user icon

Fernando Alonso heeft 'hernieuwde energie' voor toekomst

  • Gepubliceerd op 23 apr 2020 14:49
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso beschikt naar eigen zeggen over hernieuwde energie om zich op de toekomst te richten. De 38-jarige Spanjaard is sinds eind 2018 niet meer actief in de Formule 1, maar de tweevoudig wereldkampioen wordt nu in verband gebracht met een terugkeer bij Ferrari.

Alonso voelt zich weer jong en sluit een rentree niet uit. Aan Marca vertrouwde hij toe: "Ik vraag mezelf de laatste tijd steeds vaker af wat ik over tien jaar zal doen, dat moet ik toegeven. Maar over de korte termijn kan ik duidelijker zijn, we zullen wel zien hoe het zich ontvouwt."

"Eind 2018 verliet ik de Formule 1 en had ik dat stapje terug echt nodig na achttien jaar non-stop reizen en 365 dagen per jaar leven als een atleet. Deze twee jaar zijn goed voor me geweest om op adem te komen. Ik loop nu weer over van de energie, hernieuwde energie. Ik voel me alsof ik weer 23 jaar ben en dat is bemoedigend met het oog op toekomstige projecten."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Het mag van mij gebeuren....

    • + 4
    • 23 apr 2020 - 14:56
  • John6

    Posts: 5.415

    Alle teams verjongen juist, en toen Alonso stopte waren er plekken over en niemand wou hem, nu 2 jaar later is daar echt niets aan veranderd. Er zijn klasse genoeg waar hij kan racen, F1 gaat het niet meer worden voor Alonso.

    • + 1
    • 23 apr 2020 - 15:01
    • Dat dachten we van Kubica ook..

      • + 3
      • 23 apr 2020 - 15:13
    • John6

      Posts: 5.415

      Klopt die zat toch ook bij Ferrari, die had ook daar nooit weg moeten gaan, dat het niets met hem werd dat was allang duidelijk. Maar Robert nam veel geld mee[ sponsor] daarom kreeg hij een zitje, dus als Alonso 30 miljoen mee neemt kan hij misschien wel een stoeltje ergens krijgen.

      • + 0
      • 23 apr 2020 - 15:33
    • Alle teams verjongen....daar heb je de oplossing. Al die jongeren zijn ook zo goed....

      • + 1
      • 23 apr 2020 - 19:08
    • John6

      Posts: 5.415

      Als Ferrari Alonso wou dan reed hij daar al, niemand wil hem dat moet toch onderhand wel eens een keer duidelijk zijn.

      • + 0
      • 24 apr 2020 - 08:04
  • Joeppp

    Posts: 4.451

    Die is even bij Emiel Ratelband langs geweest.

    • + 4
    • 23 apr 2020 - 15:09
  • Fernando moet zijn hernieuwde energie maar in zijn vriendin steken en niet in de F1.

    • + 5
    • 23 apr 2020 - 15:17
    • Ik zie hem liever terugkomen dan wat die Pool heeft gedaan.

      • + 2
      • 23 apr 2020 - 19:09
    • Snork

      Posts: 11.757

      Ik ook.

      • + 0
      • 24 apr 2020 - 11:21
  • Altijd welkom!

    • + 4
    • 23 apr 2020 - 15:23
  • Buurman

    Posts: 1.533

    Wat een droom zou het zijn, een rentree bij Ferrari. Hoe het zich zou ontvouwen is voor mij nu gek genoeg van ondergeschikt belang. Ik wil hem gewoon weer in het rood zien.

    • + 5
    • 23 apr 2020 - 16:26
    • Een natte droom zeker?
      Morgen maar weer ff je 1 persoonsbed verschonen @AlonsoSF

      • + 5
      • 23 apr 2020 - 18:08
    • ?Vandaag is rood de kleur van jouw lippen
      Vandaag is rood wat rood hoort te zijn??

      • + 2
      • 23 apr 2020 - 20:10
    • @Buurman:

      Zo is het! Het zou hem sieren als hij durft te falen. Dat vond ik bijvoorbeeld ook erg sterk van Van Persie bij Feyenoord en Huntelaar bij Ajax. En als ik het met die situatie moet vergelijken, zie ik hem meer als Huntelaar: hij komt weliswaar binnen als tweede spits, maar heeft alle intentie om zich weer naar de top te vechten!

      Strijd binnen het team van Ferrari juich ik niet toe, maar gek genoeg zie ik het wel goed komen tussen Leclerc en Alonso. Maar wellicht is de wens de vader van de gedachte.

      • + 2
      • 23 apr 2020 - 21:44
    • Buurman

      Posts: 1.533

      Leclerc en Alonso liggen elkaar volgens mij wel goed. Dat zou in ieder geval een solide fundament zijn. Maar je weet het nooit.

      • + 0
      • 23 apr 2020 - 23:23
    • @RogerZzz

      Alonso (2-voudig WK) werd al op een hoop gereden door een rookie in 2007.
      Denk je nou echt dat Alonso partij is voor Leclerc?
      Leclerc maakt paella van Fernando.

      • + 3
      • 23 apr 2020 - 23:41
    • Buurman

      Posts: 1.533

      Op een hoopje gereden... Onderling resultaat spreekt in het voordeel van Alonso, maar evenveel punten. Alonso nieuw in het team, nieuwe auto. Hamilton had al enorm veel testkilometers gemaakt in die auto. Hamilton kreeg dat jaar op een gegeven moment ook de volledige backing.

      Het was Alonso z'n slechtste jaar, maar Hamilton heeft hem niet verslagen. Ik zou 2007 nog maar eens goed nakijken.

      • + 2
      • 23 apr 2020 - 23:56
    • Buurman

      Posts: 1.533

      Kleine toevoeging:
      Tussen 2010 en 2013 heeft Alonso Hamilton op een hoopje gereden. Dat terwijl de McLaren gelijkwaardig of beter was dan de Ferrari. In 2013 was de Mercedes van Hamilton ook rete-snel, gezien het aantal poles behaald dat jaar. Lewis was nowhere to be seen.

      Met andere woorden, Leclerc en Alonso zou een hele leuke strijd zijn. Eentje die ik graag zou willen zien.

      • + 2
      • 24 apr 2020 - 00:06
    • @Campari:

      Eigenlijk is zo'n provocerende reactie niet eens een serieus antwoord waard, maar vooruit: of Leclerc en Hamilton van hetzelfde niveau zijn, moet nog maar blijken.

      Leclerc is in ieder geval wel een coureur die, evenals Hamilton en Alonso, in de junior-klasses wist te winnen. Tot dusver gaat de vergelijking op. Daar staat tegenover dat Hamilton ook in zijn beginjaren meer race-craft en een betere, constantere race-pace had Leclerc vooralsnog laat zien.

      • + 0
      • 24 apr 2020 - 08:08
    • Op een hoopje gereden... Onderling resultaat spreekt in het voordeel van Alonso.

      Meen je dat nou echt?
      Hamilton had 1 overwinning meer en Alonso schreef zijn McLaren totaal af in Japan in de regen.
      Ik heb 2007 toevallig pas nog eens terug gekeken en ook in Indianapolis was Alonso net een klein kind die langs de pitmuur reed nadat de ronde ervoor hij Hamilton niet voorbij kwam.
      Dan nog die ratten streek in Hongarije en dat als 2-voudig WK.
      Nee, Alonso was zeker in 2007 een klein kind wat zijn zin niet kreeg,WK onwaardig.

      • + 4
      • 24 apr 2020 - 08:10
    • @Campari:

      Lewis was vice-kampioen obv tweede plaatsen; qua overwinningen stond het 4-4.

      • + 0
      • 24 apr 2020 - 09:51
    • Buurman

      Posts: 1.533

      @ Pierluigi Campari

      Nog liegen ook in je comment. Wauw... Aantal overwinningen is zoals RogerZzz aangeeft 4-4 inderdaad. Alonso is wel vaker voor Hamilton gefinisht dat jaar. En dat terwijl Hamilton vaker voor Alonso is gestart...... Makes you wonder...

      @ DS, mijn enige natte droom is dat jij naast mij komt liggen in m'n 1 persoonsbed.

      • + 2
      • 24 apr 2020 - 13:14
  • jd2000

    Posts: 4.932

    Denkt natuurlijk weer dat de hele racewereld aan z'n voeten ligt.

    • + 1
    • 23 apr 2020 - 16:58
    • Het is geen Max natuurlijk...

      • + 1
      • 23 apr 2020 - 22:25
    • jd2000

      Posts: 4.932

      Je hebt gelijk Leclerc fan. Carrière Alonso is over en van Max net begonnen.

      • + 0
      • 23 apr 2020 - 23:38
  • Het blijft me verbazen hoe vaak Alonso in het nieuws komt sinds hij niet meer in de F1 rijdt.

    • + 2
    • 23 apr 2020 - 18:32
    • Tja zijn talent is immens... maar eigenlijk heeft hij elk team waar Flavio Briatore "niet" aan het roer stond... verprutst! De combi Renault, Flavio en Alonso was goed.. al het overige met Alonso, werd langzaam slechter.

      • + 3
      • 23 apr 2020 - 19:43
    • @Tyla:

      Idd, Vettel is zó'n verbetering...

      • + 2
      • 23 apr 2020 - 21:44
    • RogerZzz hoor je mij niet zeggen. Ik vind Vettel persoonlijk erg opgefleurd nu hij bij Ferrari rijdt... Maar ik heb nooit de gedachte gehad dat Vettel Ferrari een titel kon geven en daar blijf ik bij. Leclerc is de eerste "verbetering" sinds jaren voor Ferrari.

      • + 0
      • 23 apr 2020 - 22:14
    • @Tyla,
      Ik heb juist het gevoel dat Vettel totaal de weg is kwijtgeraakt sinds hij bij Ferrari rijdt, bij RBR was het een tocoureur, maar de combinatie Vettel/Ferrari heeft op een paar incidentele overwinningen en goede races na nooit écht gewerkt..
      Leclerc is op rijdersgebied het beste wat Ferrari overkomen is, ik schat hem (nu al) hoger in dan Alonso, hoewel ik het duo Alonso/Leclerc zou toejuichen

      • + 1
      • 24 apr 2020 - 08:48
    • @Clemenza:

      Kwalificaties, hoewel nog steeds heel goed, waren niet Alonso's sterkste punt, maar zijn snelheid in races was veel beter en constanter dan wat Leclerc tot dusver heeft laten zien.

      Maar Leclerc zal zich op dit punt vermoedelijk nog wel ontwikkelen.

      • + 1
      • 24 apr 2020 - 09:53
  • John6

    Posts: 5.415

    Deze berichten worden gewoon in de media geschoten door zijn team, omdat hij weer F1 wil rijden.

    • + 0
    • 24 apr 2020 - 03:10

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar