user icon
user icon

Geen zorgen bij Marko over verhalen Aston Martin-Racing Point: "Hebben een contract"

  • Gepubliceerd op 09 dec 2019 10:48
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit

Red Bull Racing maakt zich geen zorgen over het mogelijk verliezen van titelsponsor Aston Martin. Volgens Helmut Marko hebben de renstal en haar titelsponsor gewoon een contract en zal de sponsor dus niet zomaar kunnen vertrekken.

GPToday.net berichtte afgelopen week dat Racing Point-eigenaar en miljardair Lawrence Stroll sterke interesse heeft om zich in te kopen in het noodlijdende Aston Martin. Een van de mogelijke gevolgen daarvan zou zijn dat Stroll eindelijk de mogelijkheid heeft Racing Point te hernoemen en het met Aston Martin de naam van een autofabrikant kan meegeven.

Stroll, Racing Point en Aston Martin hebben tot dusver nog niet officieel gereageerd op de mogelijke koop door de Canadese zakenman, hoewel CEO Andy Palmer van Aston Martin tijdens de lancering van de Aston Martin DBX wel het volgende over een mogelijke overname: "We zijn absoluut niet actief op zoek naar nieuwe nieuwe investeerders en deelnemers in het bedrijf. Dat zegt echter niet dat het helemaal niet gaat komen."

Ook voor Red Bull Racing zou een overeenkomst tussen Stroll, Racing Point en Aston Martin gevolgen kunnen hebben. Momenteel heeft het in Groot-Brittannië gevestigde Oostenrijkse team Aston Martin als titelsponsor, maar een deal met Racing Point zou roet in het eten kunnen gooien. Marko vreest daar echter niet voor. "Wij hebben een contract", vertelde de talentscout en adviseur van Red Bull Racing.

Lees ookLawrence Stroll heeft bod gedaan op aandelen in noodlijdend Aston Martin

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 4.838

    O ja joh ... Een contract? Nou meneer Marko, uit ervaring kan ik u vertellen dat een contract in de F1 niet zoveel voorstelt. Ik geloof u kunt beter even met uw baas telefoneren en hem in het oor fluisteren, dat hij beter zelf Aston Martin over kan nemen.

    • + 1
    • 9 dec 2019 - 11:02
    • StevenQ

      Posts: 5.882

      onder een sponsorcontract kan je echt niet zomaar uit.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 11:06
    • ringo

      Posts: 2.896

      als je de sponsor contract afkoopt kom je er wel onderuit :) maar gevolg kan goed zijn dat er een legeplek overblijft op de vleugel ?

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 11:19
    • jd2000

      Posts: 3.309

      Uit ervaring.... Hoeveel contracten heb jij dan in de F1 afgesloten? Denk je nou e ht dat ze in een miljoenen bedrijf geen waterdicht contract kunnen afsluiten?

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 11:24
    • Hoe ze onder zo'n contract uit komen? Precies zoals staat beschreven. AM maakt verlies maar sponsort wel RBR. Als ze zich op papier failliet laten verklaren en de boel door Stroll laten overnemen, dan is het contract niks meer waard.
      Dan kan RBR hoogstens en fractie als afkoopsom tegemoet zien.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 14:35
    • SEN1

      Posts: 691

      Falliet laten verklaten? Weet je wat voor een schade aan kan richten? Flink gezichtsverlies voor het merk... slechtste reclame wat er is.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 15:58
    • Wat deed de Braziliaanse regering onlangs? juist!

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 16:33
    • SEN1

      Posts: 691

      Het schijnt dat overheden zulke contracten mogen verbreken, las ik hier eerder. Als de overheid er niet tussen komt, word het al een stuk moeilijker.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 16:55
    • 50,3 % is in handen van de overheid.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 20:47
    • Ik denk dat Red Bull wereldwijd meer juristen op de payroll heeft staan dan een Aston Martin en echt wel weten hoe je een formule 1 sponsorcontract in elkaar moet zetten

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 22:47
    • ringo

      Posts: 2.896

      Haas is er ook niet echt wijzer op geworden :) verbreken kan altijd zolang AM betaald.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 23:54
    • Ik dus

      Posts: 840

      Er was eens.... bla bla bla.... Elders gelezen dat Aston niet actief op zoek is naar een overname en het bedrijf er ook helemaal niet zo slecht voor staat als in de media wordt gezegd. Cijfers en de pers ... in komkommertjestijd als de baas een publiekstrekkend stukje wil ... een persoon gokt maar wat, iedereen praat het na .... maar niemand weet het echt zeker. En zelfs als zouden ze op stappen als sponsor, daar ligt RBR nog Honda nog niet 1 nachtje wakker van hoor.

      • + 0
      • 10 dec 2019 - 01:53
    • Ik dus

      Posts: 840

      RJHvandaag
      Met een (weer stijgende) beursnotering van 1,25 miljard aan marktkapitaal op 09-12-2019 valt dat zomaar niet om en zijn ze zeker nog niet failliet.

      • + 0
      • 10 dec 2019 - 02:16
  • JV fan

    Posts: 1.920

    Marko is wel de laatste die er wat over mag zeggen...

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 11:05
    • want?

      als je doelt dat hij makkelijk mensen uit de RB-junior programma zet, daar zitten ook clausules onder die bij achterblijvende resultaten gelicht kunnen worden.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 14:38
    • Ik dus

      Posts: 840

      Wat een rare opmerking weer JV ...Ik denk niet dat jij nog iemand anders hem kan verbieden daar wat over te zeggen of te vinden... Zoals iedereen hier aanwezig een al dan niet stompzinnige mening zit te ventileren mag en kan hij dat ook en zeker niet als laatste omdat nu juist hij vast ook nog eens weet wat dat contract vrij exact inhoud.

      • + 0
      • 10 dec 2019 - 01:59
  • Maar mogelijk valt dit mogelijk reuze mee, dus mogelijk kan het mogelijk nog geheel anders uitpakken. Mogelijk.

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 11:17
  • d@nny

    Posts: 1.968

    Aston Martin mag natuurlijk ook gewoon het bedrag blijven betalen en niet op de auto staan. :-)

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 11:19
  • d07

    Posts: 681

    Sinds wanneer zijn contracten iets waard bij meneer Marko? Oh wacht, alleen zodra het nadelig voor hem is.

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 11:40
    • Ik dus

      Posts: 840

      Vertel eens d07 , stel jij hebt een hele hoop geld... als jij nu iemand onder contract hebt, en jij erg veel geld aan kwijt bent aan zo'n persoon, en die presteert niet zoals in het contract is afgesproken... Niks zeggen.... laat me raden... dan houd jij dat contract netjes aan en probeer je er niet onderuit te komen want jij neemt geen clausules op in een contract ? Mag ik bij jou in dienst, maakt me niet uit in welke functie want ik ga toch niet aan je eisen voldoen, als ik maar wel dik betaald wordt door jou en zo'n contract krijg.

      • + 0
      • 10 dec 2019 - 02:05
  • John6

    Posts: 3.807

    Als Stroll die aandelen overneemt dan zal hij wel het sponsor contract afkopen, ik denk dat hij daar niet zo'n probleem van zal maken.

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 11:44
    • Rimmer

      Posts: 7.147

      Marko evenmin. Het maakt RBR niet uit wie er op de auto staan als het maar geld oplevert. Ze hebben een contract dus als Lawrence dat af wil kopen dan prima toch. Daarom maakt Marko zich ook geen zorgen.
      Een en ander zou op zijn vroegst pas in 2021 kunnen want RP kan haar naam toch niet meer ineens wijzigen in Aston Martin/Stroll.

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 11:58
  • Mooi, als Aston vertrekt kan Red Bull haar naam wijzigen in Red Bull Honda. Aston is een sticker sponsor en voegt behalve geld niets toe. Honda daarentegen wel.

    • + 2
    • 9 dec 2019 - 12:19
  • Ach wat moet Marko anders zeggen als hem erom wordt gevraagd? Verder is Stroll ook de domste niet. AM lijdt verlies maar sponsort wel RBR. Als Stroll een kans ziet om een overname te compenseren met het verscheuren van lopende contracten, dan zal hij het zeker niet nalaten.

    • + 0
    • 9 dec 2019 - 14:43

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Oostenrijk
  • Geb. datum 27 apr 1943 (77)
  • Geb. plaats Graz, Austria, Oostenrijk
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender