user icon

Charles Leclerc: "Ik wil volgend jaar met Vettel om de wereldtitel strijden"

  • Gepubliceerd op 20 dec 2019 11:38
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Charles Leclerc bocht in 2019 de nodige gevechten uit met teamgenoot Sebastian Vettel. De Ferrari-coureur hoopt dat die strijd volgend jaar niet om de derde positie, maar om het kampioenschap gaat.

In zijn eerste seizoen als Ferrari-coureur leek Leclerc in eerste instantie genoegen te moeten nemen met een rol als tweede rijder. Teambaas Mattia Binotto benoemde Vettel tot eerste rijder en leek zich daar in de eerste fase van het seizoen aan te houden door regelmatig teamorders uit te vaardigen, die vaker wel dan niet ten koste gingen van Leclerc.

De sterke prestaties van de Monegask zorgden er echter voor dat hij uiteindelijk een gelijke status kreeg met Vettel, waarna hij hem zelfs versloeg in het kampioenschap. "Zo'n debuut bij Ferrari had ik niet verwacht", verklaarde Leclerc tijdens de Gazzetta Sports Awards. "Het was positiever dan ik verwachtte. Ik wist dat het een uitdaging was, maar ook een kans. Ik verwachtte vooral de zeven pole positions niet. Volgens jaar zou ik graag met Seb willen strijden om de titel."

Geen slechte verstandhouding Leclerc en Vettel 

Er leek gedurende 2019 meermaals onenigheid te zijn tussen Leclerc en Vettel, met als dieptepunt de Grand Prix van Brazilië. Tijdens de voorlaatste race van het jaar botsten de Ferrari-coureurs tegen elkaar, waardoor ze allebei uitvielen en een potentiële podiumplaats door de vingers zagen glippen. Er gaan geruchten dat de relatie tussen de coureurs niet geweldig is.

Leclerc ontkracht die geruchten echter. Volgens de 22-jarige is er geen onenigheid en kunnen ze goed met elkaar opschieten. "Onze relatie is beter dan hoe veel mensen het zien. Er is een groot verlangen om te winnen, maar er is ook volwassenheid. Seb is een geweldige kampioen met veel ervaring, en het tegen hem opnemen bij Ferrari is een geweldige uitdaging en een geweldige kans voor mij."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ja en Vettel wil dat ook, dus het gaat niet gebeuren Charles.

    • + 0
    • 20 dec 2019 - 11:45
    • Dat staat er toch ook in de titel? Er is er maar één die hem kan winnen maar ervoor strijden kan met meer coureurs, geen idee waarom Leclerc daar niet bij zou horen.

      • + 1
      • 20 dec 2019 - 11:50
    • Allebei niet, als 2 honden vechten om een been.... Dat is het grote probleem bij Ferrari, de auto is goed, maar niemand wil 2e rijder zijn. Dus weer Lewis of Max als ze een goede auto bouwen.

      • + 3
      • 20 dec 2019 - 12:15
    • snailer

      Posts: 4.511

      Ik denk dat Ferrari een grote kanshebber is voor de titel. De motor is monsterachtig. Ze hebben alleen nog nodig dat de auto goed door de bochten gaat.

      In dat geval zet ik mijn geld op Leclerc. En het zou zomaar een saai jaar kunnen worden dan.

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 15:45
    • jarka

      Posts: 1.449

      begrijpelijke wens. Echter de realiteit is dat ze de laatste races er niet meer aan te pas kwamen.

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 16:03
    • Al bouwt Ferrari een wagen net zo goed als Mercedes afgelopen jaar.

      Dan verliezen ze alsnog. Iets met strategie, dat kunnen ze niet echt bij Ferrari op dit moment.

      Mercedes is daar geweldig in en RedBull kan dat ook.

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 19:25
    • Ferrari heeft een beetje het op en neer effect. 1 Jaar goed, 1 jaar teleurstellend... 2010 goed... 2011 slecht... 2012 goed... 2013 slecht... 2015 goed...2016 slecht...2018 goed... 2019 slecht.
      2017 was redelijk... 2014 was bagger.

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 20:41
  • Pappous

    Posts: 846

    Een mooi voornemen en waarom ook niet, voorwaarde wel is dat het gehele pakket tot in de puntjes op orde moet zijn. Maar laat ik nu het stille vermoeden hebben dat er meer kapers op de kust zijn. Waar ik wel op hoop is een mooi, spannend en sportief seizoen en dat dan de beste maar kampioen mag worden.

    • + 1
    • 20 dec 2019 - 12:29
    • F1jos

      Posts: 843

      Als de beste kampioen mag worden, dan weten we nu al wie dat is.

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 12:58
    • Pappous

      Posts: 846

      Voor dromers wel, de realist wacht af.

      • + 2
      • 20 dec 2019 - 14:06
    • Jij hebt gewoon wat tegen Max. Dat zeg je nooit hardop natuurlijk. Ik heb de anti's ook nog NOOIT 1 redelijke reden horen geven waarom Max niet de snelste rijder is..

      • + 0
      • 20 dec 2019 - 18:33
    • Pappous

      Posts: 846

      Ik lees hier net dat ik wat tegen Max zou hebben, buiten dat ik best wel eens wat kritiek heb heb ik tegen geen enkele coureur wat. Maar als je dan leest wie mij dat probeert in te fluisteren zegt dat in feite al meer dan genoeg. Een wonder dat ik het nog gelezen heb want normaliter sla ik berichten onder die naam over.

      • + 1
      • 21 dec 2019 - 10:49
  • Sjoan

    Posts: 32

    Maar als een zekere andere coureur zoiets zegt, dan is het arrogantie.

    • + 4
    • 20 dec 2019 - 12:41
  • Samen met alle 19 andere coureurs mag je mee strijden om de titel @lec.

    • + 1
    • 20 dec 2019 - 14:45
  • Snork

    Posts: 10.504

    Mooi, volgend jaar vliegen de Ferrari onderdelen over het circuit door twee vechtende coureurs.

    • + 0
    • 20 dec 2019 - 14:55
  • mediF1

    Posts: 2.803

    snailer als die monsterachtige motor sneller door de bochten gaat is hij op het rechte stuk niet meer zo monsterachtig . Leclerc en Vettel gaan gewoon verder waar ze dit jaar mee zijn gestopt denk ik .

    • + 0
    • 20 dec 2019 - 17:17

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar