user icon

Max Verstappen weet nog steeds niet wat het probleem was in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 02 dec 2019 07:55
  • comments 8
  • Door: Bjorn Smit

Na zijn enige pitstop tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi klaagde Max Verstappen over meerdere problemen tijdens de daaropvolgende ronden, wat suggereerde dat hij een "handremeffect" had bij de exit van de bochten.

Verstappen kreeg uiteindelijk te horen dat hij ermee moest 'leven', omdat Red Bull het probleem niet op afstand kon oplossen. Hij legde later uit dat er problemen waren met vertragingen tussen de versnellingen, een probleem dat zich bij andere races gedurende 2019 heeft voorgedaan.

"De gaten in het koppen en het gas", zei Verstappen, als de belangrijkste probleemgebieden waar hij tegen aanliep in de race. "Er waren enkele vertragingen en dingen, dus het was niet geweldig. En we konden het niet oplossen. Dus hebben we het probleem aangepakt, maar uiteindelijk zou het geen verschil hebben gemaakt in het resultaat."

"Als ik op het gaspedaal drukte, deed het niet wat ik voreg. Het heeft me wat tijd gekost, maar zoals ik al zei, het zou me vandaag geen overwinning hebben opgeleverd. De race was prima, alleen een beetje jammer van het probleem, maar ik denk dat we een goed eerste seizoen hebben gehad, we waren goed onderweg. "

"Toen we de harde banden eenmaal onder onze auto hadden, was het tempo redelijk, ik kon Charles [Leclerc] verslaan en ik kon mijn eigen tempo rijden. Lewis [Hamilton] was te snel, dus ik concentreerde me op mijn tempo en mijn rondetijden."

Toen Verstappen werd gevraagd of het team zijn probleem had gevonden, legde Verstappen uit dat Red Bull hem niet duidelijk had verteld wat de oorzaak van het probleem was: "Meestal weet ik wel iets”,zei hij. "Vandaag weet ik nog steeds niet precies wat er is gebeurd, omdat ze me dat niet op de radio wilden vertellen. Ze zeiden gewoon dat ze niets van hun kant konden doen, dus het maakt niet uit wat het is. Ik zal het moeten uitzoeken."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.051

    Ze hadden bij Max de verkeerde kabel langs de tank gelegd,nu werd de gaskabel beeinvloed.

    • + 2
    • 2 dec 2019 - 09:07
  • mario

    Posts: 7.606

    Wat een zeikwijf was die Max!!!! ???
    *geintje* hoor.... Maar iedereen loopt altijd te mekkeren over dat Lewis zit te zeuren als ie niet op kop rijdt...... Maar zo zie je maar weer, soms kan een wagen net ff wat anders reageren met andere banden en/of dat je in de vuile lucht van je voorganger rijdt en deze coureurs voelen alles natuurlijk en als het niet helemaal goed voelt gaan ze daar melding van maken richting de pitmuur..... Is dus in feite niets mis mee!!!!

    • + 2
    • 2 dec 2019 - 09:14
    • mario

      Posts: 7.606

      Maar ondanks dat wel een goede race van Max!!!! Mooi dattie Leclerc kon bijhalen en inhalen op versere harde banden :-)

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 09:17
    • Joeppp

      Posts: 4.216

      Vond het wel mooi dat ie hoorde dat beide Ferrari's op een 2 stop strategie stonden. Beetje ouwehoeren met de pitmuur.

      • + 1
      • 2 dec 2019 - 09:46
    • Lewis doet dit elke race..... en er is nooit wat aan de hand

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 10:01
    • Verstappen werkte samen met de pitmuur om het probleem op te lossen. Uiteindelijk meldde Verstappen ook dat het niet ideaal was maar wel de beste compromis.

      Wat Hamilton doet is wanneer er iets mis gaat waar niks meer aan gedaan kan worden is de hele race lang te lopen zeuren over een fout die de pitmuur heeft gemaakt. En dan moet ineens de technical director op de radio komen, door het stof gaan en zijn verontschuldigingen aanbieden aan Hamilton.

      En ook wanneer Hamilton op een winnende strategie wordt gezet trekt Hamilton iedere beslissing van de pitmuur in twijfel. Ook wanneer dat dus helemaal geen zin heeft om te doen.

      Zelfs wanneer Hamilton fouten maakt en een slechte race rijdt dan nog lijkt hij soms te klagen richting de pitmuur. Zoals in Duitsland: "how has it gone this bad?".

      Wanneer Hamilton werkelijk een technisch probleem heeft en dit samen met de pitmuur oplost dan is dat prima. Echter zijn er bijna nooit problemen bij de Mercedes.

      Tuurlijk alle coureurs klagen wel. En dat is irritant bij alle coureurs. Maar Hamilton is wel echt de koning hier in.

      • + 3
      • 2 dec 2019 - 10:44
    • Stitch

      Posts: 5.259

      Ik vond het cool dat hij dit met de pitmuur besprak en vrijwel gelijktijdig Leclerc inhaalde. Appeltje eitje. Dat moeten ze bij Ferrari ook gezien hebben, en dat zal pijn gedaan hebben.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 11:24
  • louc_

    Posts: 2.280

    Gewoon omdat er geen probleem was!

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 12:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar