Team Lotus: "Onze beste race tot nu toe"
- Gepubliceerd op 17 apr 2011 12:38
-
14
- Door: Kees Schooneman
Dit is het beste resultaat ooit, begint Kovalainen. We zijn nog nooit zo competitief geweest in een race. We hebben twee autos achter ons gelaten die tot de middenvelders behoren. En dat in een eerlijk gevecht op de baan. Ik ben heel blij met dit resultaat. Dit is een enorme opsteker voor zowel mij als voor het team. We blijven aan de auto werken en hopen dat we dit seizoen steeds dichterbij kunnen komen. We zijn vandaag maar één keer op een ronde gezet, aldus Kovalainen.
Ook Mike Gascoyne is zeer tevreden met het feit dat Team Lotus slechts eenmaal gelapt is in China: We hebben een Sauber en een Williams achter ons gelaten. Dat is het bewijs dat wij het gat naar de gevestigde teams aan het dichten zijn. Kovalainen en Jarno Trulli maakte allebei een goede start. En als de baantemperatuur warm is is onze race snelheid goed. Dat hebben we nu wel bewezen.
We reden op een twee stop strategie. Ik denk dat dat de beste tactiek was voor ons. Daardoor hebben we Perez en Maldonado achter ons gelaten. En we zijn maar één keer op een ronde gezet. Dat is voor ons een top prestatie, aldus een blije Gascoyne.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land VE
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 4.499
Lotus is inderdaad lekker bezig...stapje voor stapje vooruit!
Posts: 712
Idd, een goeie race. Op eigen kracht een Williams verslaan en nog een plek winnen door een penalty. Het feit dat ze hebben kunnen strijden met een middenteam is ongelofelijk goed.
Hopelijk zien we dit meer en meer van dit team.
Posts: 5.792
ja zo halen ze de middenmoot snel in.Williams is een voorbeeld hoe het niet moet, echt het doet mij zeer aan mijn ogen als ik daar nu naar kijk.Ik ben altijd fan geweest maar hoe kan je nu fan blijven wanneer ze zo op deze manier blijven werken.Er moet schijnbaar eens flink de bezem door het team.Het word een tijd dat daar een keuze gemaakt word en er ook bij blijft.
Posts: 4.764
Ben het met je eens Felix. Eigenlijk een beetje sinds Sam Michael en Patrick head de leiding hebben valt het terug. Erg teleurstellend want naar mijn mening horen zij in de toptien.
Posts: 2.418
Dat ze voor Perez zijn gebleven is wel logisch, want die moest natuurlijk nog een keer de pits in met schade. Maar Maldonado....tjongejonge, dat moet toch beter. :p
Posts: 11.414
Ja, echt helemaal op eigen kracht is het inderdaad ook niet gegaan. Perez had ook een drive through.
Barrichello ging ook al de hele race niet lekker en zelfs die zat er nog bijna een halve minuut voor. Maldonado is een geweldig talent. Die zit daar echt niet alleen vanwege het geld ;)
Posts: 880
@patrickl .. ja, want die GP2-titel heeft hij natuurlijk gewoon gekocht.
Posts: 4.499
@ Ricardo uit Geleen: Inderdaad, hahahaha. Maldonado heeft uiteraard talent, alleen heeft Williams de auto niet...
Posts: 5.792
Ik lees nu net dat Williams met hun aandelen een strop van 70 milj. heeft gekregen.Daar schrik echt heel erg van.Nu kan je toch zien dat het hele idee om naar de beurs te gaan `n geweldige flop is geworden.Ik hoop echt dat er iemand daar eens de leiding gaat nemen waardoor ze er weer boven opkomen sportief en financieel gezien.
Posts: 26
Nu nog Trulli vervangen door een jong talent
Posts: 277
Fastest laps
14 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 53 16:37:36 192.290 1:42.052
15 5 Fernando Alonso Ferrari 41 16:15:19 192.256 1:42.070
16 9 Nick Heidfeld Renault 51 16:32:56 191.625 1:42.406
17 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 32 16:00:13 191.306 1:42.577
18 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 45 16:22:30 191.237 1:42.614
19 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 45 16:23:23 191.129 1:42.672
Posts: 898
nice job!!
Posts: 3.471
Goed bezig Team Lotus!!!
Posts: 4.764
Lotus gaat beetje bij beetje vooruit. Je ziet dit jaar vrijwel iedere race vooruitgang en dat is goed voor ze.