user icon
user icon

Scuderia AlphaTauri presenteert nieuwe bolide op 14 februari

  • Gepubliceerd op 18 dec 2019 16:04
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Formule 1-fans kunnen op Valentijnsdag een cadeautje verwachten van Scuderia Toro Rosso. Het Italiaanse team zal op 14 februari het doek van de eerste auto trekken die onder de naam AlphaTauri gaat racen.

Eerder in 2019 werd bekend dat de naam Scuderia Toro Rosso na afloop van het seizoen zou verdwijnen uit de Formule 1. Het team houdt niet op te bestaan en blijft ook onderdeel van de Red Bull-familie, maar het moederbedrijf besloot dat de tijd rijp was om een andere tak in de spotlights te zetten. Dat werd dus AlphaTauri, het kledingmerk dat Red Bull in 2016 op de markt bracht.

Nadat Ferrari vorige week al bekendmaakte dat zij hun nieuwe strijdwapen op 11 februari 2020 onthullen, heeft AlphaTauri als tweede team de knoop doorgehakt. De eerste bolide van het hernoemde team wordt op 14 februari gepresenteerd. Dat zal gebeuren in Hangar 7, de uitvalsbasis van Red Bull in het Oostenrijkse Salzburg. Salzburg is ook de plaats waar AlphaTauri als kledingmerk gevestigd is.

De verwachting is dat de presentatie van de bolide van AlphaTauri niet alleen draait om de auto zelf. Tegelijkertijd zal het team ook de nieuwe kleurstelling voor 2020 introduceren. Op het personele vlak verandert er echter weinig bij het team: Pierre Gasly en Daniil Kvyat sloten het seizoen 2019 af als de coureurs van het team en dat zullen ze ook in 2020 weer zijn. Franz Tost blijft intussen de teambaas.

Schema presentaties bolides 2020

Datum Team Locatie
11 februari 2020 Ferrari N.n.b.
14 februari 2020 Scuderia AlphaTauri Salzburg, Oostenrijk

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Januari gaat een lang maandje worden dames en heren. pffff.

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 16:07
    • Snork

      Posts: 8.496

      Ik vind het sinds Abu Dhabi al lang duren.

      • + 1
      • 18 dec 2019 - 16:57
    • Ik vind anders Februari net zo zwaar vaak om doorheen te komen... We worden een beetje geteased met launches waardoor je er nog meer zin in krijgt... testdagen die het gespeculeer alleen maar erger maken.... maar de echte waarheid voor 2020 zie je pas echt op Zaterdag in Melbourne.

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 23:18
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.441

      Ik vond seizoenen met 16 tot 18 GP's lang zat met een laatste GP in oktober. Voor mijn gevoel was de laatste GP nog maar kort geleden, dus die break is prima. Voor mij iig goed uit te houden tot de presentaties van de nieuwe bolides. De winters zijn immers nog nooit zo kort geweest...

      • + 1
      • 19 dec 2019 - 07:42
  • Amoreee amoreeeee

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 16:44
  • klinkt voor geen meter; AlphaTauri
    slaat als een slappe l... op een slagroomtaart

    • + 1
    • 18 dec 2019 - 16:49
    • Snork

      Posts: 8.496

      Dat geeft een flinke flats in de slagroom, bij mij althans.

      • + 2
      • 18 dec 2019 - 16:57
    • als we visite hebben dan zet ik wel eens zo'n slagroomtaart op de salontafel, en dan broek open en keihard erop flatsen, dan moet je al die gezichten zien..
      m'n vriendin kwaad joh

      ach, zijn zo van die dingen die iedereen wel eens doet, toch?

      • + 2
      • 18 dec 2019 - 17:11
    • Je moet hem niet keihard erop flatsen, maar ERIN. DAN moet je al die gezichten zien......lachen joh. Niet dat ik dit ooit wel eens gedaan hebt.....

      • + 3
      • 18 dec 2019 - 18:01
    • moet opeens aan American Pie denken...

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 19:44
    • DBGates

      Posts: 2.346

      is dit het reageren waar? tegen zoveel lef kan ik niet op.
      als ik alleen al denk om dit te doen zuig ik de slagroom voortaan op via een rietje

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 20:09
    • American Pie films, dikwijls gezien en als ze nogmaals komen, kijk ik weer.

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 21:46
  • Reno

    Posts: 1.572

    Logo heel mooi. Met deze z/w kleurstelling kun een fijne design op de F1 auto zetten.
    Zebra-look? Niet schlecht. 😉

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 20:23
    • Reno

      Posts: 1.572

      Kun = *kan je

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 21:33
    • Mooi of niet is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik die gehoornde kangaroo nergens op slaan.

      • + 0
      • 19 dec 2019 - 12:17

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar