user icon
user icon

Leclerc staakte proef met veganistisch dieet: "Voelde me niet perfect"

  • Gepubliceerd op 13 feb 2020 09:43
  • comments 41
  • Door: Bjorn Smit

Charles Leclerc staat in 2020 beter voorbereid aan de start dan in zijn eerste seizoen in dienst van Ferrari. Ook probeerde hij een veganistisch dieet uit, maar dat beviel hem niet helemaal.

Hoewel hij een aantal keer in de fout ging en zich soms wat ongeduldig toonde via de boordradio, maakte Leclerc in zijn eerste seizoen bij Ferrari een goede indruk. Hij won na de zomerstop twee races, stond van iedereen het vaakste op pole position en wist een interne strijd met teamgenoot Sebastian Vettel in zijn voordeel te beslissen. Wel waren er een aantal onderlinge aanvaringen.

In 2020 beginnen Leclerc en Vettel met gelijke kansen aan het seizoen en teambaas Mattia Binotto vertelde al dat hij zijn coureurs gewoon tegen elkaar laat racen. Afgelopen seizoen liep dat in Brazilië helemaal verkeerd af, maar Leclerc vertrouwt erop dat zowel hijzelf als zijn Duitse teamgenoot een herhaling van zetten gaan voorkomen. "We hebben allebei onze les geleerd", vertelde de Monegask bij de onthulling van de SF1000 tegen RTL Duitsland.

Fysiek gezien heeft Leclerc naar eigen zeggen ook een goede winter gedraaid. Naar verluidt is vier kilogram lichter dan afgelopen jaar. "Ik ben dit jaar absoluut beter voorbereid dan vorig jaar. Ik weet nu wat een team als Ferrari van mij verwacht. Ik heb veel getraind en ik ben er klaar voor - nog meer dan ik voorheen was."

In navolging van Lewis Hamilton, die al enkele jaren vegan is, heeft Leclerc deze winter geprobeerd geen dierlijke producten te consumeren. Net als teamgenoot Vettel heeft de Monegask dat experiment echter niet doorgezet. "Ik heb geprobeerd om veganistisch te eten." Uiteindelijk haakte Leclerc dus toch af. "Ik voelde mij niet helemaal perfect met dat dieet. Voeding is een heel individuele zaak."

Reacties (41)

Login om te reageren
  • ringo

    Posts: 3.144

    goed gezegd !

    • + 3
    • 13 feb 2020 - 09:46
  • Sommige mensen kunnen er beter tegen. Het is wel te doen maar je hebt dan zoveel andere dingen nodig. Eet vlees maar koop wel goed vlees. Al heb ik wel respect voor mensen die het helemaal niet eten.

    • + 4
    • 13 feb 2020 - 09:50
    • meister

      Posts: 2.430

      Helemaal niet eten lijkt mij ook geen oplossing.

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 10:00
    • die HET helemaal niet eten :p

      • + 2
      • 13 feb 2020 - 11:01
    • Net btw een paar heerlijke sucadelappen gehaald.

      • + 2
      • 13 feb 2020 - 11:03
    • Ik ben een vleeseter, veel en lekker is mijn motto maar probeer nu 1 of 2 dagen per week geen vlees te eten.

      En dat gaat prima, het hoeft niet elke dag voor mij.

      • + 2
      • 13 feb 2020 - 12:50
    • MisterT

      Posts: 1.848

      Er zijn meerdere onderzoeken die aantonen dat vlees tumoren laat groeien, vaat en hart en andere ziektes veroorzaken. De mens is van oorsprong niet geschikt om vlees te eten. Maar goed ga vooral verder er zijn immers teveel mensen op de aardbol.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 14:21
    • Veganist gespot.

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 15:55
    • Je zit er btw keihard naast. Maar daar is dit het forum niet voor. Maar ga vooral verder met gras eten.

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 15:57
    • MisterT

      Posts: 1.848

      Het gaat toch over het dieet wat hij volgde. Een gorilla eet ook gras, heb je daar ook zo'n grote mond tegen?

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 16:08
    • MisterT

      Posts: 1.848

      Cholesterol zorgt voor een hogere bloeddruk, dichtslippem van aderen en uiteindelijk hartfalen tot gevolg. Cholesterol zit ALLEEN in dierlijk voedsel. Daarnaast is er op muizen getest dat bij het eten van vlees en zuivel de tumoren groter werden. Bij het eten van plantaardig voedsel bleef een tumor stabiel en in sommige gevallen nam deze zelfs af. Je kunt allemaal wel dom dingen gaan roepen, maar ik zou zeggen verdiep je er eens in.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 16:41
  • josdaboss

    Posts: 343

    In zijn geval zou ik een vleermuis proberen :-) Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

    • + 0
    • 13 feb 2020 - 10:22
    • Soms zou je willen dat er niet alleen een plusje stond om op te klikken, maar ook een minnetje. Die zou ik dan bij deze reactie gebruiken. Ik weet het, je zet er een smiley achter, maar hij is gewoon niet leuk, om niet te zeggen 'not done'. Je rechterarm stijf schuin omhoog, ook al is het met the biggest smile, doen we ook gewoon niet.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 11:26
    • @Josdaboss, zou je svp ook rekening willen houden met de minder kranige forumleden hier? Ik denk niet dat ik vanavond rustig in kan slapen, wetende dat jij Coventry Climax zo genadeloos neergesabeld hebt.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 12:26
    • josdaboss

      Posts: 343

      @Coventry Climax Geen gevoel voor humor zeker.... Jou opmerking over de rechterarm stijf omhoog gaat neem ik aan over een stel facisten die in de 2e wereld oorlog miljoenen mensen hebben vermoord vind ik namelijk erg onsmakelijk

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 11:15
  • StevenQ

    Posts: 6.426

    Mensen zijn nu eenmaal omnivoren.

    • + 3
    • 13 feb 2020 - 10:51
    • Reno

      Posts: 1.569

      Geworden. Waren van oorsprong vegetariërs totdat ze jacht middelen ontwikkelden.
      Daar ging het mis..... ;-)

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 11:36
    • Lol @Reno

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 12:01
    • idd, schieten op nocturnal potatoes is not done! Al die zware metalen in de grond. ;)

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 12:12
    • Niet echt. zelfs sommige primaten gebruiken hulpmiddelen om beesten te eten. Zo heb ik wel eens gezien dat een chimpansee een stokje gebruikt om er mieren enzo aan te laten kleven om ze vervolgens naar binnen te werken.

      • + 2
      • 13 feb 2020 - 12:12
    • Probeer dat maar eens uit te leggen aan een zelfverklaard herbivoor. ;-)

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 12:17
    • Dat valt me wel een beetje tegen van veganisten. Heb je vlees absoluut nodig? Nee. Maar de moderne mens, En zelfs onze voorouders hebben altijd al vlees/andere dieren gegeten. Ineens overschakelen naar een graskouwer is knap maar je moet dan wel weten wat je doet.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 16:06
  • In ieder geval inspireert Lewis andere coureurs.

    • + 0
    • 13 feb 2020 - 11:50
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Die HAM is dat veganistisch dieet gewoon zo aan het ophemelen om zijn collega's ertoe overgehaald te krijgen.

    Dit zodat die zichzelf verzwakken terwijl hij in de US of A gewoon lekker incognito steaks naar binnen zit te werken.

    • + 4
    • 13 feb 2020 - 12:21
    • Hahaha de uitgenaste. Vast een strategie uit de koker van Lauda 😂

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 17:52
  • Joh, gewoon eten wat je lekker vindt.
    Zonder BBQ zou het voor mij iig heel lastig worden. Maar goed, dat zei ik ook over roken en inmiddels 5 jaar gestopt.

    • + 0
    • 13 feb 2020 - 12:51
  • Wat is het verschil tussen een vrouw en een koelkast?




    Een koelkast kreunt niet als je er vlees in steekt!

    • + 2
    • 13 feb 2020 - 13:14
    • Towel986

      Posts: 386

      Well i guess that's enough internet for today! :p

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 13:30
    • Excuus, ik zal ff een wiedergutmachungsschnitzeltje voor jullie in de pan gooien ok?

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 13:51
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Als je het vlees weer uit de vrouw trekt, dan komt het er ook niet zo gekoeld uit als bij de koelkast. 🙄

      • + 1
      • 13 feb 2020 - 13:59
    • Soms komt er zelfs vieze saus uit.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 16:07
  • Elpeos

    Posts: 301

    Toevallig eet ik sinds deze week ook geen vlees, wel vleesvervangers, en ik moet zeggen, een aantal producten komt toch in de buurt van echt vlees. Ik ga zo loempia's maken met vegetarische stukjes gehakt, kijken hoe dit uitpakt.
    Reden voor mij is een stukje bewustwording, ik ben een dierenvriend en als iedereen iets minder vlees zou eten zou dat al een groot effect hebben op bijvoorbeeld dierenleed.

    Ik vind het alleen maar goed dat er zo veel over gesproken wordt tegenwoordig!

    • + 1
    • 13 feb 2020 - 13:59
    • Lexx

      Posts: 780

      Ik probeer 1 dag in de week geen vlees te eten, en verder maar 1 maaltijd per dag vlees te nuttigen. Tot nu toe gaat dat zonder al te veel moeite, en ik hoef mezelf geen zorgen te maken over wat ik wel en niet binnen krijg.
      Vind het te lekker om er helemaal mee te stoppen, en zie daar de noodzaak persoonlijk niet zo van in.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 14:21
    • Elpeos

      Posts: 301

      @Lexx; nou dat is toch netjes! Ik hou ook van vlees, veeeel vlees! Maar het gemak van kilo’s vlees inslaan bij de supermarkt, zonder echt na te denken waar het vandaan komt en hoe het tot stand komt, daar wil ik wat bewuster mee omgaan.
      De loempia’s zijn heerlijk overigens, durf te wedden dat niemand proeft dat het géén echt vlees is.

      Vanavond even op mijn vrienden uittesten :)

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 14:29
    • MisterT

      Posts: 1.848

      Verstandige keuze Elpeos, buiten het feit dat ik een dierenvriend ben, ben ik er ook echt van overtuigd dat vlees en zuivel ongezond is. Toevallig "Forks over Knifes" gezien? Echt een aanrader.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 17:25
    • MisterT

      Posts: 1.848

      Goede keuze Elpeos! Ik ben sinds het nieuw jaar vegan geworden. Ik ben er van overtuigd dat vlees en zuivel veel.ziektes veroorzaken en ondanks dat we het alleen eten niet goed is voor de mens. Toevallig "forks over knifes" gezien? Zeker een aanrader.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 17:51
    • MisterT

      Posts: 1.848

      Posten ging niet helemaal goed, nu staat het bericht er dubbel.

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 18:03
    • Elpeos

      Posts: 301

      @MisterT; Bedankt voor de tip, ken Forks over knifes niet, zal het eens opzoeken!

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 19:57
    • Elpeos

      Posts: 301

      MisterT: Thanks, die docu ken ik niet, zag hem zojuist op Netflix staan, zal hem even bekijken!

      • + 0
      • 13 feb 2020 - 23:26
    • Elpeos

      Posts: 301

      @MisterT; Ik heb de docu gisterenavond bekeken, bedankt voor de tip, interessante docu! En geloof wel wat men hier beweert!

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 11:17
  • Hmmmm Bacon...

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 15:01

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.052
  • Podiums 85
  • Grand Prix 107
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar