user icon

Valtteri Bottas acht podium haalbaar ondanks start vanaf P20

  • Gepubliceerd op 30 nov 2019 16:21
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Valtteri Bottas noteerde tijdens de kwalificatie de tweede tijd, maar hij zal in Abu Dhabi vanaf de laatste positie moeten starten. Desondanks denkt de Mercedes-coureur dat het podium nog altijd haalbaar is.

Op de vrijdag was Bottas nog de snelste man van alle coureurs geweest, maar dat succes kon hij niet herhalen op zaterdag. In de derde en laatste vrije training moest hij Max Verstappen en teamgenoot Lewis Hamilton al voor zich dulden en in de kwalificatie lukte het de Fin niet om de pole position te bemachtigen. Bottas moest uiteindelijk genoegen nemen met de tweede tijd, weer achter teamgenoot Hamilton.

Een dubbele motorwissel zorgt er echter voor dat Bottas de race in Abu Dhabi vanaf de laatste positie moet starten, maar desondanks gelooft hij er nog steeds in dat een podiumplaats tot de mogelijkheden behoort. "Ik geloof daarin. Alles is mogelijk en we hebben een goede auto, die normaal gesproken voor ons op zondag beter is dan op zaterdag. Ik zal er dus alles aan doen."

Mercedes Bottas voelde niet zo goed als op vrijdag

Bottas moest in Q3 dus zijn meerdere erkennen in teamgenoot Hamilton, die de 88ste pole position in zijn carrière pakte. De nummer 2 van het wereldkampioenschap stelde na afloop van de kwalificatie dat het bij hem op zaterdag niet zo lekker liep als op de vrijdag, maar dat het desondanks een goede dag is voor Mercedes. "Voor het team is het een enorm sterke dag en we zagen vandaag dat we redelijk goede snelheid hadden."

"Het voelde vandaag niet zo goed als gisteren - ik gleed iets meer - maar Lewis heeft sinds gisteren verbeteringen gevonden en een aantal goede ronden gereden. Hij was gewoon sneller. Ik zal in ieder geval als laatste starten met mijn gridstraf van 40 plaatsen of zoiets, maar we zullen de vechtlust vinden voor morgen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Zonder gekkigheden (SC), verwacht ik niet dat Bottas op eigen kracht naar het podium gaat rijden, daar is hij imo gewoon niet goed genoeg voor.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 16:37
    • Driver87

      Posts: 198

      Eens. P6 maximaal zonder gekkigheid...

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 16:39
    • Alonso dacht ook dat het podium haalbaar was in 2010 na het blind volgen van Mark Webber zijn pitstrategie... (had beschadigde velg) Petrov dacht hier anders over.

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 17:30
    • Mwah....., eerst Grosjean er even uitremmen. Daarna zullen we het zien.. ;)

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 17:46
    • Ik heb Bottas in de poule op P3 staan , en ja ik zie hem daartoe in staat morgen.

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 18:49
  • RBRFIRST

    Posts: 518

    Bottas? Mijn zijn gedurfde inhaal acties? Natuurlijk. ;-)

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 16:39
    • P5 sowieso want albon zal tegen die tijd al 40 sec achter de leiders rijden

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 16:43
    • ThisGuy

      Posts: 508

      Altijd verheffende reacties van jou, Messi. Fijn om te lezen...

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 21:40
  • Kubica

    Posts: 3.941

    Maar dan moet je inhalen! Dat zit wss pas in Bottas 3.0..

    • + 2
    • 30 nov 2019 - 17:35
  • sailor

    Posts: 10.268

    Vanaf p20 naar het podium kan alleen met gewaagde acties en schijt aan alles hebben , laat Bottas dat nu allemaal niet hebben

    • + 1
    • 30 nov 2019 - 17:35
    • Hij heeft wel schijt aan z'n ex ;)

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 18:08
    • Heb ook zo mijn twijfels maar alles minder dan P6 zou toch best een afgang zijn met dit auto

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 18:21
    • sailor

      Posts: 10.268

      Inderdaad , buiten de baan heeft hij schijt aan alles, was het maar andersom ;-)

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 18:25
    • Moet toch zeggen dat hij me verbaasd heeft op een goede manier met p4.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 22:04
  • Verras ons maar Bottas de snelheid heb je. Nu het lef nog.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 19:22
    • Lef hebben al die gasten wel, maar race gogme???

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 19:46
  • ThisGuy

    Posts: 508

    Ik denk wel dat het mogelijk is. LeClerc is toch al van plan om Max eraf te rammen, Vettel zet 'm zoals gewoonlijk een paar keer in de rondte, Hamilton heeft een off-day en de rest wil zo snel mogelijk op vakantie.
    Ik denk eerder een overwinning voor Bottas!

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 21:19

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 121
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar