user icon


Circuit Mugello heeft interesse organiseren Italiaanse Grand Prix 2025

  • Gepubliceerd op 11 sep 2019 10:48
  • comments 11
  • Door: Brick van Boxtel

Het Italiaanse circuit Mugello heeft interesse om in de toekomst gastheer te mogen zijn voor de Italiaanse Grand Prix. Het circuit in Toscane, dat eigendom is van Ferrari, ziet een plekje voor zichzelf op de Formule 1-kalender op het moment dat het nieuwe contract van Monza in 2024 afloopt.

Testcircuit Ferrari

Het circuit wordt wel gebruikt, maar niet door de Formule 1. Het testcircuit van Ferrari is een circuit met 14 bochten en vooral bedoeld voor de MotoGP-race. Prioriteit nummer één is daarom ook om de MotoGP-race te mogen blijven organiseren. Daarvoor is echter wel een nieuw contract nodig, zo vertelt de directeur van het circuit Paolo Poli : "Het eerste doel zal zijn om de overeenkomst met MotoGP te verlengen."

Als het contact met Monza afloopt, heeft dit circuit wel interesse om de race te organiseren. Het circuit wordt gebruikt door Ferrari als testcircuit en zal dus voor de Scuderia niet nieuw zijn, de andere team hebben er nauwelijks gereden. Het circuit hoopt ook nog ooit de Formule 1 te mogen verwelkomen. "We zullen over vijf jaar overwegen om een aanvraag in te dienen om de Formule 1 naar Toscane te brengen", aldus Paolo Poli.


Reacties (11)

Login om te reageren
  • Frank-84

    Posts: 631

    Ik was dit vorige week aan het denken, wat juich ik dit toe zeg! Een fantastische baan! We kunnen er komend weekend weer van genieten als de mannen op 2 wielen er weer rondgaan :D

    • + 0
    • 11 sep 2019 - 12:02
    • Mugello mag van mij ook zeker op de kalender, maar dit weekend rijden ze toch echt op jouw baantje Sic ;)

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 12:18
    • Frank-84

      Posts: 631

      Foutje bedankt! Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker.... tnx voor de correctie!!

      • + 0
      • 12 sep 2019 - 08:39
  • Beri

    Posts: 2.485

    Het is een prachtig circuit. Maar moet je dit wel willen? Moet je een klassieke baan die uniek is op de kalender inruilen voor een baan met het karakter waar we al een paar van op de kalender hebben staan?
    Ik zou liever Monza houden.

    • + 2
    • 11 sep 2019 - 12:41
    • Dat sowieso. Monza mag niet verdwijnen, datzelfde geldt voor Monaco en alle andere klassieke circuits.
      Van alles wat er aan nieuwe banen is aangelegd vind ik alleen COTA echt een aanwinst en redelijk uniek.

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 16:04
    • Maximo

      Posts: 5.617

      Van mij mag Monza weg, vind het niet zo’n bijzonder circuit.

      • + 0
      • 12 sep 2019 - 18:47
  • Ik zou dan zelf liever Imola zien. Dat vind ik een veel mooiere baan met de hoogteverschillen, maar ook de layout.

    • + 0
    • 11 sep 2019 - 13:03
    • Voor mij ook Imola, ook qua F1 een historische baan

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 16:40
  • Mooie lay-out, dat wel. Doe toch maar gewoon Monza, maar dan MET banking.

    • + 0
    • 11 sep 2019 - 13:08
  • Monza is veel charme verloren na aanpassingen aan de Lesmo bochten plus andere chicane na de start. Daarbij is tevens het vervangen van de grindbakken voor asfaltstroken een slechte zet geweest.

    Wat mij betreft 'San Marino 'per omgaande terug, Tamburello weer in ere herstellen en veiliger maken. Had in 1994 daar een paar rijen met banden gestaan was de legende Senna niet zo groot geweest als nu want was die nu gewoon nog onder ons.

    • + 1
    • 11 sep 2019 - 18:47


IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar