user icon
user icon

Hannah Schmitz bezorgde overwinning Max Verstappen met strategische zet

  • Gepubliceerd op 20 nov 2019 13:00
  • comments 19
  • Door: Brick van Boxtel

Een van de beslissende momenten van de Braziliaanse Grand Prix van afgelopen weekend was het inhalen van Lewis Hamilton door Max Verstappen vlak na de eerste safety car van de race. En dit gebeurde alleen omdat Red Bull Racing de 22-jarige Nederlander naar de pits haalde zodra de safety car naar buiten te kwam.

Met de switch naar de zachte banden had Verstappen de overhand ten opzichte van Hamilton, waarna hij tijdens de tweede safety car-fase zijn hoofd koel hield en zegevierde.

Red Bull Racing gaf de eer aan degenen die dat besluit nam: Hannah Schmitz, de hoofdengineer van het team, mocht samen met Verstappen het podium betreden. "Op dat moment is het net een schaakspel. Dus het overdragen van de eerste positie is dapper. Je moet erop kunnen vertrouwen dat je kunt inhalen”, zei Christian Horner, de teambaas van de renstal.

Hannah heeft hart voor de zaak

Hannah is een van de teamleden van Red Bull Racing, zij is verantwoordelijk voor de strategie en rekent alles door. "Hannah werkt al een paar jaar bij ons bij het strategieteam. Ze ging vorig jaar met zwangerschapsverlof en kwam dit jaar fulltime terug. Ze heeft een grote toewijding om te werken, rijdt elke dag urenlang om bij ons te komen. Maar ze heeft toewijding en een passie voor werk, ze is geweldig, "complimenteerde hij.

Horner meent dat Hannah een belangrijke schakel is in het team en de hoofdpersoon is voor de overwinning van Max. "Ze heeft vandaag (zondag) de juiste beslissing genomen en ik vond het geweldig om haar het podium en de trofee te geven. Ze is een belangrijk lid van ons team," voegde Horner eraan toe. 

Het podium bestond oorspronkelijk uit Max Verstappen, Pierre Gasly en Lewis Hamilton -zoals op de foto te zien is. Lewis Hamilton ontving een tijdstraf van 5 seconden, daardoor kwam Carlos Sainz op het podium. 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.130

    En ze bezorgde lekkere koffie.

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 13:06
    • snailer

      Posts: 2.973

      Dat is subjectief, masf1. Ze bezorgde koffie.

      Deze keer kon ik er nog net om lachen trouwens. Dank je. Overigens haalde ik in mijn vorige job elke morgen koffie (of thee, of wat dan ook) voor al mijn teamgenoten ondanks dat ik de leiding had over dat team.

      • + 3
      • 20 nov 2019 - 13:12
    • masf1

      Posts: 6.130

      Was je aanvoerder?

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 13:17
    • snailer

      Posts: 2.973

      Zo voelde ik dat niet in ieder geval. Ik had 3 teams voor me werkten zonder dat ik hun manager was. Maar goed. Was 1 van de leukste en uitdagendste projecten die ik ooit heb gedaan. Toen duidelijk werd dat men dit soort projecten niet meer ging doen besloot ik weg te gaan. Geen uitdagingen meer. Alles werd te eenvoudig.

      Ik denk dat ik die Hannah direct zou aannemen gelet op wat ik over haar hoorde.

      Neemt niet weg dat ik je grap (ook van een ander verhaaltje hier) erg leuk vind. Juist omdat zo overduidelijk iedereen zo hapte en ook omdat die Hannah alles is behalve een koffie juf. Ze weet gewoon hoe het werkt. Vertrouwen win je niet met opdrachten geven. ook niet met koffie uitdelen trouwens.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 13:23
    • @snailer

      Degene die de leiding en overzicht heeft en de boel dus delegeert heeft de meeste tijd om koffie te halen. Oprecht aandacht te geven aan zijn teamleden.
      Samen zoeken naar oplossingen in de prive sfeer omdat je het beste voor hebt met je mensen.
      Deze mensen lopen voor mij het vuur uit de schoenen.

      Laat mij maar koffie halen, mijn team gets the job done ;-)

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:03
    • snailer

      Posts: 2.973

      Mooie woorden, MacGyver.

      Vooral de mensen de werkzaamheden laten doen die ze leuk vinden. Wat over blijft verdelen, of, zoals koffie halen, zelf doen.

      Thuis is het niet anders. Af en toe iets voor je meisje doen, ongevraagd, geeft veel plezier kan ik je vertellen. Wat dat betreft zijn teamleden net mensen.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:46
    • Stitch

      Posts: 4.812

      Cool de beste man van het RB Strategy Team is een vrouw ;-) Goed werk wel!
      Het lijkt er inderdaad op dat alles op zijn plaats gaat vallen nu.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 15:21
  • meister

    Posts: 2.303

    Leuk datameisje hoor.
    Maar ze mogen bij RBR wel iets beter aan podium protocollen doen.
    Zag er allemaal best knullig uit.

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 13:10
    • masf1

      Posts: 6.130

      Iig medewerkster van de maand als je t mij vraagt.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 13:12
    • Hadden haar sowieso een wit shirt aan moeten doen.

      • + 4
      • 20 nov 2019 - 13:24
    • Hmmmm.... ik vind enkele van de reacties van een bedenkelijk niveau hier.

      Deze vrouw heeft een sleutelrol gespeeld. Ik bedoel in een mannenwereld jouw winnende mening erdoor weten te krijgen en Max naar de overwinning loodsen. Chapeau! Kan je nagaan wat voor een bak ellende ze over zich heen had gehad wanneer het niet gelukt was en Max 2e was geworden of nog erger...

      • + 6
      • 20 nov 2019 - 14:12
    • masf1

      Posts: 6.130

      Mag het woord wit t-shirt tegenwoordig ook al niet meer gezegd worden.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 14:47
    • Ik zei nog tegen mijn vrouw voor de champagne, nu heeft ze nog een droog slipje aan. Zij keek me meewarig en en ik lachte. Ik kreeg wel gelijk, Max gaf haar de volle laag (champagne) :)

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:59
    • Zijn vaak oude mannetjes met een seksloos bestaan die dit soort opmerkingen plaatsen. Flauw en seksistisch.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 20:36
    • Ik ben jong en vind het humor. AL dat gezeur tegenwoordig, niks mag meer.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 21:31
    • Het zijn vaak oude zure mannetjes die geen humor meer hebben bedoel je? Ik ben nog niet zo oud en alles behalve seksloos;)

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 09:30
    • @meister Knullig????? knullig???? ik adviseer je om de persconferentie van de FIa nog eens te bekijken (presentatie nieuwe regels) en met name het gedeelte met Jean Todt.... dan kom je waarschijnlijk net als ik tot de conclusie dat dit best meeviel. Ga er maar eens staan voor dat publiek.

      Leuke griet, puik werk verricht.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 12:54
  • Max heeft vooral zelf die overwinning gepakt natuurlijk. Of dat dankzij, of ondanks deze beslissing was zullen we nooit weten al had ik het gevoel dat Max zelfs op regenbanden nog wel gewonnen had.. maar goed, prima dat ze een deel van de credits krijgt!

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 18:37
  • Die pitstop was natuurlijk wel een no brainer aangezien
    A de stint op de medium sowieso niet zo goed was als de twee op de softs er voor.
    B indien hij er geen maakte en Lewis wel dan ging Lewis hem zonder moeite voorbij.

    Wat ik niet begreep was waarom Lewis niet meteen meeklapte. De “opposite Max” call kon ik werkelijk niet begrijpen, Lewis had al meteen door dat hij een sitting duck was.

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 19:57

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar