user icon

Verstappen bezoekt WRC in Monaco: "Wil zelf ook zo'n auto uitproberen"

  • Gepubliceerd op 24 jan 2020 13:50
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Het nieuwe seizoen van het World Rally Championship wordt dit weekend afgetrapt in Monte-Carlo. Max Verstappen nam donderdag een kijkje in het servicepark en sprak daar de hoop uit zelf ooit een WRC-auto uit te kunnen proberen.

Het WRC begint haar kampioenschap van 2020 met een race door de 'achtertuin' van de Nederlandse Red Bull Racing-coureur. Van vrijdag tot en met zondag wordt en door en in de omgeving van Monte-Carlo geracet door de rallycoureurs en Verstappen besloot donderdag om een kijkje te nemen in het servicepark van het rallykampioenschap. Daar ontmoette hij onder andere vijfvoudig wereldkampioen Sebastien Ogier.

In gesprek met het WRC vertelde Verstappen dat hij het WK rallyrijden op de voet volgt en ook een fan is van de klasse. Ook heeft hij de wens om zelf eens een WRC-bolide te besturen. "Op Twitter kijk ik altijd naar de resultaten. Ik kan wel zeggen dat ik een fan ben en ik zou graag ooit eens een WRC-bolide uitproberen."

Verstappen is niet de enige Formule 1-coureur die met interesse naar het WRC kijkt. Afgelopen week stuurde Valtteri Bottas zijn WRC-bolide nog naar een top 10-klassering in de Arctic Lapland Rally. Wereldkampioen Kimi Raikkonen kwam in 2010 en 2011 zelfs twee jaar uit in het WRC. Een vijfde plaats tijdens de Rally van Turkije in 2010 is zijn beste klassering tijdens een WRC-evenement.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • mordor

    Posts: 1.282

    Dat zal voorlopig wel even niet mogen van RB. Big Balls Klasse. Het woordje rakelijkings is daar meer regel dan uitzondering. Leuk, dat ie daar interesse in heeft.

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 13:54
    • mario

      Posts: 8.753

      Rakelings.... Ik vond rakelijkings wel heel gek klinken ?

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 14:16
    • Dan zou ik ook, als ik Max was nog eens een keer of wat naar de crash van vandaag kijken...

      • + 1
      • 24 jan 2020 - 14:16
    • StevenQ

      Posts: 7.152

      een test in zo'n auto hoeft niet op een echte proef, dat kan ook op een testbaan

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 14:38
  • Ik zag andere foto's van Max bij de WRC in Monaco en daar heeft Max een cap op met een nieuwe sponsor CarNext.com ipv van Exact. Is dat een nieuwtje, heb ik iets gemist?

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 14:06
    • Dat is al even zijn sponsor :)

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 15:25
    • Wist ik niet en zag het nu pas voor het eerst op zijn cap, daar waar voorheen Exact stond…..

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 18:56
  • Doe maar niet Max voor je 't weet zit je ook met een lam handje in de Williams.

    • + 2
    • 24 jan 2020 - 14:10
    • Als je oprecht je eigen posts checkt. Wat vind je er dan zelf van?

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 21:05
  • mario

    Posts: 8.753

    Na de heftige crash die we vanochtend konden zien zal RBR daar nog even niet aan meewerken lijkt mij zo ;)

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 14:15
  • Ik zag op andere foto's van Max bij de WTC in Monaco dat hij een nieuwe RB cap draagt met CarNext als sponsor. Is dat een nieuwe sponsor en is Exact out? Heb ik iets gemist?

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 14:20
    • StevenQ

      Posts: 7.152

      Carnext is onderdeel van Leaseplan en staat op de Verstappen site inderdaad als partner in plaats van Exact

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 14:40
    • Okay, wist ik niet. Dan wachten we nog even met een nieuwe cap kopen voor dit jaar totdat de nieuwe uitkomt!

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 18:55
    • Klopt inderdaad. CarNext is de nieuwe capsponsor van Max.

      • + 0
      • 25 jan 2020 - 15:58
    • Maar dat Exact weg ging wist ik weer niet

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 01:16
  • Dit zijn voor mij ook de beste piloten, Loeb in zijn top jaren was fenomenaal beste piloot allertijden wat mij betreft.

    Dit is trouwens meermaals bewezen zowel Colin Mcrae als Loeb waren uitzonderlijk snel in een F1 auto, had graag ook wel eens de tijden van Ogier geweten van zijn recente test op de A1 ring.

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 14:22
    • De beste rallypiloten waren niet meteen de snelsten, het waren de piloten die de minste fouten maakten, die de routes het beste in hun kop prentten. Loeb was een kei in foutloos én snel rijden, de tegenstanders gingen fouten maken om hem bij te houden. Richard Burns kon routes zo goed memoriseren dat hij in dichte mist net zo snel was als in kraakhelder weer.

      En wat hier boven al gezegd is, dat Max even naar de gigaklapper van Ott Tanak in Monte Carlo kijkt. Het zit zo dicht op de scheidslijn van geniaal en gek dat het binnen een halve seconde fout kan gaan. In de jaren 80 was dit een vuurbal a la Marc Surer geworden.

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 16:02
  • alboreto

    Posts: 16

    Hebben hoe het Robert Kubica is vergaan..

    • + 0
    • 24 jan 2020 - 17:54
    • StevenQ

      Posts: 7.152

      eh ja?, volgens mij ontbreken er wat woorden?

      en zo'n auto uitproberen is iets anders dan deelnemen aan rally's zoals Kubica deed

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 18:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.407
  • Podiums 86
  • Grand Prix 244
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar