user icon

Gerhard Berger: "Lewis Hamilton heeft bijna speciale gave van Senna"

  • Gepubliceerd op 09 nov 2019 10:46
  • comments 26
  • Door: Brick van Boxtel

Gerhard Berger zei dat Lewis Hamilton hem aan Ayrton Senna doet denken. Berger was een teamgenoot van Ayrton Senna bij McLaren van 1990 tot 1992. Lewis Hamilton haalde afgelopen weekend zijn zesde wereldkampioenschap binnen, bijna evenveel als Michael Schumacher met zeven stuks. 

Berger, die de zesde wereldtitel van Lewis Hamilton interpreteerde, vergeleek Senna met de Britse coureur. "Er wordt me vaak gevraagd of ik de talenten van Ayrton Senna zie in één van de nieuwe jonge coureurs."

Berger die vele races heeft gereden in de koningsklasse weet wel wat talent is, maar vindt Senna een uitzondering. "Ik heb deze vragen altijd op dezelfde manier beantwoord: 'Nee, Senna was anders, je kunt het niet met elkaar vergelijken.' Lewis herinnert me nu echter in veel opzichten aan Ayrton."

De oud McLaren-coureur heeft veel lof voor de specialiteiten van Lewis. "Zijn werk op moeilijke momenten, zijn prestaties op straten- en racecircuits, zijn prestaties in de regen, zijn vermogen om de race te lezen, zijn fysieke conditie, zijn politieke houding en alle verboden herinneren me aan Senna. Net als Ayrton is Lewis een grondig opgeleide coureur."

Charisma Senna

Senna was een ware held voor Berger met veel talent dat nog niemand heeft bereikt, maar Lewis is volgens hem wel een kanshebber. "Niemand heeft het charisma en de charme van Ayrton bereikt. Maar Lewis heeft geweldig werk gedaan om de Formule 1 wereldwijd te promoten en jonge coureurs aan te trekken voor de sport. Ik vind Lewis een geweldige coureur."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Nou mensen, ik pak ff een bakkie koffie en ga de zinloze vergelijkingen en discussies lezen. ;-)

    • + 2
    • 9 nov 2019 - 11:09
    • Melk en suiker? Mag er ook een koekje bij meneer? ?

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 11:11
    • Gewoon Cappuccino!

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 11:20
    • Axel

      Posts: 2.238

      Zinloos om te reageren.

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 12:19
  • Zo zie je maar weer ,meningen en smaken verschillen... Hami is niet te vergelijken met Senna.. Karakter, rij-stijl , totaal andere persoonlijkheden.. Zonder er verder een waardeoordeel op te plakken..

    • + 1
    • 9 nov 2019 - 11:15
  • Even voor de oudere jongeren: Berger gaat steeds meer op Neil Young lijken.

    • + 2
    • 9 nov 2019 - 11:41
  • John6

    Posts: 5.651

    Niemand is het zelfde, dus je kan ook nooit vergelijken, voor de rest wie wil vergelijken ga je gang.

    • + 0
    • 9 nov 2019 - 12:19
    • Joeppp

      Posts: 4.658

      Bijna iedereen is exact hetzelfde alleen zijn er een paar uniek en een tikkie anders.

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 16:54
  • Wanneer een oud coureur Mad Max met Senna of Alonso vergelijkt en overeenkomsten ziet dan is een vergelijking met Senna of Alonso ineens wel mogelijk

    • + 5
    • 9 nov 2019 - 12:35
    • John6

      Posts: 5.651

      Dat zijn jouw woorden niet de mijne.

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 14:09
  • Senna durfde nog iemand rond zn oren te tetsen en een mede coureur voor lafaard uit te maken (prost) dat zie ik Hamilton niet doen , die maakt zichzelf drukker om t vlees wat we niet mogen eten omdat de aarde gered moet worden .

    Qua rijderstalent durf ik er ook geen zinnig woord over te zeggen want het waren compleet andere tijden

    • + 0
    • 9 nov 2019 - 13:09
    • Politik

      Posts: 7.027

      Ik denk dat Senna in het huidge tijdperk, waarin alles politiek correct moet zijn, we gender neutraal speelgoed hebben, waar jodenkoeken, negerzoenen en zwarte piet niet meer mogen en waarin alles wat je zegt, ten gevolge van sociale media op een weegschaal wordt gelegd en veroordeeld wordt, ook niet meer zo uitgesproken zou zijn.

      Het zijn andere tijden, de puurheid van de 70er en 80er jaren is en kan allang niet meer, helaas.

      • + 4
      • 9 nov 2019 - 14:20
    • Max is het ook nog. En raad eens met wie hij vergeleken wordt? Dus Senna had ook gewoon zichzelf kunnen zijn.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 17:19
    • Piet Hein?

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 18:07
    • Helaas hebben ze de echte legende net gemist Politik;)

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 23:34
    • Politik

      Posts: 7.027

      Haha Speedpuppet,

      Absoluut! ;)

      • + 0
      • 10 nov 2019 - 12:02
  • Politik

    Posts: 7.027

    Mooi om te zien dat het respect en de waardering, vooral ook van mensen uit de F1 wereld zelf, steeds meer groeit.

    Mooi ook voor de vele Maxfans, die sinds mei 2016 de F1 volgen; zonder Max zouden ze geen weet hebben gehad van de F1 legende Lewis Hamilton ;)

    • + 4
    • 9 nov 2019 - 14:23
    • Heul veul jonkies weten niet eens wat voor een mega spectaculaire motorcoureur Schwantz was, bij deze een dikke vette reminder! ;)

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 14:55
    • Ik ken wel "De witte reus/ Tornado". Is dat ook goed?

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 15:23
    • Pappous

      Posts: 846

      Randy Mamola om er ook maar eens een te noemen, of Barry Sheene of nog verder terug Mike Hailwood die won (tijdens mijn eerste TT van Assen 1967) de 250, 350 (6 cilinder Honda's) en de 500cc (4 cilinder Honda)

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 16:00
    • Joeppp

      Posts: 4.658

      Schwantz was spectaculair maar geen winnaar.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 16:57
    • ''Mooi ook voor de vele Maxfans, die sinds mei 2016 de F1 volgen; zonder Max zouden ze geen weet hebben gehad van de F1 legende Lewis Hamilton''

      KOTS. Maar zoals wel vaker scheer je weer alles over 1 kam. En maar stiekum doen alsof je zo neutraal bent.

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 17:40
    • Politik

      Posts: 7.027

      Haha Roy,

      Ik vond het al zo lang duren voordat je hapte....

      En in al je fanatisme lees je ook nog eens over mijn knipoog heen :)

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 20:24
    • Ik ben niet van gisteren hoor.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 20:32

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit