user icon

Geobrugg plaatst hekwerk rondom het circuit van Zandvoort

  • Gepubliceerd op 06 mei 2020 17:03
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Aangezien de autosportwereld door de uitbraak van het coronavirus nog op zijn gat ligt, kan Circuit Zandvoort in alle rust verder werken aan de renovatie van de baan. Het circuit in de Noord-Hollandse duinen was klaar geweest om de Formule 1 in het weekend van 1, 2 en 3 mei te ontvangen, maar neemt nu wat meer de tijd om de puntjes op de i te zetten.

De Grand Prix van Nederland is immers tot nader order uitgesteld en naar alle waarschijnlijkheid vindt het evenement pas in 2021 weer plaats. Voor die tijd zullen wel andere raceklasses en activiteiten op het circuit van Zandvoort mogelijk moeten zijn. Geobrugg Motorsport heeft de afgelopen week benut om onder meer Tecpro-barriers te plaatsen, evenals hekwerk aan de buitenkant van enkele bochten, zoals de gekomde John Hugenholtz-bocht, en bij de posten van de baancommissarissen.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • d@nny

    Posts: 2.611

    Mooi op tijd voor de Dutch GP van 4-6 September ;-)

    • + 0
    • 6 mei 2020 - 17:10
    • Emm...weet jij iets dat wij niet weten?

      • + 1
      • 6 mei 2020 - 18:54
    • In 2021?

      • + 0
      • 6 mei 2020 - 19:32
    • vertel

      • + 0
      • 6 mei 2020 - 19:45
    • d@nny

      Posts: 2.611

      Haha, idd Leclerc Fan.

      Nee, was een kwinkslag naar een artikel in de telegraaf van gisteren over de gelekte versoepelingsmaatregelen. Daarin stond iets van grotere evenementen vanaf 1 september. Inmiddels alweer achterhaalt.

      • + 0
      • 7 mei 2020 - 12:43
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Is dat hek er om te voorkomen dat die salamanders op de baan terecht kunnen komen en er weer duizend protesten binnen komen.

    • + 1
    • 6 mei 2020 - 17:17
    • Ja wat denk jij nou?

      Dat ze die salamanders gratis binnen laten? Dat kan met de Nederlandse krenterigheid natuurlijk echt niet.

      • + 0
      • 7 mei 2020 - 16:04
  • mediF1

    Posts: 2.812

    in Zandvoort zullen ze er nu onderhand ook wel achter gekomen zijn hoe belangrijk deze baan voor hun inkomsten is.

    • + 0
    • 6 mei 2020 - 17:19
    • Mee eens... voor een goed dag strand ga ik liever naar Scheveningen... Leren surfen doe ik liever in Australië.... escaperooms en trampolineparken heb je overal wel... Tja dan blijft eigenlijk alleen alle activiteiten op het racecircuit over als ik tripadvisor er even zo bij pak.

      • + 0
      • 6 mei 2020 - 17:39
  • Kubica

    Posts: 4.067

    Waren die hekken afgelopen weekend dan niet nodig geweest of zijn ze nu later geplaatst dan gepand door het schuiven van prioriteiten nadat de GP gecancelled werd?

    • + 2
    • 6 mei 2020 - 17:28
    • Zal het laatste wel zijn. Overigens heb ik nog niet gelezen dat ze Grade 1 al hebben. Daarvoor waren deze hekken ook nodig denk ik.

      • + 0
      • 6 mei 2020 - 18:35
    • elflitso

      Posts: 549

      Wegens het corona hadden ze een aanbieding te pakken. Twee meter hek plaatsen voor de prijs van 1 meter

      • + 3
      • 6 mei 2020 - 18:59
    • dat klopt, is zag al advertenties voorbij komen dat het de 'Doldwaze Coronaweken' waren bij Geobrugg

      • + 3
      • 7 mei 2020 - 08:12
    • Vade

      Posts: 815

      Zoals ik het lees hebben ze nu gewoon meer de tijd genomen om het te plaatsen. Was de GP wel doorgegaan, dan waren ze eerder geplaatst.

      • + 0
      • 7 mei 2020 - 12:05
  • Lekker op tijd ook.....

    • + 2
    • 6 mei 2020 - 19:35
    • Joeppp

      Posts: 4.455

      Een jaar te vroeg klaar met alle werkzaamheden. Ik weet het niet maar er waren zat mensen die riepen dat ze het nooit zouden halen! In Nederland zijn we gewoon sneller dan het geluid. We hebben zelfs een heel vliegveld in Lelystad zonder dat er de komende paar jaar vliegtuigen zullen landen.

      • + 3
      • 6 mei 2020 - 20:04
  • Lampje01

    Posts: 289

    Dus eigenlijk waren ze niet helemaal klaar voor F1?

    • + 1
    • 6 mei 2020 - 22:52
  • meister

    Posts: 2.658

    Tecpro-barriers zijn volgens mij best duur en kosten veel en nou niet echt nodig bij clubraces alles minder dan F1 of als locale helden rondrijden.
    Zou zonde zijn als ze kapot gaan, soa ze dus ergens op.

    • + 0
    • 7 mei 2020 - 08:49
    • Soa ze dus ergens op...?
      Is soaën tegenwoordig een werkwoord? 'Ik heb vannacht liggen soaën jonguh!' Zoiets?

      • + 3
      • 7 mei 2020 - 09:44
    • Beetje met de tijd mee @wachtwoord
      Voor Corona was Soa een populaire aangelegenheid met injecteer party’s e.d.

      • + 1
      • 7 mei 2020 - 13:09
    • @Bill, vroeger was je met aids helemaal hip! helemaal het mannetje

      • + 1
      • 7 mei 2020 - 13:27
    • Vooral bij de mannetjes...

      • + 0
      • 7 mei 2020 - 14:13
    • Vroeger was alles beter!

      • + 0
      • 7 mei 2020 - 16:08

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar