Di Montezemolo: "De komende weken worden cruciaal voor ons"
- Gepubliceerd op 25 apr 2011 19:59
-
14
- Door: Robin Smeets
Sindsdien werkt Ferrari hard om de achterstand naar de twee koplopers goed te maken. Di Montezemolo schreef op de website van Ferrari aan de jarige Felipe Massa: "Het is vandaag een speciale dag voor jou, maar ook voor ons. Je bent nu al tien jaar lid van de Ferrari-familie. Jou talent en prettige omgang zorgt ervoor dat iedereen in het team jou waardeert."
"Geniet maar met je familie van deze dag, met de gedachten dat de komende weken cruciaal gaan worden voor onze kampioenschapskansen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 631
Idd, ik hoop het in iedergeval wel. Maar ik vrees het ergste, de auto is gewoon niet snel genoeg. Als je ziet hoe Alonso kleurloos in het middenveld rondreed, ben ik er bang voor. Maar vorig jaar zijn ze er ook nog aardig bovenop gekrabbeld, en als je ziet wat McLaren heeft bereikt in de afgelopen maanden. Sluit ik niet uit dat ze zich nog kunnen mengen.
Posts: 2.250
Ferrari kan zeker nog die titel grijpen. Alonso zit \"maar\" 40 puntjes weg van Vettel en als ze in de komende races aansluiting zouden vinden kunnen ze het McLaren al moeilijk maken. Red Bull zal wat moeilijk worden, maar McLaren en Ferrari zijn ervaren genoeg om zo\'n gaten te dichten. En in principe zit McLaren al vrij dicht, op de kwalificaties na.
Posts: 4.499
@ Kenney: Alonso op 42 puntjes en Massa op 44 puntjes...dus Ferrari heeft twee ijzers in het vuur!
Posts: 19.801
Ik ben altijd van mening dat je een beter een supersnelle onbetrouwbare auto kan hebben dan een langzame auto die wel betrouwbaar is.
In de eerste situatie kun je namelijk nog de achterstand op de koplopers redelijk goed maken. Betrouwbaarheid is altijd iets wat op te krikken valt en de snelheid is er dan al.
Een betrouwbare maar langzame auto ineens een seconde sneller maken is heel lastig (al heeft McLaren iets moois bewezen in Austrailië). Dit leert de theorie, en met een langzame auto heb je gewoon te veel geluk (of pech van anderen) nodig om iedere race op het podium te komen.
Ik zie het helaas voor Ferrari dit jaar niet meer gebeuren.
Posts: 10.089
je kan 2010 als perfecte voorbeeld nemen
Redbull = Snel maar zeer onbetrouwbaar
Ferrari = matig maar zeer betrouwbaar
en we weten wie de prijzen pakte
Posts: 249
Die Di Montezemolo (what\'s in a name) liep al rond bij Ferrari toen Lauda er nog racede. Mannetje met een te groot ego vind ik. Altijd een uitgesproken mening over alles en nog wat. Ferrari moet maar eens stoppen met in de top Italianen neer te zetten. Structuur van wat heb ik jouw daar in die top. Schiet niet op.
Posts: 1.016
Je geeft aan dat Di Montezemolo al bij Ferrari rondliep toen Lauda daar nog reed.
Een aantal reacties daarop:
- Toen DiM. daar rondliep was hij de manager van een club die al een aantal jaren droog stond qua F1 titels. Hij zorgde er samen met Lauda voor dat die titels weer kwamen.
- Als DiM. al 35 jaar de verkeerde man op de verkeerde plek zou zijn, dan zouden zelfs de Italianen dat intussen toch door moeten hebben gehad. Misschien is DiM. dus niet de verkeerde man...
- DiM. was al baas bij Ferrari toen ze daar de Wereldtitels aan elkaar regen, of heeft hij met dat succes niets te maken gehad?
- Wat betreft Italianen in de top. Tuurlijk bertje; Italianen zijn chaotische Untermenschen. Dat weet toch iedereen, zelfs bertje ...
Posts: 5.792
Waarom zou ferrari de zaak niet kunnen keren en mclaren wel.Je moet niet vergeten dat mclaren daar de tijd voor had omdat er nog niet geraced werd.Nu we 3 weken vrij zijn zal het moeten blijken of ferrari de zaken kan draaien of niet.Om ze nu al af te schrijven is wel erg naief.
Posts: 3.145
McLaren heeft het gat in 2 weken weten te dichten (zie laatste testsessie & Melbourne), Ferrari heeft er nu 3 weken voor gehad.
Posts: 1.016
McLaren had vorige jaar zomer ook een dipje. Kondigde een aantal keren een major upgrade aan om die achterstand in te lopen. Ook zij hadden toen het probleem dat de updates die het in de windtunnel zo goed leken te doen, niet bleken te werken. Toch wist Mac tijdens de laatste races een auto neer te zetten waarmee ze RedBull in quali en race bij konden houden.
Als zelfs een team dat al 13 jaar geen constructeurstitel heeft behaald dat voor elkaar kan krijgen, waarom Ferrari niet???
Posts: 10.089
1998 was laatste constructeurs titel toch voor Mclaren?? lange tijd terug alweer..
het is maar afwachten hoe Mclaren het gaat doen, ook als ze zeggen met grote updates te komen.. vorig jaar hoorde we dat de laatste 7race-weekend telkens in de voorbereiding.. en dat kregen ze maar niet aan de praat
Posts: 3.145
Kimi-fan, de basis van de MP4-25 was erg goed, enkel het integreren van de blown diffuser wilde niet lukken maar was wel de enige route naar een snelle auto, vandaar dat daar flink op ingezet moest worden.
Posts: 3.145
Ik vind dit wel een te gekke foto btw, lol ... Het lijkt wel of Stefano een dikke roggel op Luca\'s rug spuugt.
Posts: 2.263
Ach men roept wel altijd dat Mclaren een ontzettend goed ontwikkelingstempo heeft maar op 2009 na wanneer dan?
In deze winter probeerde ze gewoon dingen uit wat uiteindelijk niet werkte en gingen over op de wat gebruikelijke onderdelen.