt. Zolang je het resultaat hebt, zullen mensen weten dat Chinese coureurs het goed kunnen doen in de autosport."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Heeft er echt nog nooit een F 1 coureur in de F 1 gereden dan....? Vast wel.. ;-)

    "Zhou zou de eerste Formule 1-coureur kunnen worden die racet in de Formule 1."

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 08:44
    • Ik las het ... vroeg me al af wat al die coureurs sinds het begin van de F1 hebben gedaan.... dacht dat ze zich allemaal race coureur noemden.... Maar ik zal het wel mis hebben...

      Nu even serrieus dit soort fouten moet je er als redacteur uit kunnen halen als je de moeite neemt om het 1x na te lezen?

      • + 1
      • 24 jun 2020 - 19:40
  • Noujaaaa, beetje nuance kan geen kwaad zeg.

    Hij zegt slechts dag hij de prestaties van zijn junioren wil afwachten. Het "KUNNEN" fantastische vervangers zijn. Het e.e.a. onder voorbehoud dat ze uitzonderlijk presteren in de F2.

    Overigens denk ik zelf dat als ricciardo de meetlat is, een rookie vrijwel nooit een fantastische vervanger zou kunnen zijn.

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 09:20
    • StevenQ

      Posts: 6.844

      Tenzij je de nieuwe Verstappen of Leclerc zou hebben maar gezien de eerdere carrière van Zhou en Lungaard zijn die van iets minder niveau

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 09:44
    • Uiteraard Steven. Maar aangezien de kans dat beide heren tot nu to bewezen hebben van minder niveau te zijn, classificeer ik deze opmerkingen van Cyril als politiek correct gebazel in het belang vsn hun eigen opleidingsteam

      • + 2
      • 23 jun 2020 - 09:56
  • Fantastisch voor het budget natuurlijk.

    • + 1
    • 23 jun 2020 - 10:00
    • dat vooral....die zhou zal wel een container chinese roebels meebrengen. ik denk trouwens toch dat het voorlopig wel even gedaan is met rijders salarissen van meer dan 10 mil. zwaar bezuinigen is het motto.

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 21:05
  • Vind zowel Zhou als Lundgaard een heel goede optie. Alleen vraag ik me af of het zo handig is om ze naast iemand als Ocon te plaatsen. Hij komt me niet echt over als de ultieme teamplayer.

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 10:00
  • Rimmer

    Posts: 8.247

    Volgens mij heeft geen van beide voldoende licentiepunten en zullen ze dus sowieso eerst een fantastisch seizoen F2 moeten draaien om überhaupt een optie te kunnen zijn. Maar ik zeg dit uit het hoofd, misschien hebben ze wel genoeg punten.

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 10:09
  • steekt ie nou z'n middelvinger op?

    • + 3
    • 23 jun 2020 - 10:34
    • Je bent me net voor ?

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 10:55
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Eindelijk een een reactie op al dat gebash hier?

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 11:07
    • @vPutten;

      Mwoa eerder Cyrils natural state of mind

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 11:29
    • Is Cyril trying to mindfuck us hiero?

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 12:16
    • @Schwantz:

      Zhou nie zo mooi zijn ?

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 12:35
  • jd2000

    Posts: 4.608

    Leuke foto van Cyril. Hij heeft wel humor. Grappig die pose, net alsof hij aan het denken is.

    • + 1
    • 23 jun 2020 - 13:08
  • Ho Ping Thun was de eerste chinees in de F1, maar heeft geen race gereden.

    Wat wel klopt is dat Zhou dan de eerste F1 coureur die uit china komt zou zijn, want Ho Pin komt uit Nederland en rijdt/reed op een chineze licentie

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 14:30
    • StevenQ

      Posts: 6.844

      Ho Pin Tung heeft met een F1 wagen getest, maar nooit in een officiële sessie gereden, ook geen vrije training, dus dat telt niet.

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 15:14
  • Kubica

    Posts: 3.925

    Cyril geeft een duidelijk gebaar af ....

    • + 0
    • 24 jun 2020 - 17:16

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar