user icon
user icon

Video: Hoe hield Charles Leclerc de Mercedessen achter zich?

  • Gepubliceerd op 11 sep 2019 11:07
  • comments 25
  • Door: Brick van Boxtel

In deze video zie je alle gevechten die Charles Leclerc moest doorstaan om de Mercedessen achter zich te houden en de Grand Prix van Italië te winnen. De hele wedstrijd aasde Lewis Hamilton op de Ferrari-coureur, maar de Brit maakte in de slotfase een fout. Valtteri Bottas kwam toen achter Leclerc te zitten, maar was eigenlijk geen bedreiging.

 

 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 8.981

    Wat een schitterend gevecht met die 2 geweldenaren , ze waren de uitblinkers van de wedstrijd

    • + 5
    • 11 sep 2019 - 12:00
  • Is er een storing geweest?

    • + 0
    • 11 sep 2019 - 12:03
    • Ja, berichten kwamen niet door.
      (de mijne in ieder geval niet)
      Alhoewel... ondertussen zag ik wel nieuwe reacties van anderen?
      Och, een keertje opnieuw inloggen en kennelijk doet alles het nu weer.
      Welkom terug dan maar?

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 12:20
    • Ik kon niet inloggen.

      GPToday: misschien is het een idee om te melden dat er een storing is. Ik kan me voorstellen dat tientallen (honderden?) mensen telkens tevergeefs proberen in te loggen c.q. te posten.

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 12:31
    • Die hebben waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad dat ze niet te bereiken waren...
      Volgens mij komen ze hier zelf nooit. ;)

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 12:34
    • sailor

      Posts: 8.981

      Ja , ze komen hier nog wel , maar ze hebben de moed al een beetje opgegeven ;-)

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 12:38
    • @TheStijg, ik had dat probleem ook..

      Ontopic: gewoon je positie verdedigen. Beetje voor de hand liggend.

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 13:20
    • Zullen we dan gewoon alle regels omtrend verdedigen en bewegen in de remzone afschaffen??? Dan weet je zeker dat er nooit meer ingehaald wordt zonder dat 1 of beide in de grindbak of muur belanden..... Hij krijgt de waarschuwingsvlag niet voor niets....

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 14:12
    • Moet er dan braaf achter elkaar gereden worden?. En kan dat geleuter over die waarschuwingen stoppen?. Wen er maar alvast aan met een wereldkampioen in spe.

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 14:55
    • Nee.... als hij hem in de bocht had laten staan zoals Max deed in Oostenrijk was er niets aan de hand geweest.... nu doet hij het als Hamilton er naast zit en vol aan het remmen is... Hamilton kan niet harder remmen dan hij al doet dus kan het ongeluk ook niet voorkomen anders dan het gras op te gaan. Daar komt in ALLE race klasse de regel vandaan dat als er iemand naast je zit in de remzone je niet meer van lijn mag veranderen... Dat was hier heel duidelijk wel het geval.... Dat "juweeltje" wist dat hij op Monza meer krediet had bij de wedstrijdleiding. Heel slim gedaan maar praat het nou niet goed want er zijn in het verleden genoeg coureurs bestraft voor minder dan dit....

      Er zit een groot verschil tussen te veel regels en fair racen....

      • + 4
      • 11 sep 2019 - 15:21
    • Altijd als Charlie wint lees ik hier alleen kritiek, kritiek, kritiek. Maar als Max wint, ook al heeft hij iemand aangeraakt, is iedereen lyrisch. Maar o wee als dan kritiek gaf. Om te kotsen.

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 15:26
    • Sorry maar je gedraagt je extremer dan de zogenaamde Max fans hier.... er gaat geen bericht voorbij over Leclerc waar je hem verhemeld.... Je doet dus zelf hetzelfde of misschien wel erger.... (splinter / balk cyndroom!)

      Je zit hier op een Nederlandse site dus het is logisch dat er veel Nederlanders zijn welke een voorkeur hebben voor hun landgenoot.... Ik zou lekker gaan lezen op gptoday.net/mo of gptoday.net/nl.....

      Het verwijten van andere en het zelf doen... om in dezelfde woorden te blijven, om te kotsen....

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 15:31
    • Je hebt duidelijk een mega kater, die duidelijk nog niet weg is, omdat jouw favoriet niet gewonnen heeft en daarom maar kritiek heb op Charlie. Maar allemachtig, laat de Leclercfans gewoon genieten van het moment. Ik laat anderen ook genieten als favoriet gewonnen, maar van mijn kant verwacht ik hetzelfde. Er is mee een ding inmiddels al duidelijk. Zeggen in het openbaar dat je Leclercfan ben mag niet in Nederland. Je kan beter een misdadiger zijn.

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 15:37
    • mensen hou es op met dat geakkenaai

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 15:48
    • Lees / onthoudt je mijn berichten wel.... Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het Charles gun maar dat ik het niet erg bijzonder vind om in een Ferrari die toren hoog favoriet was op Spa en Monza .... beide keren op nog geen seconde voorsprong te winnen.... Ik heb geen enkele kater maar waar ik wel misselijk van wordt is dat er geen enkel bericht voorbij komt over charles waar jij op moet reageren op een ver over de top addorable manier en waar je geen enkele manier onbenut laat om de "Max" fans af te schilderen als walgelijk....

      Pot verwijt de ketel tot hij zwart ziet,
      de splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen,
      etc....

      Je gedraagt je echt geen haar beter dan de Max fans welke jij verafschuwd.... Bij jou kan Leclerc niets fout doen en mag niemand kritiek op hem hebben..... Wat verwijt jij de in jou ogen Max fans?

      Je rekent je alles wel heel aan... Tuurlijk mag je een Leclerc fan zijn maar het gaat er om dat jij te onpas het woord "om te kotsen" gebruikt tegen Max fans maar zelf geen enkele vorm van kritiek kunt verdragen....

      • + 2
      • 11 sep 2019 - 15:51
    • Vettelinnetje, er zien er ook genoeg die Leclerc wel waarderen en er zijn er ook genoeg die Max bekritiseren. Ik ben geen Max of Leclerc fan, maar beide zijn voor mij wel de racers waar we nog jaren van kunnen genieten. Voor mij als fan van McLaren hoop ik dat Norris zich gaat mengen in die strijd (al zal dat nog wel even duren).

      • + 2
      • 11 sep 2019 - 15:54
    • Bijna bij elke post moet jij kotsen Vettellinnetje, je bent toch niet ziek zeker, of je hebt 'n griepje, kan ook nog.

      • + 3
      • 11 sep 2019 - 16:10
    • Mr marly helemaal mee eens ieder zijn favoriet wat zou het mooi zijn om in de toekomst max, lando, Charles en Russel het tegen elkaar op zien nemen. Ja dan heb je meer met de een dan de ander maar dat maakt het juist mooi...

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 17:03
    • Dat dit een Nederlandse site is weet ik zelf ook wel. Maar Nederland is en blijft een vrij land. Dus dan is deze site is ook vrij. Dus als ik Charlie p wil hemelen dan doe ik dat. Maar het valt wel op als iemand laat weten Charlie waardeert maar de kritiek voert de boventoon. Hij had straf moeten krijgen, hij rijdt op de limiet, hij schreeuwt over de boordradio, hij maakt misbruik van zijn geschiedenis, het is een verwend jongetje. En ga zo maar door.

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 17:22
    • Volgens mij moet je even terug lezen over alle kritiek op max over de jaren...., daar steken die paar opmerkingen schril bij af...

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 17:55
  • chao

    Posts: 927

    Leclerc wist ook wel dat hij fout zat.
    Tijdens de persconf na de race zat hij er als aangeschoten wild bij met een Hamilton die pissed off was.

    • + 0
    • 11 sep 2019 - 15:01
    • Ja ik zal er ook bang van worden. Maar jeetje, lekker belangrijk zeg!

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 15:04
    • "Leclerc wist ook wel dat hij fout zat."

      nee, want hier geldt de aloude race-uitdrukking:
      Als je ermee wegkomt, dan zit je goed!

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 15:27
    • Max kent die uitdrukking ook....

      • + 1
      • 11 sep 2019 - 15:28
  • Hoop azijn hier zoals altijd.

    • + 0
    • 11 sep 2019 - 17:49

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 303
  • Podiums 10
  • Grand Prix 42
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (22)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar