user icon

Scuderia AlphaTauri presenteert nieuwe bolide op 14 februari

  • Gepubliceerd op 18 dec 2019 16:04
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Formule 1-fans kunnen op Valentijnsdag een cadeautje verwachten van Scuderia Toro Rosso. Het Italiaanse team zal op 14 februari het doek van de eerste auto trekken die onder de naam AlphaTauri gaat racen.

Eerder in 2019 werd bekend dat de naam Scuderia Toro Rosso na afloop van het seizoen zou verdwijnen uit de Formule 1. Het team houdt niet op te bestaan en blijft ook onderdeel van de Red Bull-familie, maar het moederbedrijf besloot dat de tijd rijp was om een andere tak in de spotlights te zetten. Dat werd dus AlphaTauri, het kledingmerk dat Red Bull in 2016 op de markt bracht.

Nadat Ferrari vorige week al bekendmaakte dat zij hun nieuwe strijdwapen op 11 februari 2020 onthullen, heeft AlphaTauri als tweede team de knoop doorgehakt. De eerste bolide van het hernoemde team wordt op 14 februari gepresenteerd. Dat zal gebeuren in Hangar 7, de uitvalsbasis van Red Bull in het Oostenrijkse Salzburg. Salzburg is ook de plaats waar AlphaTauri als kledingmerk gevestigd is.

De verwachting is dat de presentatie van de bolide van AlphaTauri niet alleen draait om de auto zelf. Tegelijkertijd zal het team ook de nieuwe kleurstelling voor 2020 introduceren. Op het personele vlak verandert er echter weinig bij het team: Pierre Gasly en Daniil Kvyat sloten het seizoen 2019 af als de coureurs van het team en dat zullen ze ook in 2020 weer zijn. Franz Tost blijft intussen de teambaas.

Schema presentaties bolides 2020

Datum Team Locatie
11 februari 2020 Ferrari N.n.b.
14 februari 2020 Scuderia AlphaTauri Salzburg, Oostenrijk

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Januari gaat een lang maandje worden dames en heren. pffff.

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 16:07
    • Snork

      Posts: 11.125

      Ik vind het sinds Abu Dhabi al lang duren.

      • + 1
      • 18 dec 2019 - 16:57
    • Ik vind anders Februari net zo zwaar vaak om doorheen te komen... We worden een beetje geteased met launches waardoor je er nog meer zin in krijgt... testdagen die het gespeculeer alleen maar erger maken.... maar de echte waarheid voor 2020 zie je pas echt op Zaterdag in Melbourne.

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 23:18
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.771

      Ik vond seizoenen met 16 tot 18 GP's lang zat met een laatste GP in oktober. Voor mijn gevoel was de laatste GP nog maar kort geleden, dus die break is prima. Voor mij iig goed uit te houden tot de presentaties van de nieuwe bolides. De winters zijn immers nog nooit zo kort geweest...

      • + 1
      • 19 dec 2019 - 07:42
  • Amoreee amoreeeee

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 16:44
  • klinkt voor geen meter; AlphaTauri
    slaat als een slappe l... op een slagroomtaart

    • + 1
    • 18 dec 2019 - 16:49
    • Snork

      Posts: 11.125

      Dat geeft een flinke flats in de slagroom, bij mij althans.

      • + 2
      • 18 dec 2019 - 16:57
    • als we visite hebben dan zet ik wel eens zo'n slagroomtaart op de salontafel, en dan broek open en keihard erop flatsen, dan moet je al die gezichten zien..
      m'n vriendin kwaad joh

      ach, zijn zo van die dingen die iedereen wel eens doet, toch?

      • + 2
      • 18 dec 2019 - 17:11
    • Je moet hem niet keihard erop flatsen, maar ERIN. DAN moet je al die gezichten zien......lachen joh. Niet dat ik dit ooit wel eens gedaan hebt.....

      • + 3
      • 18 dec 2019 - 18:01
    • moet opeens aan American Pie denken...

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 19:44
    • DBGates

      Posts: 2.490

      is dit het reageren waar? tegen zoveel lef kan ik niet op.
      als ik alleen al denk om dit te doen zuig ik de slagroom voortaan op via een rietje

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 20:09
    • American Pie films, dikwijls gezien en als ze nogmaals komen, kijk ik weer.

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 21:46
  • Reno

    Posts: 1.575

    Logo heel mooi. Met deze z/w kleurstelling kun een fijne design op de F1 auto zetten.
    Zebra-look? Niet schlecht. ?

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 20:23
    • Reno

      Posts: 1.575

      Kun = *kan je

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 21:33
    • Mooi of niet is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik die gehoornde kangaroo nergens op slaan.

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 12:17

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar