user icon
user icon

Valtteri Bottas niet tevreden: "Mooie race, maar persoonlijke doel niet gehaald"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2019 22:05
  • comments 9
  • Door: Rutger Lauvenberg

Valtteri Bottas pakte gisteren met minimale marge de pole position, maar pakte vandaag na een kort gevecht met teamgenoot Lewis Hamilton op overtuigende wijze zijn vierde zege van het seizoen. De Mercedes-coureur die een enigszins wisselvallend seizoen beleeft, stak in Austin weer in uitstekende vorm en pakte een redelijk zwaarbevochten zege.

"Dit is een mooie overwinning," stak Bottas zijn blijdschap niet onder stoelen of banken. "Dit voelt goed en de auto voelde sinds gisteren al goed en we hadden wederom een hele goede pace. Voor de zege gaan, was eigenlijk het enige wat ik kon doen met het oog op het kampioenschap, maar het was uiteindelijk niet genoeg voor de titel."

Bottas had wat last van verkeer aan het einde van de race en het leek nog even erop dat hij de race niet kon gaan winnen. De Fin maakte zich op een gegeven moment ook zorgen: "Ik begon me af te vragen of mijn strategie wel de juiste is, maar mijn pace was net goed genoeg. De tweestopper was niet gepland en we hadden allebei last van verkeer, dus dit was wel een opluchting. Ik wil Lewis natuurlijk feliciteren, maar ik heb mijn peroonlijke doel voor dit jaar niet gehaald. Er is altijd volgend jaar, maar dit jaar verdiende Lewis het."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Bottas is een goede coureur als hij zijn weekend heeft zoals nu, maar een titel zal hij daar never nooit mee halen, daarvoor komt hij domweg kwaliteit te kort.

    • + 2
    • 3 nov 2019 - 22:21
    • mario

      Posts: 6.709

      Dus dat!!!!
      Natuurlijk hou altijd vast aan het idee dat je nog steeds de titel kunt halen, maar elke realist wist wel dat Bottas dat nooit niet zou halen dit jaar.....

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 22:28
    • mario

      Posts: 6.709

      *hou je*

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 22:28
    • Dat heb ik ook gedacht van Rosberg. Het is niet onmogelijk maar je moet het maar even doen.

      • + 0
      • 4 nov 2019 - 04:46
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.441

    Indrukwekkend race van Bottas waarbij hij van begin tot eind echt een top tempo reed. Als hij dit volgend jaar iedere race doet, kan hij het Hamilton eens lastig maken. Maargoed, als...

    • + 1
    • 3 nov 2019 - 22:57
  • Ik heb Bottas een aantal maal live mogen zien rijden in de F3 en heb daarom altijd wel een beetje een zwak voor hem gehouden. Fijne gozer. Legt het on the long run af tegen Hamilton, maar dat geldt voor het hele veld. Zeurt niet, toont zelfreflectie, denkt aan het teambelang en is bloedsnel als het moet. Vandaag stond er geen maat op hem. Een van de beste secondanten die je als team kan hebben.

    • + 2
    • 4 nov 2019 - 01:03
  • Brede AA

    Posts: 167

    Drie jaar bij Mercedes en 7 zeges. Lijkt mij genoeg te zeggen

    • + 1
    • 4 nov 2019 - 08:34
  • Zo lang je gevraagd word vanuit het team even het gas er af te halen omdat je teammaat op een andere strategie zit. En deze strategie is om wereldkampioen te worden dan ben je snel klaar. Bottas word alleen wereldkampioen volgend seizoen als het team het toelaat. Echter gaat dit niet gebeuren, simpelweg omdat komend seizoen het laatste jaar van de huidige reglementen is en je niet weet hoe competitief je bent vanaf 2021. En er een 7e wereldtitel lonkt voor Hamilton.

    • + 1
    • 4 nov 2019 - 08:45
  • Vond het toch een beetje domme reactie gister (Bottas live bij Sky F1) iedereen zag het al maanden geleden aankomen dat Hamilton weer kampioen wordt, hij reageerde alsof hij nog een serieuze kandidaat was... Mercedes zal , en gaat, er nu alles aan doen om het record van Schumacher te evenaren of zelfs te verbeteren met Hamilton.. Dus jammer Valteri , kansloos, geen cadeautje a la Rosberg...

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 10:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar