user icon
user icon

Sebastian Vettel mist mediaverplichtingen na geboorte derde kind

  • Gepubliceerd op 28 nov 2019 10:45
  • comments 26
  • Door: Bjorn Smit

Voor Sebastian Vettel zal het Grand Prix-weekend in Abu Dhabi pas op vrijdag beginnen. De Ferrari-coureur is voor de derde keer vader geworden en heeft daarom een vrijbrief gekregen om de mediaverplichtingen op donderdag over te slaan.

Het plan was dat Vettel donderdagmiddag plaats zou nemen bij de persconferentie van de FIA. Daar zou hij naast Kevin Magnussen, Max Verstappen en teamgenoot Charles Leclerc zitten, waarbij hoogstwaarschijnlijk de botsing met zijn teamgenoot in Brazilië ter sprake zou komen. De viervoudig wereldkampioen heeft echter toestemming gekregen om verstek te laten gaan, omdat hij dus voor de derde keer vader is geworden.

Het is nog niet bekend wat het geslacht van het derde kind van Vettel en zijn vrouw Hanna. In 2014 kreeg het koppel hun eerste kind: dochter Emilie kwam toen ter wereld. Een jaar later volgde met Matilda een tweede dochtertje.

Dat houdt in dat Magnussen, Verstappen en Leclerc het met zijn drieën moeten doen in het eerste deel van de persconferentie van de FIA. Zodra de heren klaar zijn met hun verhaal, zullen er vier andere coureurs ten tonele verschijnen bij de internationale pers. Dat zijn Kimi Raikkonen, Carlos Sainz, Pierre Gasly en Daniil Kvyat.

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Aan Vettel z'n timing ligt het niet.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 10:49
    • Cicero

      Posts: 692

      Hij kon dit niet ontwijken... Dit is niet iets wat je later nog kan inhalen he

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 11:46
  • Mooie tijden dus voor de Seb.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 10:49
    • walteij

      Posts: 657

      Net voor (of misschien) tijdens de wintertests in ieder geval nog een paar avonden plezier gehad met zijn vrouw :).

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 10:51
    • walteij

      Posts: 657

      Ow ja, natuurlijk feliciteren we Sebastian en Hannah dan met de geboorte van telg nummer 3.

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 10:52
  • masf1

    Posts: 6.069

    Hij moest de kabel door knippen.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 10:55
  • Maximo

    Posts: 5.965

    Logisch gezien hoeveel waarde Vettel lijkt te hechten aan zijn familie.
    Vetel is nooit mijn favoriete coureur geweest op de baan, maar hij de persoon naast de baan kan ik wel heel erg waarderen. Gewone man gebleven met een verfijnd gevoel voor humor die zijn prive leven 100% gescheiden houdt van de glamour wereld van de F1. Hij geeft mij de indruk dat zijn familie voor alles gaat omdat hij weet dat er ook een leven buiten en na de F1 bestaat.

    • + 2
    • 28 nov 2019 - 10:57
    • Ook niet mijn favoriet, maar naast de baan een van de prettigste mensen (tenminste zo komt hij over)
      Ik denk dat bij (bijna) geen enkele topsporter familie voor alles gaat simpelweg omdat op hoog niveau sporten teveel focus vereist.
      Daarvoor kost de sport teveel tijd en energie en zijn met name F1 coureurs teveel van huis.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 12:34
  • RBRFIRST

    Posts: 517

    Je gezin gaat voor, altijd.

    • + 2
    • 28 nov 2019 - 11:00
    • Reno

      Posts: 1.376

      Zo is het maar net.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 11:20
    • had Kvyat zn dochter al gezientoen hij in Hockenheim op het podium stond?? Het is altijd een afweging die je moet maken, een F1 coureur is niet iemand die s morgens ff kan afbellen.

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 11:23
    • DBGates

      Posts: 2.210

      Je vrouw heeft ook een account lees ik😂😂

      • + 3
      • 28 nov 2019 - 11:48
    • Snork

      Posts: 6.480

      Bijna altijd. Tijdens de race kennen ze hun plek 😉

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 11:51
  • vlak na zn laatste kampioenschap werd bekend dat Vettel zn eerste kind verwachtte... nu inmiddels nr 3. Helaas is het aantal kampioenschappen niet verder opgelopen. Zou er misschien toch een klein verband kunnen zijn?

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 11:19
    • Reno

      Posts: 1.376

      Toen ik de WC doorspoelde vanmorgen begon het te regenen buiten.
      Tja,......

      • + 3
      • 28 nov 2019 - 11:22
    • Snork

      Posts: 6.480

      Na 3 kinderen heb ik de kabels door laten snijden. Anders wordt het een dure hobby....

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 11:52
    • het werd vroeger vaak gezegd, het krijgen van kinderen zou je rondetijd kostten. Nou lijkt het me bij een type als Vettel niet direct een groot issue, maar bij de wat meer rebelse types zou het best wat kunnen veranderen. In een wereld waar het vaak om details gaat... Natuurlijk was de Mercedes dominantie de grootste factor, de opkomst van Max, het continue gerommel bij Ferrari, de overstap naar V6 hybrids, maar toch is het wel opvallend dat het sinds 2013 allemaal een stukje minder is geworden (niet alleen de resultaten zelf).
      maar goed, flauwe grapjes maken is misschien makkelijker, jullie zijn waarschijnlijk niet allemaal bekend met de oude wetten en gezegdes in de F1 en de autosport?

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 12:10
    • walteij

      Posts: 657

      @Snork
      Ik denk dat Seb en Hanna iets meer geld op de spaarrekening hebben staan dan jij en ik…...

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 13:23
    • Rosberg werd na de geboorte van zijn kind nog wereldkampioen. Nelson Piquet en Graham Hill in een verder verleden, gezien Damon Hill uit 1960 komt en Nelsinho uit 1985, ook.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 13:32
  • mordor

    Posts: 953

    Kerels maken kerels...

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 11:42
  • " For the Ferrari star and his wife Hanna, it is the first son after two daughters. This confirmed a spokeswoman for the four-time world champion of the German Press Agency."

    Nogmaals Proficiat!

    • + 5
    • 28 nov 2019 - 11:43
  • Stitch

    Posts: 4.802

    Wat een ... smoes. Hij wil gewoon niet samen met Leclerc in de PC plaatsnemen dat konijn ;-)

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 12:17
    • louc_

      Posts: 2.216

      @stitch top reactie echt waar!!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 12:42
    • Stitch

      Posts: 4.802

      Dank je louc_ hopelijk mijn knipoog niet gemist?

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 12:48
    • dan heeft hij dat kindje wel snel gemaakt @Stitch :)

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 13:42
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Nee joh... dat heeft Seb negen maanden geleden zo uitgerekend.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 14:20

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar