user icon
user icon

Nico Rosberg: "Max Verstappen meest 'vervelende' opponent"

  • Gepubliceerd op 09 apr 2020 09:04
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Nico Rosberg aarzelde geen moment toen Sky Sports F1 hem deze week vroeg naar de meest irritante tegenstander uit zijn Formule 1-carrière. "Max Verstappen", zo luidde het antwoord van de wereldkampioen van 2016. "Dat was een snel antwoord, hè?”, lachte hij vervolgens.

Rosberg benadrukt dat het gaat om 'irritant' in de positieve zin van het woord. Verstappen gedroeg zich nimmer vervelend, de Nederlander is op de baan echter een lastige klant. De zoon van Jos Verstappen laat zich moeilijk verschalken en is zelf erg agressief in zijn inhaalacties.

"Ik ben een groot fan van Max", vervolgt Rosberg. "Hij is een geweldige coureur en heel goed voor de Formule 1, echt. Maar mijn god, om hem om je heen te hebben in de races… Als hij in de buurt reed, nam de kans op een uitvalbeurt voor mij met de factor tien toe."

En in het seizoen 2016 vochten Rosberg en Verstappen nogal eens duels uit. "Onderweg naar de titel dat jaar kwam ik hem de laatste vier races telkens tegen, en volgens mij haalde hij mij daarin drie keer in na een gevecht", aldus de Duitser.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Maar het was Lewis die hem met de staart tussen de benen de F1 deed verlaten na zijn terechte op gelukkige wijze gewonnen titel.

    • + 3
    • 9 apr 2020 - 09:35
    • Audi

      Posts: 245

      Rosberg was gewoon op haha, nog altijd jammer dat hij ermee gestopt is. Ik had hem liever naar een ander team zien verhuizen waarbij de verwachtingen lager hadden gelegen..
      Maar hij vond Hamilton niet de meest irritante, dat was Max :p

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 09:52
    • Hij praat liever niet over de man die zijn leven tot een hel maakte🤣

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 09:55
    • Het doet nog steeds pijn dat Rosberg in 2016 wdc is geworden of niet? Niks mazzel, gewoon afgedwongen. Lewis was ook niet scherp genoeg in het begin van het seizoen 2016. Als ie daar scherp was geweest, had ie de titel waarschijnlijk gewoon gepakt.

      • + 11
      • 9 apr 2020 - 10:32
    • mUtt3n

      Posts: 286

      MrStef85, klopt gedeeltelijk wat je zegt maar Lewis had ook meer pech dat jaar dan Nico, maar ben je blijkbaar reeds vergeten....

      • + 3
      • 9 apr 2020 - 10:49
    • Ik mis Rosberg wel. Beter als Hamilton is hij niet maar hij zit er ook niet heel veel vandaan. En geluk moet je ook hebben in de formule 1. Hij heeft zeker zijn kampioenschap verdient.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 11:03
    • Jij ziet het helemaal goed Mr. Stef haha

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 11:27
    • jd2000

      Posts: 3.348

      Onzin, heb niks met Rosberg, maar ook onder de grote druk van Hamilton hield hij z'n hoofd koel. Had daar in 2016 bewondering voor. Hij is de verdiende en terechte kampioen van 2016.

      • + 6
      • 9 apr 2020 - 11:33
    • beetje onzin deze reactie, hij heeft een familie en zat al lang in f1. Hij koos wat anders. dus wat een domme reactie.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 12:04
    • @mUtt3n, ja maar daar in tegen heeft lewis nasty moves uitgehaald op Nico dat jaar, erg sneaky waarbij hij letterlijk Nico van de baan duwde, gebeurd dat een keer bij hem dan word het een crash (zie oostenrijk en spanje)

      • + 1
      • 9 apr 2020 - 12:06
    • Supa

      Posts: 1.389

      @MrStef85

      Rosberg 1 x WK. Hamilton 6 x WK. Schumacher 7 WK. Max 0

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 12:52
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Ach wat heb ik dit gemist.......gelukkig toch nog een welles niettus gevecht over Verstappen en Hamilton in deze moeilijk tijd.......;)

      • + 1
      • 9 apr 2020 - 13:09
    • Rosberg is eigenlijk maar karig beloond met een titel kijk eens naar zijn aantal poles en GP overwinningen, zonder twijfel de sterkste teamgenoot die Lewis heeft gehad, Alonso buiten beschouwing gelaten.

      Dat hij er meteen mee ophield had vooral met motivatie te maken hij is zeer diep gegaan voor dat ultieme doel, hij was ook slim genoeg om door te hebben eens zo ver dat de drive erna weg zou zijn.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 14:55
    • Patrace

      Posts: 2.120

      @DutchF1: .... terechte op gelukkige wijze gewonnen titel.

      Daarmee spreek je jezelf tegen. Als het op gelukkige wijze is verkregen, impliceer je dat het geen verdienste is en daarmee dat het niet helemaal terecht is.
      Want volgens jou zou 'zonder dat geluk ' iemand anders te titel hebben gepakt?

      Onzin. Hij heeft die titel absoluut zelf terecht én verdiend gewonnen. Hij was dat jaar simpelweg de beste. (Oh en ik was echt geen fan van Rosberg)

      • + 2
      • 9 apr 2020 - 14:55
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.326

      Over Rosberg gesproken... Deed hij niet zijn smartphone vorige week ergens de deur uit om zo verlost te zijn van alles drukte en chaos in de wereld? Toch opvallend dat hij sinds dat moment interview na interview geeft en hij ook nog altijd 5 filmpjes per dag op social media knalt...

      Doet mij denken aan een F1 kampioen uit 2016 die abrupt de sport verliet om veel meer tijd te gaan besteden aan zijn gezin. Vervolgens was hij in 2017 weer bij bijna iedere GP aanwezig en constant op stap om filmpjes te maken voor zijn eigen YT/Insta account.

      Rare vent.... Oh en die titel in 2016, die was dik verdiend (zeg ik als Lewis fan)! Lewis gaf zelf niet thuis aan het begin van het seizoen, waardoor Nico een onoverbrugbare voorsprong kon opbouwen. Pijnlijk, maar waar. En in alle eerlijkheid pijnlijker dan die ene rampzalige plof in Maleisië...

      • + 1
      • 9 apr 2020 - 15:13
    • @Supa

      Dus? heb het over Hamilton en Rosberg. Geen idee waarom je Max erbij haalt.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 15:55
  • Lampje01

    Posts: 164

    Ja Rosbergje kreeg het stik benauwd als Max in de buurt kwam. Daarom maakte hij bij Max ook zoveel fouten. Max deed niets verkeerd. Reed gewoon zijn eigen race.

    • + 0
    • 9 apr 2020 - 10:10
    • Hij had het zo in zijn broek van Max dat hij in Spanje Lewis het gras op drukte, terwijl Max er nog ruim achter zat met Daniel er nog tussen ook. Kun je nagaan!

      En dan won die snotaap ook nog. Tis nie eerlijk!

      • + 2
      • 9 apr 2020 - 10:17
    • AUDI_F1

      Posts: 1.533

      Rosberg was in de race met Hamilton. Hij had het goed berekend meet al zijn 2e plekken dat ie Wereldkampioen kon worden. Maar had geen rekening met Verstappen gehouden, daarom benauwde het hem.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 17:04
  • Ik begrijp wel dat Rosberg dit direct erkent, ook Hamilton wordt nerveus als Max eraan komt!!!

    • + 2
    • 9 apr 2020 - 10:24
    • zeker, waarom denk je dat Lewis niet wilde racen in Melbourne, als de dood voor Max!

      • + 1
      • 9 apr 2020 - 10:35
    • mUtt3n

      Posts: 286

      HAhahahahaha, ik ga plat, Lewis heeft NIKS schrik van Max!!!

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 10:49
    • @mU Hoe vaak je Lewis met onrust in zijn stem over de teamradio hoort informeren naar Max' positie en banden etc... ? Heel vaak.
      Jij blijkbaar niet.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 10:59
    • Volgens mij is Lewis altijd in paniek op de boardradio. Hij heeft gewoon veel bevestiging nodig dat is zijn hele carierre al het geval. Dat heeft sorry jongens niks met Max te maken.

      • + 3
      • 9 apr 2020 - 11:15
    • Audi

      Posts: 245

      @RJHvandaag, was dat niet 1x, althans dat die vroeg naar de positie van Max? Alle andere keren vroeg hij volgens mij naar de posities van andere coureurs.
      Nu snap ik wel dat die ene keer dat hij naar Max vroeg bij blijft, maar Lewis is altijd bezig met zijn positie tegenover die van andere.

      Lewis is op dit gebied gewoon een meester, dat hij op een andere toon praat terwijl die met 300kmu over het circuit vliegt, tsja dat kan. Ik denk dat jij vooral met je billen spreekt als je zo hard over een circuit zou kunnen gaan :p

      • + 1
      • 9 apr 2020 - 11:52
    • @Audi haha nou ik heb nog nooit 300 gereden, dus daar kan ik je geen conclusief antwoord op geven.
      Maar ik kan me vele voorvallen herinneren waar lewis een beetje paniekerig reageerde. Misschien niet de naam van Max noemend, maar bijv. Monaco vorig jaar toen 'ie tegen zijn mannetje bleef roepen 'I can't keep him behind, bono, Can't you see that? ' of woorden van die strekking.
      Ik denk niet dat 'ie dat had geroepn bij bijvoorbeeld Vettel.
      Maar goed laten we het maar in het midden.

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 12:15
  • Zeker Silverstone, Brazilië en de beslissende laatste race van 2016 daar zal Rosberg nog wel nachtmerries over hebben. Ondanks zijn snellere wagen.

    • + 0
    • 9 apr 2020 - 11:01
    • Buurman

      Posts: 965

      Ik denk niet dat Rosberg nachtmerries zal hebben over die paar races. Hij pakte immers de titel. De rest zal 'm wel een worst wezen nu. :p

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 13:38
  • Kan niet wachten op de sfeer van Max die gaat komen. 😂

    • + 0
    • 9 apr 2020 - 11:16
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Voorlopig nog weinig sfeer te bekennen, en dat zal nog wel ff duren voordat er weer een beetje sfeer gaat komen.....;)

      • + 2
      • 9 apr 2020 - 13:05
  • Narcistisch mannetje die Max ;)

    • + 0
    • 9 apr 2020 - 12:17
  • Hamilton is best wel een vriendelijk meelevend mens toch?

    • + 0
    • 9 apr 2020 - 12:26
    • Buurman

      Posts: 965

      Alleen als hij er likes mee kan krijgen. ;) #instafamous

      • + 0
      • 9 apr 2020 - 13:38

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar