user icon
user icon

Anthoine Hubert dinsdag begraven in Franse plaats Chartres

  • Gepubliceerd op 08 sep 2019 09:13
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Anthoine Hubert wordt komende dinsdag begraven. De dienst vindt plaats op 10 september in de kathedraal Notre-Dame in de Franse stad Chartres.

Het is inmiddels iets meer dan een week geleden dat Hubert op tragische wijze om het leven kwam tijdens de Formule 2-races op Spa-Francorchamps. De Fransman crashte bij Raidillon, maar kwam dwars op de uitloopstrook te staan. Juan Manuel Correa kon door een lekke band geen kant op en reed vol tegen de zijkant van de Arden-bolide aan.

De race werd op dat moment meteen stilgelegd, zodat medische teams uitgebreid de ruimte kregen om zich te ontfermen over Hubert. Dat mocht echter niet baten, want anderhalf uur na de crash werd het slechte nieuws naar buiten gebracht door de FIA. Voorafgaand aan de Formule 3- en Formule 1-races op Spa werd er vorige week een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de jonge coureur.

Inmiddels is dus duidelijk wanneer Hubert begraven zal worden. De uitvaart zal dinsdag 10 september in de kathedraal Notre-Dame in Chartres plaatsvinden. De geplande starttijd van de dienst is 14.00 uur, zo bevestigde persoonlijke sponsor Olivier Lamirault van Lamirault Groupe Automobile aan L'Echo Republicain. "Ik zit er doorheen. Het is gecompliceerd en ik denk dat dit lang zo zal blijven."

Slechts 17 F2-deelnemers op Monza

De Formule 2 komt dit weekend, na het afgelasten van de verdere activiteiten in België, wel weer in actie op Monza. Drie teams staan met slechts één auto aan de start: dat geldt voor Arden, het voormalige team van Hubert, Trident en Sauber Junior Team by Charouz. Dat team zet normaal Correa in, maar de Ecuadoraanse Amerikaan ligt momenteel in een kunstmatige coma, nadat hij door de crash het acute respiratory distress syndrome opliep.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Hagueian

    Posts: 839

    ARDS is ook niet best. Ik las dat 1 op de 3 gevallen er aan sterft. Laten we hopen dat Correa het zal overleven!

    • + 1
    • 8 sep 2019 - 09:24
    • Dat hoop ik ook. Maar ik hou mijn hart vast. Is er nog iets veranderd in zijn toestand?

      • + 0
      • 8 sep 2019 - 09:28
    • Ik wist niet wat het was dus even gegoogeld. Hoe kan ie dat aan die crash overgehouden hebben?
      Ik begrijp dat het een algehele ontsteking van de longen is.
      Heeft ie een infectie opgelopen oid vraag ik dan af.

      • + 0
      • 8 sep 2019 - 09:46
    • Voor degenen die ook niet weten wat ARDS is.

      nl.m.wikipedia.org(...)y_distress_syndrome

      • + 1
      • 8 sep 2019 - 09:48
    • kortvdl

      Posts: 900

      Brabham-BT50, Het kan blijkbaar ook ontstaan door de hoge impact van de crash.

      • + 1
      • 8 sep 2019 - 09:52
    • @Brabham, als je een zware operatie heb ondergaan kan je heel makkelijk een infectie oplopen. Het eigenlijk een heftige complicatie.

      • + 1
      • 8 sep 2019 - 09:53
    • ARDS is niet heel best, maar die 30% is onderhevig aan heel wat dus het geeft een wat vertekend beeld kan ik zeggen. Daarnaast is Correa jong en fit wat een belangrijke factor is. Desalniettemin moet je de ernst van de situatie niet bagatalliseren.

      • + 0
      • 8 sep 2019 - 10:19
    • Op het Techn forum heeft een paramedicus een uitgebreide uitleg gegeven over wat er aan de hand is. Aan het eind zegt hij dat 2/3 van de mensen er weer bovenop komt.

      "While around a third of patients with ARDS will sadly not recover, this is most often due to the underlying illness or injury rather than ARDS itself.

      Yes Correa's condition is critical, he is young and very fit and healthy, so there is a good chance that he will be part of the 2 thirds of patients who recover."

      • + 2
      • 8 sep 2019 - 10:21
    • Ah ok helder, bedankt voor de uitleg allen!
      Wellicht combinatie van beide, zware impact en daardoor al wat gekneusd weefsel en na operatie nog eens extra vatbaar.
      Ik snap er in ieder geval ff wat meer van.

      • + 0
      • 8 sep 2019 - 10:42
    • Dit is slecht nieuws, maar ik blijf me afvragen of dit niet het gevolg kan zijn van het overplaatsen van Correa vanuit Luik naar Londen, ik neem aan dat dit is gedaan met een vliegtuig of helikopter, vrij kort na het overplaatsen kwam dit nieuws daarom denk ik dat dat de mogelijke oorzaak is.
      Hopelijk hoort hij bij de 1/3e die ervan herstellen.

      • + 0
      • 8 sep 2019 - 11:57
    • Ik bedoel 2 van de 3 die het overleven, typfout, sorry.

      • + 0
      • 8 sep 2019 - 11:59

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar