user icon
user icon

Mercedes presenteert nieuwe livery met INEOS als nieuwe hoofdsponsor

  • Gepubliceerd op 10 feb 2020 12:56
  • comments 47
  • Door: Bjorn Smit

Mercedes heeft zojuist als tweede team haar kleurstelling voor het seizoen 2020 gepresenteerd. Tegelijkertijd onthulde de regerend wereldkampioen INEOS als nieuwe sponsor. Een opvallende verandering is het toevoegen van rood aan het gebruikelijke kleurenpalet van het team.

In de afgelopen dagen maakte Mercedes de fans al lekker met een aantal teasers van hun nieuwe kleurstelling en daarbij werd al gehint op de toevoeging van de kleur rood aan de livery. De binnenkant van de end plates van de voorvleugel en een klein deel van de luchtinlaat boven het hoofd van de coureurs is in een donkere roodtint uitgevoerd. Voor de rest blijven de Mercedes-kleuren van de afgelopen jaren duidelijk aanwezig. Op deze vlakken is sponsoring te zien van INEOS, evenals op de achterkant van de achtervleugel.

De auto is dus grotendeels zilvergrijs, terwijl de achterzijde van de bolide in donkergrijs is uitgevoerd. Ook een aantal andere vlakken van de bolide, zoals de end plates van de achtervleugel en de buitenkant van de end plates van de voorvleugel, zijn in die donkergrijze kleur uitgevoerd. Ook het groen van titelsponsor Petronas maakt wederom haar opwachting op de bolide. 

Tegelijkertijd kondigde Mercedes dus ook een samenwerking aan met INEOS, dat de nieuwe hoofdsponsor van het team wordt. Het petrochemische bedrijf werd gedurende januari al in verband gebracht met een sponsorovereenkomst met Mercedes en die is er dus gekomen. INEOS heeft zich voor vijf jaar verbonden aan het Duitse fabrieksteam en krijgt een prominente plek op de engine cover van de W11.

Mercedes wordt daardoor aan het almaar groeiende sponsoringportfolio van INEOS toegevoegd. In de afgelopen jaren is het Britse bedrijf van Sir Jim Ratcliffe zich steeds meer gaan bemoeien met het sponsoren van sportteams. Zo nam INEOS in 2019 de sponsoring van Team Sky in het wielerpeloton over. Ook sponsorde het bedrijf de (succesvolle) poging van hardloper Eliud Kipchoge om de marathon onder de 2 uur te lopen. Ook voetbalclubs Lausanne (Zwitserland) en OGC Nice (Frankrijk) worden door INEOS gesponsord, evenals de America's Cup-zeilers van Team INEOS UK.

Foto's Mercedes W11

Reacties (47)

Login om te reageren
  • Ik vind het rood een beetje rommelig op deze livery. Verder weer dikke prima.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 12:58
    • Harfiej

      Posts: 25

      Het lijkt inderdaad alsof ze INEOS even waren vergeten en hebben gekeken waar ze het nog konden bijplakken. Uiteraard altijd lastig om sommige sponsor logo's te mixen in je huisstijl.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:04
    • Doet me denken aan destijds die Total stikkers op het zwart-gouden livery van Lotus... ook zo rommelig erin verwerkt.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 14:51
    • Dat vond ik eigenlijk nog wel meevallen. Rood fit normaal best aardig, maar juist niet op de kleuren van Mercedes.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 21:38
  • vosje1991

    Posts: 37

    Ik vind hem saai.

    • + 3
    • 10 feb 2020 - 13:03
    • De auto van Bottas schijnt er nog saaier uit te zien.

      • + 7
      • 10 feb 2020 - 13:04
    • Maar de grote vraag is: hoe ziet Bottas er zelf uit, we hebben het wel over de 3.0 versie!

      • + 2
      • 10 feb 2020 - 13:12
    • mario

      Posts: 5.987

      Ik vind deze ook niet zo heel mooi, maar nog wel beter dan die van Haas.....

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:15
    • Joeppp

      Posts: 2.607

      Bottas heeft dit jaar een rode sticker op zijn neus.

      • + 2
      • 10 feb 2020 - 13:19
    • Bottas 3.0 heeft dit jaar een ZZ Top baard

      • + 1
      • 10 feb 2020 - 13:28
    • ik gok op een afro

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:31
    • T schijnt dat bottas zijn baard heeft laten groeien tot de lengte van die Rich Energy kerel.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 14:02
    • jarka

      Posts: 1.176

      tja we konden het natuurlijk verwachten de oude auto met 5 stukjes rood livery begint nu toch wel een beetje te verouderen hij was ooit mooi en ook nu niet lelijk maar het sensationeel mooie is er toch al een tijdje af.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 15:12
    • en de achtervleugel staat scheef.........of hoort dat zo ??

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 15:38
    • Supa

      Posts: 1.387

      Azijn zal zeker in de aanbieding zijn?

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 00:54
  • Joeppp

    Posts: 2.607

    Wauw! een hele nieuwe sticker op de auto.

    • + 3
    • 10 feb 2020 - 13:07
  • Dale U

    Posts: 845

    Imposante voorvleugel, zal met de updates wel weer de nodige veranderingen ondergaan gedurende het seizoen.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 13:11
    • Dit is een showcar of de auto van vorig jaar.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:58
    • Dit is de WO9 met de 2019 voorvleugel.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:59
    • Correctie: Het is de WO8 met de 2019 voorvleugel.

      • + 2
      • 10 feb 2020 - 14:40
  • Leuk dat er n variatie op de livery direct in t oog springt. In die zin vind ik t rood leuk. 😊

    • + 1
    • 10 feb 2020 - 13:17
    • je bent wel met heel weinig blij @Zeswieler

      • + 2
      • 10 feb 2020 - 13:23
    • Ben al blij dat er wat in t oog springt haha, maar ik moet m nog n keer ècht zien straks vd zijkant..

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:39
  • Ik mis alleen t zij aanzicht.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 13:19
  • Maar wat is de naam van het team nu? Ineos-Mercedes-AMG Petronas Formula One Team? En wat is de deal die Ineos heeft gesloten? Er staat 5 jaar, maar tegen welk bedrag?

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 13:21
    • Hoofdsponsor? Denk dat je dan rond de 15 miljoen per jaar ontvangt als Mercedes.
      Redbull ontving dacht ik 10 miljoen pj van Aston Martin.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 13:35
  • Zelfde kleur Next..... dat mensen hier na uitkijken
    ......

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 13:22
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Ik ga zo mijn goudvis maar eens in bad doen.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 13:23
    • Pas op dat ie niet nat wordt! 🤣 🤣 🤣

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 14:01
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Hij vind het heerlijk!!!

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 15:29
    • Hondje erbij, en spetteren maar.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 20:13
  • Lijkt wel veel op de 2019 bolide.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 14:07
    • StevenQ

      Posts: 5.902

      Dit was ook de presentatie van de livery, de presentatie van de nieuwe auto is vrijdag

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 15:05
    • Oké, beetje raar naar mijn idee om nu de nieuwe livery te showen als je over 4 dagen die nieuwe wagen presenteert.
      Over geldverspilling gesproken....

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 17:06
    • StevenQ

      Posts: 5.902

      Dit was denk ik meer voor Ineos als nieuwe sponsor

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 20:35
  • mUtt3n

    Posts: 286

    MOOI!!!!

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 14:27
  • Er zijn toch wel wat veranderingen aan de livery paint. Veel meer strakke lijnen in plaats van het 'paintbrush' verloop.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 14:27
    • mario

      Posts: 5.987

      En dan vond ik juist dat "paintbrush" zo mooi aan de Merc.....

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 10:05
  • hugenholz

    Posts: 364

    Ik ben toch wel benieuwd naar de reactie van onze klimaat-vriend Lewis Hamilton mbt Ineos als team-partner en hoofdsponsir bij Mercedes. Ineos is de grootste vijand in de Britse klimaatactivisten-wereld...

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 15:08
    • idd dit is schaliegas he totaal niet onschuldig, tijdens het winnen van dit soort gas tast het de bodem van de grond aan met als gevolg het verstoren van grond- en oppervlaktewater met uiteraard als logisch gevolg aardbevingen en vervuiling van de grond.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 20:56
  • Reno

    Posts: 1.513

    De rode ster voor Niki Lauda zit hier er nog op.👍

    • + 1
    • 10 feb 2020 - 15:14
  • Cool! Doet me denken aan de rode halo die de Mercs droegen ter nagedachtenis van Lauda; dat vond ik er toen ook heel mooi uit zien!

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 15:15
  • Ineos? Dat worden regelmatige doping controles voor en na elke race.

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 17:04
  • Uitgaan

    Posts: 264

    Lijkt op een doorontwikkeling van de 2109 auto

    • + 0
    • 10 feb 2020 - 17:58
    • Sow! Is er al iets bekend over de reglementen van 2109?

      • + 2
      • 10 feb 2020 - 18:09
    • mario

      Posts: 5.987

      Back to the Future??? ;)

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 10:06

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar