user icon
user icon

Sette Camara reservecoureur van Red Bull Racing en AlphaTauri

  • Gepubliceerd op 09 maa 2020 10:28
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

De Braziliaan Sergio Sette Camara is aangekondigd als test- en reservecoureur van zowel Red Bull Racing als Scuderia AlphaTauri. De 21-jarige coureur maakte in het verleden al eens eerder deel uit van de Red Bull-familie en keert dus nu terug in de reserverol voor beide teams.

Naast Sette Camara is ook nog steeds Sebastien Buemi actief voor beide teams als reservecoureur. Buemi is echter al heel wat jaren actief in deze rol, naar tevredenheid van Red Bull, waar hij mede zorgt voor de doorontwikkeling van de Red Bull-wagens.

Blij met deze kans

In een eerste reactie vertelde de Braziliaan Sette Camara: "Ik ben enorm blij dat ik weer toe mag treden tot de Red Bull-familie en hierdoor officieel test- en reservecoureur ben in 2020 van zowel AlphaTauri als Red Bull Racing, naast Sebastien Buemi. Ik kijk al Formule 1 sinds ik 5 jaar oud ben en ben enorm blij dat ik deze grote kans heb gekregen."

Punten superlicentie

Een ander belangrijk aspect om eventueel te kunnen invallen zijn het nodige aantal punten voor een F1 superlicentie. Daar beschikt Sette Camara over, zo meldt Red Bull. Deze punten behaalde hij door afgelopen jaar als vierde te eindigen in het Formule 2-kampioenschap, waardoor hij in ieder geval in de F1 mag racen als bijvoorbeeld Max Verstappen of Alexander Albon niet kunnen starten.

Sette Camara zal tevens tijdens alle Grands Prix aanwezig zijn tijdens het seizoen van 2020 en helpen met werk in de simulator in Milton Keynes. Daarnaast zal hij vooral in worden gezet tijdens de demonstraties die Red Bull geeft met oude F1-wagens.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Het lijkt mij dat mocht Ver of Alb uitvallen, ze een rijder van Scuderia AlphaTauri doorschuiven. Zou ik wel benieuwd zijn, wie...

    • + 0
    • 9 maa 2020 - 10:40
    • Ik denk niet dat dat gebeurt.

      • + 1
      • 9 maa 2020 - 11:10
    • nr 76

      Posts: 368

      Dat denk ik niet Stijg, want tijdens de race hebben ze natuurlijk gewoon verplichtingen bij SAT. Ik geloof niet dat ze voor 1 race de hele boel overhoop gooien.

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 11:19
    • Is Kvyat niet de reserve coureur in geval van nood voor RBR als Max of Albon niet kunnen rijden?

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 12:56
  • Dus misschien volgend jaar eindelijk weer een Braziliaan op de grid?

    • + 0
    • 9 maa 2020 - 11:09
  • onetimer

    Posts: 394

    Wat een armoe.

    • + 0
    • 9 maa 2020 - 11:18
    • walteij

      Posts: 666

      En hoe bedoel je die precies?
      De nummer 1 van F2 vorig jaar, rijdt nu voor Mercedes in FE en is ook test/sim coureur voor F1.
      De nummer 2 van vorig jaar rijdt nu bij Williams (mede dankzij de nodige Canadese dollars).
      De nummer 3 van vorig jaar (Luca Ghiotto) rijdt dit jaar in een Aston Martin de Intercontinental GT Challenge.

      Het is niet dat er andere (jonge) racers beschikbaar zijn die vorig jaar betere resultaten hebben geboekt.

      • + 1
      • 9 maa 2020 - 11:28
    • Het is een reserve coureur he , ik denk dat Hulkenberg of andere ervaren coureur dit niet zou zien zitten

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 11:55
    • d@nny

      Posts: 1.900

      Sterker nog, gedeelde reserve coureur. Waarom onetimer dit armoe vindt is ook mij een raadsel.

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 12:46
    • Ik vind het eigenlijk best een prima coureur.

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 13:09
    • Hij bedoelt waarschijnlijk dat ze uit een oude afgeschreven poel van rijders moeten gaan zoeken ipv nieuwe talentvolle coureurs. Camara is dan wel de enige die een aansprekend kampioenschap heeft gewonnen in hun rangen, de andere juniors hebben helemaal nog niets groots op hun CV staan.

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 23:23
    • d@nny

      Posts: 1.900

      Misschien is het de waan van de tijd dat je alsmaar jongere coureurs moet aanstellen en bedoeld onetimer dat?

      Sette-Camara is gewoon een degelijke coureur met de benodigde Super licensie punten.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 09:20
  • Ik denk dat deze jongen het niet minder zou doen dan Albon, Gasly of Kvyat. Hij is snel, heeft een goede kop, dus waarom niet proberen?

    • + 0
    • 9 maa 2020 - 11:56
    • Totalia

      Posts: 884

      Hij is snel en heeft een “goede kop” haha... moet vooral zijn kop erbij houden, als hij een kans wil maken als vaste rijder van een van deze teams.... maar lijkt mij wel een stabielere persoonlijkheid Te hebben dan bv Kvyat of Gasly... dus kansen zijn er zeker...

      • + 1
      • 9 maa 2020 - 12:38
  • Het blijft bijzonder dat RBR ineens al zijn ontslagen coureurs weer terughaalt. Maar goed, veel was er niet op zijn vorige seizoen aan te merken. Al hoop ik wel dat hij ook testkilometers krijgt

    • + 2
    • 9 maa 2020 - 13:42
    • walteij

      Posts: 666

      Zoals ik het zie: RBR had als eerste een serieus opleidingsprogramma. Omdat zij de enigen waren, was er dus keuze genoeg en werden er te veel junioren in het team opgenomen. Alleen de besten mochten blijven, waardoor Dr Helmut Marko dus met ijzeren hand kon regeren.
      Alleen is er sinds 2005 erg veel veranderd. Mede dankzij het succes van RBR en hun opleidingsprogramma, zijn andere teams eenzelfde programma gestart.
      Hierdoor krijgen junioren dus meer keuze (waarbij sommigen de keuze ang uitstellen en anderen snel kiezen voor een team).
      De talenten worden dus uitgesmeerd over de opleidingsteams, waardoor het programma van RBR genoegen moe(s)t nemen met minder grote talenten dan voorheen.
      De methode van Dr Helmut Marko is echter nog steeds ongewijzigd. Hij blijft met de botte bijl mensen uit het programma schappen als ze ondermaats presteren, zelfs als dit maar kortstondig het geval is.
      Hierdoor is de talentenpool van RBR op dit moment zo ongeveer uitgedroogd.

      ALs je kijkt naar de huidige junior rijders ( juniorteam.redbull.com/drivers ) zie ik niet direct een coureur die ik op het plekje van Gasly of Kvyat zie zitten (laat staan Albon of Verstappen). Ook niet over 2 jaar.....

      En mocht er een racer uitvallen ivm een blessure (of erger) heb je wel een coureur nodig met een superlicentie. Die hebben ze momenteel niet in het junior programma.

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 14:04
    • "RBR had als eerste een serieus opleidingsprogramma."

      Totaal niet, McLaren had dit ver voor Red Bull. Al in 98 lagen de eerste jonge rijders vast (onder meer Hamilton). Red Bull's eerste jonge rijders werden in 2001 vastgelegd.

      Daarvoor sponsorde Red Bull wel enkele rijders, maar zonder opleidingstraject.

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 23:27

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender