user icon

Steiner verwacht dat naamswijziging Toro Rosso goedgekeurd wordt

  • Gepubliceerd op 29 sep 2019 08:48
  • comments 9
  • Door: Bjorn Smit

Zaterdag werd duidelijk dat Scuderia Toro Rosso vanaf 2020 mogelijk een nieuwe naam krijgt. Haas F1-teambaas Günther Steiner verwacht weinig problemen met de overgang naar Scuderia AlphaTauri.

Gisteren kon GPToday.net onthullen dat Scuderia Toro Rosso een naamswijziging aangevraagd heeft. Het Italiaanse team, dat eigendom is van energiedrankjesmaker Red Bull, moet met ingang van 2020 Scuderia AlphaTauri gaan heten. AlphaTauri is een kledingmerk dat in 2016 door Red Bull op de markt is gebracht. De geruchten gaan dat het team in een zwart met witte livery gaat rijden.

Voordat de naamswijziging er daadwerkelijk komt, moeten de teams groen licht geven en vervolgens moet de F1 Commission hetzelfde doen. Steiner verwacht echter geen problemen met de naamswijziging, omdat hij de verandering van de naam niet als iets slechts ziet voor de sport. "Ik denk dat het neutraal is. Ik bedoel, het doet niets slechts voor de Formule 1."

"Het veranderen van namen is eerder gebeurd. Vorig jaar hadden we er nog eentje met Force India dat Racing Point werd. Ik denk dat we overeenstemming zullen vinden. We weten allemaal dat Red Bull een groot onderdeel van deze sport is, want ze hebben hier twee teams, dus als het beter voor hun is... Soms moet je dingen veranderen. Je kan niet altijd hetzelfde blijven doen, want dan gaat het vervelen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Maar het blijft een flutnaam.

    • + 0
    • 29 sep 2019 - 09:03
  • tour71

    Posts: 662

    categorie overbodig nieuws

    • + 0
    • 29 sep 2019 - 10:15
    • manuel

      Posts: 2.895

      Dat denk ik niet. Het begin van de terugtrekking van Red bull uit de formule 1. Max moet naar Ferrari als Honda en Red Bull geen winnende auto kan maken. Je ziet nu al een duidelijke verschuiving van Mercedes naar Ferrari. Als max weg gaat dan zou het zo maar kunnen dat Honda het ream overneemt en TR wordt verkocht aan een andere partij.

      • + 0
      • 29 sep 2019 - 11:14
    • Mojito

      Posts: 4.413

      @Manuel
      AlphaTaupo is RedBull.

      BullShit wat je roept dus. Kun je pas van spreken als ze TR verkopen. Dit is slechts een naamswijziging om commerciele redenen

      • + 0
      • 29 sep 2019 - 17:59
    • manuel

      Posts: 2.895

      doe`s rustig jo... net alsof ik niet weet dat Alpha Taupo van Red Bull is. Ik denk dat jij en ik de feiten niet kennen. Ik zeg ik denk ik denk.... dus geen feit.... Maar zou me niet verbazen dat Red Bull vanaf 2021 niet meer in de formule 1 zit met een team. Misschien wel sponsoring maar geen team meer. Zou me ook niet verbazen dat Max zijn geduld met RBR op begint te raken. En de baas van RBR heeft herhaaldelijk al laten blijken dat hij zijn interesse verliest als RBR geen kans meer maakt op de winst. Dus geen BULLSHIT. En een naamwijziging ook al is het om een kledingmerk te promoten zou het begin hiervan kunnen zijn.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 13:50
  • Alpha Tauri....
    Alfa Romeo...
    Ik had het team een pakkender naam gegeven!
    Panthera ofzo.
    Eventueel een regio er aan verbinden zoals HRT (Spanje) of FI (India) eerder deed; Azië wellicht?
    "Panthera Team Asia" klinkt ook beter dan "Scuderia Alpha Tauri".
    En.... de naam is nog vrij!

    • + 0
    • 29 sep 2019 - 10:23
    • Best vreemd dat Alfa Romeo geen bezwaar heeft aangetekend tegen deze naam trouwens.

      • + 0
      • 29 sep 2019 - 10:27
    • Waarom bezwaar aantekenen? Het is toch gewoon een merk van Red Bull?

      • + 0
      • 29 sep 2019 - 10:45

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    15:00 - 16:30

    Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

    Snelste ronde

     

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    15:00 - 16:30

    Vrije training 2

    19:00 - 20:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar