user icon
user icon

Fernando Alonso laadt de batterijen op met het oog op 2021

  • Gepubliceerd op 19 mei 2020 11:50
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso heeft bevestigd dat een terugkeer in de Formule 1 in 2021 tot de mogelijkheden behoort. De Spanjaard geldt als belangrijke kandidaat om de plek van Daniel Ricciardo bij Renault op te vullen volgend jaar. In een vraag-en-antwoord sessie met studenten van de universiteit van Madrid kreeg hij de vraag wat zijn volgende uitdaging wordt. Alonso: "Ik neem diverse uitdagingen in overweging en overpeins verschillende opties."

De Spanjaard vervolgt: "Laten we zeggen dat ik sinds mijn Dakar-avontuur mijn gedachten over mijn toekomst op een rijtje heb. Ik ga het Dakar-project de komende twee, drie of vier jaar geen vervolg geven. Fysiek en emotioneel voel ik me klaar voor heel grote uitdagingen. Ik richt me op een van de topcategorieën in de autosport. Dat kan een rentree in de Formule 1 zijn of een nieuwe ervaring in het WEC of de IndyCar. Ik heb wel een idee."

De tweevoudig wereldkampioen Formule 1 is nog niet zover dat hij iets bekend kan maken. "Ik zie mijn naam frequent voorbij komen in de kranten en het nieuws. De realiteit is dat er nog niks nieuws is, ik heb niets te melden. Zoals eerder gezegd verkeer ik fysiek en mentaal weer in topconditie en als gevolg daarvan wil ik weer een belangrijke uitdaging aangaan."

Het plan is om dit jaar rust te nemen met het oog op 2021, wat hij dan ook gaat doen. Alonso: "Mijn eerste jaar zonder de Formule 1 was erg intens. Het idee was dan ook om 2020 rustig te laten verlopen, niet wetende dat het door de corona-uitbraak voor iedereen rustig zou verlopen. Op 23 augustus doe ik de Indy 500 en verder laad ik mijn batterijen op voor 2021."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Weer een Alonso item...Hoop dat de teams deze week de deur dicht gooien voor hem.

    • + 8
    • 19 mei 2020 - 12:04
    • Politik

      Posts: 5.441

      Hoop juist van niet.
      Hoe meer kwaliteit op de grid, hoe beter.
      Eenheidsworsten hebben we al genoeg en Alonso geeft de F1 kleur.

      Vind hem nog altijd één van de beste coureurs van de afgelopen 20 jaar.

      • + 6
      • 19 mei 2020 - 13:09
    • Supersoft

      Posts: 888

      Wat mooi dat iedereen z'n eigen mening mag hebben....

      Ik heb liever dat Alonso niet meer instapt. Net ietsjes te groot ego, wat ten koste gaat van een team. Potje sturen kan hij zeker, maar dat is het dan ook! Het is lang geen Senna, Schumacher of Hamilton.

      • + 2
      • 19 mei 2020 - 13:53
    • @Politik Alonso is geen kwaliteit though. Op de baan een van de besten ooit, maar naast de baan een bron van frustratie en chaos. Het erge is dat hij dit zelf totaal niet door heeft. En dat zogenaamde kleurrijke karakter van hem is in werkelijkheid iemand die gewoon niet door heeft wat de waarde is van het hebben van enig technisch inzicht.
      "GP2 engine", "now we can fight", dat is character? Nee, het is een jankend kind dat zeikt over iets waarvan hij niet begrijpt wat daar aan de hand is.

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 14:25
    • Politik

      Posts: 5.441

      @Supersoft,
      Dat hij een groot ego heeft, daar heb ik.geen last van. Ik kijk als F1 liefhebber en dan heb ik hem er heel graag bij

      @Televisie,
      Wat ik.nooit zo goed begrijp en waarschijnlijk ook.nooit zal begrijpen, is dat Max Verstappen geprezen.wordt als hij zijn ongezouten en ongenuanceerde mening geeft, maar dat dat van Alonso blijkbaar niet gepruimd wordt.

      • + 3
      • 19 mei 2020 - 15:44
    • @Politik Ten eerste vind ik Max ook niet geweldig wanneer hij loopt te zeiken. Mensen doen alsof Hamilton dit zo veel doet, maar Max is niet zo erg, en eigenlijk iedere coureur.
      Alonso is echter van een andere categorie, aangezien het misplaatst sarcasme is en vooral gericht is op het promoten van zichzelf.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 22:10
  • Snork

    Posts: 7.010

    Het is toch een mooi leven die hij leeft. Dit jaar de batterijen een beetje opladen... ik ben elke dag druk doende om mijn team over de hele wereld aan de gang te houden en toch orders in deze tijd binnen te halen en de fabrieken daarmee draaiende te houden. Ondertussen doet meneer Alonso het even rustig aan dit jaar. Het is hem gegund, geen afgunst ofzo. Maar het contrast met heel veel andere hard werkende mensen (en al helemaal met diegenen die wel willen werken maar van de regering nog niet mogen), is groot.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 12:07
    • Ja,je hebt sierpaarden en werkpaarden @Snork...

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 12:15
    • Mensen moeten stoppen met hard werken en beginnen met slim werken...

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 13:49
    • Buurman

      Posts: 965

      En luipaarden...

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 14:28
  • Supersoft

    Posts: 888

    Gaat Alonso dus toch in de Formule E rijden.....!

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 12:07
    • Denk dat hij op de bank een filmpie ligt te kijken met een stekker in z'n reet.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 12:14
    • En een rood lampje op zijn neus die knippert....

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 12:16
    • In de titel van het artikel staat toch duidelijk dat hij het met zijn oog doet. Hoe zien jullie dat voor je? Ik stel me dan een soort laserbeam voor.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 15:07
  • John6

    Posts: 3.824

    Beetje met de Haas en de Williams uitvechten wie waar eindigt, is net wat je wil comeback bij een rampenteam, good luck.

    • + 1
    • 19 mei 2020 - 12:16
  • zie hem graag terugkeren, hopelijk samen met Vettel en Hamilton in 2021 ook weer op de grid

    • + 6
    • 19 mei 2020 - 12:57
    • John6

      Posts: 3.824

      Ik zou het niet erg vinden als er 3 andere voor in de plaats komen, beetje door stroming, ik kan snel ergens afscheid van nemen. Laat maar 3 andere rijders het proberen.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 13:11
    • arie51

      Posts: 400

      Hou toch op Vettel is ook ex net als Alonso die kunnen echt niet meer op tegen de jongere generatie er is een tijd van komen en van gaan.Ik zie liever een stel jonge honden vechten dan het berekende rijden van de oudjes.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 13:25
    • Vettel is 32 ofzo, dat is totaal niet oud. Vettel behoort gewoon nog steeds tot de snelste coureurs van de grid.

      • + 3
      • 19 mei 2020 - 13:28
    • @arie51,
      er zijn geen betere coureurs om de jonge honden aan af te meten dan Vettel en Alonso, en berekenend rijden? onzin. je kunt Vettel beschuldigen van fouten maar niet dat het een saaie jongen is

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 13:44
    • Was er niet een coureur die op zijn 32ste debuteerde?
      Hoe heet ie ook alweer? 🤔

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 13:51
    • the one and only Damon hill!

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 13:54
    • Oh,ik dacht Benny....

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 14:09
    • Probleem van Vettel is zijn onvermogen om met deze auto's te rijden. Hij was geweldig in de vorige periode, maar met deze grote auto's met geblazen hybride PU's is hij nooit goed geweest. Geen idee of het aan de motoren ligt, het gewicht of de aerodynamische keuzes die hiervoor gemaakt zijn.

      En dan heeft Vettel ook nog een voorkeur voor die vaste achterkant, waardoor men voor hem een auto moet ontwikkelen die per definitie minder geschikt is voor zijn teamgenoot, aangezien Vettel de enige is die deze voorkeur heeft.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 14:27
    • Ben geen Alonso fan, maar ik zie hem toch vele malen liever dan bijvoorbeeld een Bottas, Giovinazzi, Stroll en nog een aantal anderen. Zelfs in een Renault kan hij mooie dingen doen, maar dat zou hij toch zelf niet meer moeten willen. Een beetje in het middenveld rond hobbelen.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 15:06
    • Vettel hoeft van mij niet weg, zeker niet als je ziet wat voor andere rijders je nog hebt. Alonso als rijder kan een extra kwaliteit zijn, maar als persoon is het gewoon een duidelijke zelfverheerlijker. Ik wil hem gewoon niet op de grid omdat hij weer een team en rijder kapot gaat maken voor zijn eigen gewin.

      • + 2
      • 19 mei 2020 - 22:27
  • Alonso moet zich volledig op de Indy cars richten. Daar kan hij zeker nog wel een goede poging wagen een titel naar binnen te halen.

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 15:02
    • John6

      Posts: 3.824

      Mee eens, hij maakt zich meer belachelijk dan dat hij er goed aan zou doen naar Renault te gaan, niet 1 top team wil hem meer hebben, als hij gaat zal het ook een vroegtijdig einde worden.

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 16:01
  • sailor

    Posts: 9.178

    Alonso is een van beste coureurs van de afgelopen 20 jaar, maar dat was Schumi ook en we zagen hoe het met hem ging tijdens zijn comeback.
    Ik heb het idee dat succesvolle coureurs op latere leeftijd toch wat snelheid inleveren , maar misschien is Alonso een uitzondering, we zullen het zien

    • + 0
    • 19 mei 2020 - 19:59
    • Denk vooral dat het niet rijden een groot verschil maakt, minder hard trainen, ... Terug in vorm raken op je 40ste is nu eenmaal een stuk lastiger dan op je 25ste.

      • + 1
      • 19 mei 2020 - 22:27
    • sailor

      Posts: 9.178

      Ben ik helemaal met je eens

      • + 0
      • 19 mei 2020 - 23:47

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar