user icon
user icon

Max Verstappen over ontbreken bij Formule 1-esports: "Ik ga racen met team Redline"

  • Gepubliceerd op 22 maa 2020 12:42
  • comments 22
  • Door: Brick van Boxtel

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen zal niet deelnemen aan de online races van de Formule 1. Hij heeft zich teruggetrokken uit de The Race All Star E-Sports Battle. De Limburger  wil zich namelijk niet op te veel verschillende simulatiegames tegelijk focussen. Verstappen liet bij Ziggo om dezelfde reden al weten zeker niet mee te doen aan het virtuele kampioenschap dat de Formule 1 momenteel organiseert. Tevens bevestigt hij dat hij zich heeft aangemeld bij Team Redline voor een esports-serie vanaf maandag.

 

Verstappen liet via Instagram weten. "Zo geweldig om te zien dat velen van jullie genieten van de Sim-races die we online doen. Ik hoop dat we een show kunnen opzetten waar alle racefans van kunnen genieten. Een korte update over wanneer ik ga racen: ik zal deze maandag meedoen met team Redline, maar ik zal helaas niet racen in de All Star E-Sports Battle. Ik vertrouw erop dat alle andere coureurs het tot een geweldige race zullen maken."

 

Verstappen deed vorige week mee aan de eerste All Star E-Sports Battle nadat de Australische Grand Prix was afgelast vanwege de coronavirus pandemie. Verstappen liet eerder al weten dat hij zich volledig blijft focussen. "De simulator houdt me scherp en het is nog leuk ook. Het is geweldig om te zien hoe zo'n evenement wordt georganiseerd met professionele coureurs en de professionele sim-coureurs. Het is goed dat iedereen scherp blijft en elkaar probeert te verslaan. Het is leuk en we zullen nog veel meer doen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • 🤮🤮🤮🤮 meschien je salaris inleveren?? Miljoenen blijven verdienen en dan niks doen

    • + 2
    • 22 maa 2020 - 12:56
    • Dat geldt toch ook voor je naamgenoot zeker toch?

      • + 9
      • 22 maa 2020 - 12:58
    • John6

      Posts: 3.825

      Messi moet hard werken dit jaar voor zijn geld of niet, zoveel verdient hij ook niet.

      Als we sponsordeals bij pakken dan wordt het bedrag zo waar een derde hoger, oftewel €104.441.346,00 bruto per jaar. Daarbij verdient de baltovenaar dus:

      Maandelijks: €8.703.445,50

      Wekelijks: €2.008.487,42

      • + 1
      • 22 maa 2020 - 13:13
    • AUDI_F1

      Posts: 1.533

      @Messi Slechtste reactie ooit.

      • + 2
      • 22 maa 2020 - 13:19
    • Ah, daar is "plaat voor de kop Messi" ook weer!

      • + 4
      • 22 maa 2020 - 13:20
    • Beri

      Posts: 2.714

      @Messi: Ok, boomer

      • + 5
      • 22 maa 2020 - 13:33
    • waarom negeren jullie hem niet gewoon....houdt het vanzelf op want lol eraf

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 15:00
    • Pappous

      Posts: 846

      Ik heb toch een stil vermoeden dat er hier figuren zitten met meerdere accounts.
      Ook al ben ik het meestal niet met je eens toch zijn de reacties die je uitlokt best wel vermakelijk.

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 15:39
    • @Pappous, das digitale schizofrenie 😂

      • + 1
      • 22 maa 2020 - 17:35
    • MrEmilio

      Posts: 107

      Ach, als je echte leven niet echt iets voorstelt, dan is het toch leuk als je als 'Trol' aandacht kan krijgen. Kan hij vanavond toch nog met een goed gevoel naar bedje toe....

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 17:52
    • F1jos

      Posts: 766

      Hij bedoelt Meschien

      • + 2
      • 22 maa 2020 - 18:02
    • Snowflake wat een wijsheid weer.....

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 23:06
    • DBGates

      Posts: 2.263

      Want jij hebt jouw salaris natuurlijk allang ingeleverd?

      • + 0
      • 23 maa 2020 - 11:38
  • Snap ik maar al te goed, f1 2019 codemasters is geen simulator maar arcade racegame.
    Max speelt liever op echte games als rfactor.
    Dus ja als hij meedoet speelt hij niet op game die hem alert en fit houdt. Zonde van zijn tijd

    • + 2
    • 22 maa 2020 - 13:40
    • XaoRalas

      Posts: 276

      Het is zeker geen arcade racegame. Dat het minder kritisch is dan andere games, als bijv. rFactor, iRacing of Assetto waar de waarheidsgetrouwe-factor het een kritischere sim maakt, maakt niet dat de officiële F1 game een arcade-racer is.
      Maar hij speelt inderdaad andere games en dat is de reden dat hij niet mee doet.
      'Echte games' zijn het volgens mij allemaal. :)

      • + 1
      • 22 maa 2020 - 13:57
    • @truckerOwerner. Ik probeer te begrijpen wat je schrijft. "f1 2019 codemasters is geen simulator maar arcade racegame". Van alle F1 games die Codemasters tot op heden heeft uitgebracht is F1 2019 de meest realistische, en een stuk beter dan racegames die bekent staan als "arcade racegame". En ja, het rijden is niet zo realistisch als bijvoorbeeld rFactor of rFactor 2.

      "Max speelt liever op echte games als rfactor". Wanneer is een racegame "echt"? Een racegame is zoals de naam het zegt een spel, bedoelt om er een hoop plezier mee te hebben. 99% van de mensen die zo racegame spelen zullen nooit in de echt racen, wat maakt het voor die mensen uit of het echt is, als ze er maar lol van hebben.
      rFactor is in 2006 op de markt gebracht als racespel. Later zijn professionele raceteams, waaronder ook Formule 1 teams, het gaan gebruiken. Die originele rFactor is doorontwikkeld naar rFactorPro, en dat is wat nu nog wordt gebruikt door raceteams.
      rFactor2 is de opvolger van rFactor, en wordt nu doorontwikkeld door een Nederlands bedrijf, meer in de richting van een game voor de grote massa. Mijn beeld is dat dit nog niet zo succesvol is omdat andere racegames als Assetto Corsa, Project Cars 2 en Codemasters F1 2019 veel populairder zijn.
      Voor de serieuze online competities wordt meestal rFactor 2 en iRacing gebruikt.

      • + 1
      • 22 maa 2020 - 15:33
    • Hagueian

      Posts: 930

      Het gaat hem denk ik los van rFactor ook meer om het deelnemersveld. Was nogal een chaos de laatste keer met mensen die weinig ervaring hebben met rFactor. F1 2019 is totaal onrealistisch en zit bovendien nog vol problemen die niet opgelost worden.

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 15:48
    • StevenQ

      Posts: 5.916

      als je weet dat de teams ZELF RFactor professional gebruiken in hun simulators weet je wel welke game realistischer is, F1 2019 is gemaakt voor een groot publiek en mag dus niet te moeilijk zijn voor beginners,RFactor 2 en iRacing zijn gewoon meer voor de gevorderde gamer met meer realisme.

      • + 1
      • 22 maa 2020 - 16:47
    • Joeppp

      Posts: 2.624

      Tsss, Codemaster F1 2019 is echt wel realistisch. Ik heb vanmiddag nog de GP van Oostenrijk gereden en Vettel op een rondje gezet...

      • + 3
      • 22 maa 2020 - 17:07
    • Maar we waren wel door die kale en Max naar ziggo gelokt, na een half uur maar uitgezet. Was echt wel een bullshit actie.

      • + 0
      • 22 maa 2020 - 20:30
  • JV fan

    Posts: 1.921

    Kan toch ook voor de lol meedoen ? Zoals Lando Hulkenberg en Jimmy Broadbent ? (Die normaal ook iracing en rfactor 2 speelt ?

    • + 0
    • 22 maa 2020 - 21:47
  • elflitso

    Posts: 370

    Heeft ook gewoon met contracten te maken. Dacht je dat die boy's louter voor de lol mee doen?!

    • + 0
    • 22 maa 2020 - 22:32

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar