user icon
user icon

Max Verstappen zag zichzelf beter omgaan met woede in 2019

  • Gepubliceerd op 10 dec 2019 14:39
  • comments 8
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen heeft als persoon in 2019 naar eigen zeggen een goede ontwikkeling doorgemaakt. De coureur van Red Bull Racing vertelde tijdens Peptalk dat hij een stuk beter met zijn boosheid kan omgaan dan voorheen.

In het algemeen kan 2019 omschreven worden als een seizoen waarin Verstappen als coureur en als mens een stuk volwassener geworden is. De Nederlander haalde in de meeste races het maximale uit zijn Red Bull RB15, wat hij uiteindelijk wist te belonen met de derde positie in het kampioenschap, drie zeges, twee pole positions en in totaal negen podiumplaatsen.

Daar waar Verstappen in het verleden als een heethoofd kon reageren als dingen niet gingen zoals hij dat wilde, oogde hij in 2019 een stuk rustiger in zijn reacties. Niet al zijn commentaar werd hem in dank afgenomen, vooral de suggestie dat Ferrari vals zou spelen met haar krachtbron niet, maar Verstappen zelf merkt dat hij dit jaar een stuk rustiger geworden is in zijn reactie. "Het is dit jaar een stuk beter geworden dan hiervoor, een stuk meer zen."

"In het algemeen werkt dat beter. Ik gooi nooit met dingen, omdat ik daar nooit toestemming voor kreeg, maar soms kan je niet anders dan boos zijn. Dat is gewoon menselijk. Ik heb echter geleerd dat ik moet wachten met voor de camera's verschijnen als ik boos ben. Ik heb wel eens een mediaronde overgeslagen toen ik erg boos was na een uitvalbeurt. Dat was een probleem, maar dat doe ik niet meer."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • daarom

    Posts: 757

    Er wordt weer eens meer gemaakt van iets wat er eigenlijk niet is. Waarschijnlijk omdat vader Jos de reputatie had. Wat heeft Max dan gedaan wat andere coureurs niet hebben gedaan? Die ene keer dat Max een duw uitdeelde aan Ocon?! Vettel heeft erger gedaan door bewust op een andere coureur in te rijden

    • + 0
    • 10 dec 2019 - 14:45
    • hij heeft het vooral over zijn woorden gelijk na een race. Denk een beetje aan de: ´ik rij die Ferrari nog liever van de baan af´ uitspraken. In 2016 heeft hij Vettel ook meermaals een jankebal genoemd. Net na een race Max intervieuwen vond ik juist goud waard. Maar die zal wel op zijn vingers zijn getikt door RB.

      • + 2
      • 10 dec 2019 - 14:49
  • tja, Geef mij maar die onvervalsde woede. Maar zelfs Max wordt deels in een keurslijf gehezen. Je ontkomt er niet aan.

    • + 0
    • 10 dec 2019 - 14:47
    • Roy

      Posts: 2.051

      Weet je.... en dat is de F1.....

      Max zit zo niet in elkaar volgens mij. Max zegt wat hij denkt, en dat pakt niet altijd even handig uit. En niet zozeer omdat hij geen gelijk heeft, maar meer omdat de rest van het wereldje zo politiek correct is. Neem bijv. de vals spelen uitspraak. Zegt wat de rest denkt, maar Max is het haasje.

      Max mag vooral lekker zo blijven. Sport is emotie, en daar horen soms dit soort uitspraken bij. Laat ze maar elkaar triggeren naast de baan, en het gelijk (of tegendeel) bewijzen op de baan.

      • + 1
      • 10 dec 2019 - 14:56
    • Mojito

      Posts: 4.545

      Gehezen... door Mammoet?

      • + 0
      • 10 dec 2019 - 14:56
    • Eerder door Helmoet :p

      • + 3
      • 10 dec 2019 - 15:05
    • Aiii

      Posts: 564

      Wat heeft "politieke correctheid" te maken met anderen niet beschuldigen van vals spelen zonder concreet bewijs? En voordat je het argument maakt dat hij in het geheim bewijs had, dan maak je die uitspraak samen met je bewijs, niet zonder. Natuurlijk krijg je het anders terug in je gezicht gesmeten. Is gewoon niet handig.

      Dat lesje heeft Max nu ook wel geleerd, daar niet van. Net als zijn woede en zijn arrogantie in de persconferentie na Mexico. Hoort ook wel een beetje bij jong zijn, niet nadenken over de consequenties van je uitspraken.

      En wat minder van het Verstappen temperament lijkt me sowieso geen overbodige luxe, gezien de fratsen van vader en opa die wel vaker dan eenmaal met een bezoekje van oom agent beloont werden. Dat blijft ons hopelijk bij Max bespaart.

      Als publiek figuur ben je nu eenmaal onderhavig aan kritiek op je uitspraken en andere uitlatingen, dat hoort ook bij Formule 1 coureur zijn, of je dat nu wilt of niet. Eerlijk? Misschien niet (altijd). Maar desalniettemin iets waarvan je je bewust moet zijn.

      • + 5
      • 10 dec 2019 - 16:13
  • mediF1

    Posts: 2.662

    Geen zin in een nieuwe taakstraf natuurlijk.

    • + 0
    • 11 dec 2019 - 19:36

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar