user icon
user icon

Paul Ricard kan aanpassingen aan circuit binnen 'vier dagen' afronden

  • Gepubliceerd op 29 jan 2020 16:20
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

De organisatie van de Grand Prix van Frankrijk maakte haar voornemen bekend om de eerste sector van Circuit Paul Ricard aan te passen om meer inhaalmogelijkheden te creëren. Die aanpassingen kunnen volgens directeur Eric Boullier 'binnen vier dagen' gedaan worden.

Paul Ricard keerde in 2018 terug op de kalender van de Formule 1 en in 2020 wordt dus de derde editie van de race verreden. De eerste twee edities sprankelden echter niet: inhalen bleek bijzonder lastig te zijn op het circuit in Zuid-Frankrijk. Dat probleem hoopt de organisator op te lossen door de eerste sector van het circuit aan te passen. De eerste chicane is een van de punten waarop het circuit moet worden aangepast.

Boullier, eerder deze week aangesteld als de nieuwe algemeen directeur van de Franse Grand Prix. Hij vertelde aan Autosport dat de plannen nu bij de FIA liggen. Mocht de internationale autosport goedkeuring geven voor de verandering van de layout van het circuit, dan kunnen die aanpassingen snel doorgevoerd worden. Boullier benadrukt dat dit 'binnen vier dagen' mogelijk is.

"We hebben er al enkele maanden aan gewerkt en nu zitten we in de laatste fase. We hebben een verzoek ingediend bij de FOM om de layout van het circuit aan te passen, na al het werk dat we gedaan hebben. We hebben in samenspraak met de FOM simulatiewerk gedaan en we zijn in een vergevorderd stadium, want er is nu een versie die bij de FIA ligt voor homologatie", aldus Boullier.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ja hoor, dat kunnen die Fransen wel,.......als ze tenminste niet staken daar. Want er is één ding wat ze daar beter kunnen dan arrogant zijn, en dat is ......

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 16:27
    • ik geef het op...

      • + 2
      • 29 jan 2020 - 16:29
    • Het schijnt dat alleen wat lijnen anders hoeven in te kleuren.

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 16:34
    • ik ben er vaak geweest maar ik vind ze totaal niet arrogant. Ik ben vooral in het zuiden en oosten geweest en ik had totaal geen last van de mentaliteit. Het zijn denk ik meer de leidinggevende en Parijs waar dat vandaan komt. Parijs kan je wel een beetje vergelijken met de Amsterdamse mentaliteit.

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 16:45
    • Snork

      Posts: 7.728

      De bakker (leuke dame) in het Franse wintersportdorpje waar ik elk jaar kom, die is arrogant. Bestel ik in m'n beste Frans m'n broodjes: "Je voudrais de fair une soixante neuf avec vous, tout suite, ici, paiement depuis avec card."
      Kijkt ze me aan en negeert me gewoon.

      • + 2
      • 29 jan 2020 - 17:07
    • belachelijk @Snork, geen soort van service!

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 17:32
    • @Snork misschien moet je je snorkel laten zien aan die franse dame, wellicht dat ze dan wat vrolijker is.

      • + 0
      • 31 jan 2020 - 10:07
  • d07

    Posts: 784

    Kan Zandvoort nog een puntje aan zuigen ;)

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 16:30
    • Ik wist het, Ik zei nog tegen mezelf: Klikken want dit bericht ga je zeker voorbij zien komen. :)

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 16:46
  • ...Het asfalt ligt er immers al.



    (sorry, te vroeg op "plaats mijn reactie" geklikt)

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 16:35
    • Whahahaha, en nu post ik mijn aanvulling op een eerdere post zelfs helemaal verkeerd!

      GPvandaag, toch maar eens investeren in een "edit" knopje?

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 16:36
  • All they need is a verfkrabbert, pot verf en een kwast.

    • + 1
    • 29 jan 2020 - 16:50

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar