user icon

Video: Fan maakt superslomo van megaklapper Marcus Ericsson in Italië

  • Gepubliceerd op 23 jan 2020 17:01
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Marcus Ericsson verdween eind 2018 uit de Formule 1, nadat hij vijf seizoenen in de sport actief was voor Caterham en Sauber. In zijn laatste seizoen bij het Zwitserse team had de Zweed een van de zwaarste F1-crashes van de afgelopen jaren en een fan heeft nu de moeite genomen om van de video een superslomo te maken.

Tijdens de tweede vrije training van de Italiaanse GP van 2018 crashte Ericsson hard bij het rempunt voor de eerste bocht, nadat zijn DRS-systeem open bleef staan. Na meerdere koprollen kon de coureur, die in 2020 namens Chip Ganassi Racing in de IndyCar Series racet, ongedeerd uitstappen. De beelden van de crash gingen vervolgens de wereld over.

Reddit-gebruiker Akashic101 heeft de moeite genomen om een superslomo te maken van de crash. De oorspronkelijke video van de F1 werd met behulp van software opgevuld tot 240 frames per seconde, waarna hij de video op langzame snelheid laat afspelen. De onderstaande video is daarvan het resultaat.

feitelijk had zo'n jongen wk punten moeten krijgen voor zoiets sierlijks

  • 3
  • 23 jan 2020 - 17:43

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Mooi: kunnen we het nut van de Halo nog eens aan een analyse onderwerpen.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 17:07
    • Dat ding is best nuttig om wat informatie op te projecteren tijdens een F1 uitzending.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 23:30
    • Bij deze crash maakte de Halo geen verschil.. Ook zonder was Ericsson gewoon uitgestapt..

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 02:56
  • Koelbloedige Marshall. Die blijft gewoon op zijn plek staan terwijl de brokstukken richting hem vliegen.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 17:09
    • Ik vind 'm nogal sloom overkomen die Marshall...

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 17:14
    • Kijk 'm nog eens op ware snelheid. Je krijg de kans niet om weg te duiken vrees ik. Feit is wel dat hij daar slecht staat...

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 17:31
    • Dat is niet helemaal waar @F1 ben. Hij staat een heel stuk naar achter. Dat zie je niet goed, maar in het beeld links van hem is een ingang waar auto's in kunnen.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 17:38
    • Mag hij daar wel staan? Hij staat niet achter een vangrail. Lijkt wel of hij met zijn mobiel filmt.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 19:19
    • Die Marshall zal een streepje in zijn onderbroek gehad hebben .. je weet wel welke kleur ;)

      Enfin heeft geluk gehad, reactietijd was er uiteraard niet.

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 00:06
    • DBGates

      Posts: 3.015

      @wachtwoord volgens mij staat hij er wel dichtbij hoor. Zoals ik het zie is de vangrail juist naar voren gekomen en daar staat hij

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 07:29
    • @DBGates, Dat lijkt inderdaad zo op dit beeldmateriaal. Maar kijk maar eens op Youtube. Daar zijn veel filmpjes te vinden hiervan en is te zien wat ik bedoel.

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 08:43
    • DBGates

      Posts: 3.015

      Ik zal eens kijken

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 10:38
  • feitelijk had zo'n jongen wk punten moeten krijgen voor zoiets sierlijks

    • + 3
    • 23 jan 2020 - 17:43
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Het is geen kuntschaatsen he?

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 19:06
    • Patrace

      Posts: 3.083

      Nou, dit lijkt toch verdacht veel op een drievoudige Axel gevolgd door een dubbele Rittberger met een keurige landing. Prima score, toch?

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 21:23
    • Ik zie geen rook en ook geen vlammen, om zo'n koprolletje nou als spectaculair te beschouwen. .... Nee.

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 22:26
  • 2019 seizoen is intussen totaal uitgemolken, dus laten we nu terug gaan naar 2018........2017...etc.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 19:14
  • Heee, daar was ik bij!

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 19:36
  • Ferluci

    Posts: 67

    Ik zou het filmpje wel eens willen zien van die steward midden in beeld .

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 22:07
  • Kampsie

    Posts: 477

    Toch mis ik deze gast, super aardige underdog!

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 23:38
    • Met aardig zijn red je het niet in de F1.

      • + 0
      • 24 jan 2020 - 10:48

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (31)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar