user icon
user icon

Van den Hoogenband: "Max Verstappen kan Olympische ploeg inspireren"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2019 11:53
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Pieter van den Hoogenband is onder de indruk van de verrichtingen van Max Verstappen. De coureur van Red Bull Racing kan volgens de oud-zwemmer als inspiratiebron gelden voor de Nederlandse Olympische ploeg.

Van den Hoogenband is inmiddels al geruime tijd gestopt met zwemmen, maar komende zomer vertrekt hij toch weer naar de Olympische Spelen. De drievoudig Olympisch gouden medaillewinnaar doet dat in zijn functie als Chef de Mission van de Nederlandse Olympische ploeg. De taak voor de voormalig zwemmer is dus om ervoor te zorgen dat de Nederlandse ploeg volgend jaar zoveel mogelijk eremetaal in de wacht sleept in Tokio.

Daarbij kunnen veel sporters een voorbeeld nemen aan Verstappen. "Om eerlijk te zijn denk ik dat Verstappen heel veel talenten inspireert, zonder dat hij het weet. Het is als Chef de Mission mijn job om de kans op succes van het team op de Spelen te vergroten en in Verstappen kan de ploeg volgens mij een goede bron van inspiratie vinden", verklaart Van den Hoogenband, die anderhalve week geleden bij de Amerikaanse Grand Prix aanwezig was, tegenover de Telegraaf.

Van den Hoogenband blijkt de verrichtingen van Verstappen al langere tijd te volgen en hij hoopt dat zijn landgenoot snel in een situatie komt waarmee hij echt om de grote prijzen kan strijden. "Ik hoop dat Verstappen in een situatie belandt waarbij hij mee kan doen om de wereldtitel. Ik denk persoonlijk al dat hij de beste coureur is, maar de hele wereld zal dat weten zodra hij wereldkampioen wordt. Het zou een grensverleggende prestatie zijn."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Wat ik mis is de onderbouwing HOE Max volgens Pietertje als inspiratiebron kan dienen.

    • + 1
    • 14 nov 2019 - 12:06
    • meister

      Posts: 2.428

      Weet ie zelf ook niet maar naar de F1 Brazilië is een lekker snoepreisje.
      Moet kunnen toch van belastinggeld.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 13:29
  • Van den Hoogenband heeft met ene Mathieu van der Poel toch al de allergrootste inspiratiebron in zijn eigen Olympische ploeg of ben ik nu gek. Sjezus, wat kan dat jong fietsen ;)

    • + 1
    • 14 nov 2019 - 12:22
    • onetimer

      Posts: 514

      Jij bent niet gek. Ik heb persoonlijk Mathieu van der Poel hoger zitten dan Max Verstappen. Ze hebben veel dingen gelijk, maar Van der Poel heeft al bewezen dat hij de beste is in zijn tak van sport (meervoudig wereldkampioen) en hij kan nog veel beter worden in andere zijtakken van zijn sporten. Ik denk dat Verstappen het ook kan maar tijd zal het leren.
      Daarnaast vind ik VDP gewoon sympathieker en hij laat de Belgen soms enorm frustreren omdat hij zo goed en dat is prachtig om te zien.

      • + 2
      • 14 nov 2019 - 12:38
    • Verstappen heeft minstens net zoveel bewezen. WK wordt je in het wielrennen of veldrijden met 1 wedstrijd, een F1 race winnen heeft wat mij betreft evenveel waarde. Verder ben je in de F1 natuurlijk veel meer afhankelijk van het materiaal en is er maar 1 topklasse waar een zeer select gezelschap aan mee kan doen... in het wielrennen heb je veel verschillende disciplines, veldrijden wordt vooral beoefend in de lage landen en juist met de WK's gaf van der Poel vaak niet thuis. Meest indrukwekkende wat hij gedaan heeft zijn natuurlijk zn overwinningen op de weg, maar ik zie niet in waarom dat meer zou bewijzen dan de overwinningen van Max in de F1. Kortom, het is echt onzin dat van der Poel meer heeft laten zien.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 12:51
    • Mojito

      Posts: 4.843

      VDP?

      Het is wachten op de dag dat uitkont dat het jong vol dope zit.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 13:21
    • Joeppp

      Posts: 2.981

      Van der Poel is absoluut een talent maar wel in B-sport. Sorry maar veldrijden is toch echt een sport voor troosteloze Belgische dorpjes waar 1x per jaar de alcoholisten zich verzamelen om de lokale wielrenners toe te juichen terwijl zij door de modder ploeteren.

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 13:34
    • Kansloze opmerkingen Joepp en Mojito. Beetje respect is wel op zijn plaats.

      • + 3
      • 14 nov 2019 - 14:23
    • alstro

      Posts: 18

      VDP vergelijken met Max is denk ik zinloos. Opmerkingen over dope vind ik respectloos of moet ik zeggen hersenloos. Wat VDP liet zien tijden de AGR dit jaar gaat veel verder dan een rondje veldrijden. Respect Respect Respect met dikke hoofdletter.

      • + 2
      • 14 nov 2019 - 14:28
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Respectloos?

      Ach, dat werd van alle beschuldigingen tegen Lance Armstrong eerst ook gezegd.

      De tijd zal het leren denk ik, maar VDP is beslist geen sportman.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 14:41
    • gold race was idd zeer indrukwekkend, net als een aantal andere zege's op de weg. Verstappen laat al 5 jaar hele bijzondere dingen zien; Barcelona en Interlagos 2016 en sindsdien nog zoveel mooie races, inhaalactie's en overwinningen. Al met al denk ik dat ie toch echt wel een stukje verder is dan VdP en een meer aansprekende naam is. VdP is nog lang geen Sagan en op nationaal niveau is er ook nog eens Dumoulin, die wat mij betreft ook nog wel een stukje hoger aangeschreven staat.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 14:48
    • Joeppp

      Posts: 2.981

      Ik bedoel het absoluut niet respectloos want VDP laat in zijn eigen categorie fantastische dingen zien. Ik denk alleen dat een F1 coureur als Max of Hamilton veel meer aanzien hebben dan een VDP door de tak van sport waar ze overwinningen in halen.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 14:54
    • Mojito jouw tweede opmerking is nog kanslozer. Ook een prestaties. Ik ga er ook niet inhoudelijk op in, met figuren die zo over andere sporters (en eigenlijk mensen in het algemeen) praten valt geen zinnige discussie te voeren. Kansloos is.

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 14:55
    • moest wel lachen om @Joeppp z'n beschrijving van het veldrijden, woon zelf in België dus ik herken dat wel :)

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 15:47
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Mr Marly
      Cheerd mate, en denk een beetje om je bloeddruk.

      Maar mijn mening over VDP blijft ongewijzigd. 👍

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 17:57
    • Als VDP geen sportman is, is een St-Bernard ook geen hondenras.

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 00:02
    • Bloeddruk is goed , bedankt voor de bezorgdheid. Jij ook cheers mojito.

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 07:02
  • Ik kan me voorstellen dat Max liever niet geassocieerd wil worden met dat coke snuivende kamp volk.

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 12:41
    • Denk dat zn vader niet veel beter is, lol

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 16:41
  • "Chef de Mission" 😂 Wat een titel zeg!! Klinkt voor geen meter.
    Ik zou eerder zeggen : "Le Roi d'aqua" -- nog iemand? 😏

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 20:13

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar