user icon
user icon

Verstappen behoudt nipt de leiding in Power Rankings Formula 1

  • Gepubliceerd op 17 okt 2019 17:23
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen gaat ook na de Grand Prix van Japan nog aan de leiding in de Power Rankings van F1.com. De marge van de Nederlander ten opzichte van Lewis Hamilton is echter gedaald tot 0,2 punt.

De Japanse Grand Prix kwam voor Verstappen al vroeg tot een einde. De Red Bull-coureur werd in de tweede bocht aangetikt door Charles Leclerc en viel daardoor ver terug. Niet lang daarna parkeerde hij zijn auto in de pits, omdat de opgelopen schade te groot bleek. Verstappen kreeg van de juryleden 35 punten voor zijn optreden op Suzuka, wat voor het incident 'niet zijn meest overtuigende race' was.

Lewis Hamilton kreeg met 39 punten een net iets betere score, nadat hij het hele weekend in de schaduw stond van teamgenoot Valtteri Bottas. De Fin kreeg met 49 punten de gedeeld hoogste score van het weekend. Ook Carlos Sainz kreeg de op een na hoogst mogelijke score van 49 punten, nadat hij vijfde werd in Japan. De McLaren-coureur staat stevig op de derde plaats in de Power Rankings met een gemiddelde van 41,8 punten.

Tussenstand F1 Power Rankings

  Coureur Score Gemiddelde
1 Max Verstappen 35 43,4
2 Lewis Hamilton 39 43,2
3 Carlos Sainz 49 41,8
4 Lando Norris 41 40,4
5 Charles Leclerc 31 40,1
6 Alexander Albon 43 39,1
7 Valtteri Bottas 49 38,8
8 Daniil Kvyat 33 37,6
9 George Russell 35 37,4
10 Sebastian Vettel 43 37,2

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Hahahahahahaha Mad Max op 1 hahahahahahahahahahahahaahhaha. Hahahahahahahahahahahahahahah. Wie is het panel van van 5 mensen? Laten we gezamenlijk invullen :
    - Olaf mol
    - Jack plooi
    - lammers
    - Coronel
    -directeur Jumbo

    Ik zou niet het lef kunne hebben dit artikel te plaatsen. Je moet wel alleen kunnen zien via een oranje bril. Anders is deze flauwekul niet te snappen.

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 17:32
    • Je hebt helemaal gelijk, het gaat straks onweren denk ik , want Jules , Antoine en zelfs Senna hebben vanuit het hemelse toch echt gezien dat Sharlie de volle mep aan punten heeft verdiend .
      Hij was gewoon de beste in Japan . ;)

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 23:26
    • Mrduplex

      Posts: 339

      Moeilijk om te accepteren dat het gewoon een internationale jury is.
      Hahahahahahaha

      • + 1
      • 18 okt 2019 - 08:56
    • Matn

      Posts: 940

      De passie waarmee in jou bericht de power rankings als ridicuul bestempeld wordt spreekt boekdelen. Het is louter een lijstje, opgesteld door een objectief internationaal comité als referentiekader hoe rijders, onafhankelijk van het materiaal ter beschikking gepresteerd hebben.

      Als ik de top 10 zo bekijk, komt dit redelijk overeen met mijn gevoel... dat Hamilton de meeste punten gescoord heeft betekent niet altijd dat hij maximaal gepresteerd heeft.

      • + 1
      • 18 okt 2019 - 09:51
    • Hahahahahaahahahahahaha dat je je dan toch nog even de ballen uit de broek lacht op de vrijdagmiddag.

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 12:05
    • Sieper

      Posts: 1.057

      objectief321? Waas voor de ogen999 was beter geweest. Wanneer je niet eens de moeite neemt (als de algemene kennis je ontbeert) om op te zoeken wat de Power Rankings zijn dan ben je wel echt een te simple troll

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 17:38
  • Pappous

    Posts: 846

    Leuk die lijstjes, maar ook niet meer dan dat. Je wordt er geen wereldkampioen mee en je kan er geen brood voor kopen.

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 17:35
    • Stitch

      Posts: 4.838

      En dan nu dames en heren, de enige echte lijst als het om het wereldkampioenschap gaat: De Power Ranking!!!! ... oh nee wacht ...

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 18:48
    • Vermeulen is dit nu al aan het uitprinten voor de volgende onderhandelingen...

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 21:19
  • RBH2019

    Posts: 1.942

    Voor het incident niet zijn meest overtuigende race? Ze bedoelen die anderhalve bocht waarin hij 2 plekken pakte? Wow. Wat een lijstje is dit toch.

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 17:42
    • MCL34

      Posts: 531

      Wst had je dan verwacht? 50 punten voor 1.5 bocht? Redelijk gezien kan je niet veel scoren zonder ook maar 1 rondetijd te noteren

      • + 0
      • 17 okt 2019 - 23:48
  • chao

    Posts: 935

    In de Quali, stond zijn auto nog op FP mode, ja dan kan je natuurlijk geen toptijd rijden, nog een wonder dat hij dezelfde tijd als Albon reed.
    Eruitgekegeld door torpedo uit Monaco, daar kan Max ook niets aan doen.
    Hij had een goede start, won 2 plaatsen waar Albon er 2 verloor.
    Had minimaal 40 pt moeten krijgen.

    • + 1
    • 17 okt 2019 - 17:59
  • Waarom is Perez nu uit de top 20 gevallen? Hij reed een wonderrace met en deed by far the beste inhaalactie van het jaar. Wat een onzin lijst.

    Verder waarom vettel een betere scoren dan Hamilton? Voor zijn jumpstart? Of voor het feit dat hij alleen voor hem eindigde door de opmerkelijke strategie van Mercedes?

    • + 0
    • 17 okt 2019 - 19:01
    • RBH2019

      Posts: 1.942

      Uit de top 20 hahaha

      • + 1
      • 17 okt 2019 - 23:09
    • Sieper

      Posts: 1.057

      hahaha! De trollen zijn echt niet op dreef bij dit bericht.

      • + 0
      • 18 okt 2019 - 17:39
  • Snork

    Posts: 6.925

    Zo’n compleet zinloos lijstje.

    • + 1
    • 17 okt 2019 - 19:04
  • Ik kan zelfs met de beste wil van de wereld van de wereld geen enkele waarde hechten aan de "F1 power rankings".

    ...Misschien als ik het uitprint en gebruik als wc papier?

    • + 1
    • 18 okt 2019 - 08:12

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar