user icon

Vettel ging in laatste ronde op Hockenheim van de baan bij poging voor snelste ronde

  • Gepubliceerd op 14 aug 2019 11:13
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Sebastian Vettel werd tweede in Duitsland, maar het scheelde niet veel of hij had het in de laatste ronde nog weggegooid. De oorzaak: de Ferrari-coureur ging voor de snelste ronde.

Vettel startte op Hockenheim als twintigste en laatste, maar in de lastige omstandigheden hield hij zijn hoofd koel, waardoor hij bij de laatste herstart vierde lag. Binnen twee ronden ging de Ferrari voorbij aan Lance Stroll en Daniil Kvyat voor P2, waarna hij een gaatje trok. Bij de finish was dat gat echter alweer gedicht door Kvyat, omdat de enthousiaste Vettel in de laatste ronde van de baan ging in bocht 8.

Vettel ging er in de laatste ronde voor om de snelste ronde te rijden en daarmee een extra punt in het kampioenschap te verdienen. In die opzet slaagde de Duitser niet, omdat hij dus een fout maakte. "Ik ging van de baan omdat ik pushte voor de snelste ronde. Zoals gezegd werkte dat niet. Dat is echter wat we doen tijdens een race, je probeert de limiet op te zoeken en er bijna op te rijden. Soms kom je daar te dichtbij."

"Ik denk dat ik niet de enige ben die op die dag, tijdens die dag iets te dichtbij kwam. Deze keer koos ik gelukkig de juiste plaats in plaats van de verkeerde, maar over het algemeen denk ik dat het een erg uitdagende race was met zeer uitdagende condities. Ik ben blij dat we de finish gehaald hebben en onze kansen benut hebben toen we ze kregen, vooral in de tweede helft en in het bijzonder het laatste derde van de race."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.010

    Ook hier laat de vorm van Seb het net niet zien, het zit niet mee.

    • + 0
    • 14 aug 2019 - 11:14
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.700

    Dit was een moment dat door de feestvreugde rondom Max door Ziggo compleet over het hoofd werd gezien. Het was geen groot moment voor Vettel, maar handig was het niet...

    • + 2
    • 14 aug 2019 - 11:19
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Niet alleen door Ziggo hoor ...

      • + 1
      • 14 aug 2019 - 11:40
    • Ik heb die race op Sky zitten kijken en pas savonds later werd er pas iets over gezegd

      • + 1
      • 14 aug 2019 - 11:49
    • snailer

      Posts: 4.402

      Zo is dat. Ook Sky miste het. Ik hoorde het ergens op youtube dat het was gebeurd. Van iemand die in Silverstoone zat tijdens de race dacht ik. Maar ik wil zo iets altijd zelf controleren.
      Ik ben het toen gaan bekijken. In de laatste ronde liep Vettel hard weg bij Kvyatt. Ik meen ruim 2 seconde gezien te hebben, echter weet ik dat niet meer zeker. Het verschil tussen Max en hem schommelde tussen 4 en 4,3 seconde of zo. Maar plots was het gat naar Max meer dan 6 seconde en naar Kvyatt 0,4 seconde. Ook zat Stroll plots boven op de bumper van Kvyatt. Voor het moraal van Ferrari en Vettel is het maar goed dat Vettel toch 2de werd. En dat het niet in beeld is gebracht.

      Het was allemaal goed te volgen op de GPS data linksboven in het scherm tijdens de laatste ronde.

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 11:57
    • Nikos

      Posts: 298

      Ik denk dat Kubica gptoday bedoeld om na 2 1/2 week nog met dit bericht te komen

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 12:10
    • snailer

      Posts: 4.402

      aha, scherp. Zo had ik het niet bekeken...

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 12:25
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Nee, dat was geen sneer naar GPToday. Ik heb de race op Eleven sports gekeken en daar werd er ook geen aandacht aan besteed.

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 13:32
    • Nikos

      Posts: 298

      Ok, dan is het mijn sneer ;)

      • + 1
      • 14 aug 2019 - 13:49
    • jd2000

      Posts: 4.596

      Je kan veel over Ziggo zeggen, maar niet dat Ziggo de regie over de uitzending heeft... Ondertussen is het wel heel modieus geworden om op Ziggo te bashen. Durf te wedden dat 99% van degene die op Ziggo lopen af te geven afstemmen op Ziggo. Ik ben blij dat Ziggo het uitzend, want verder was er geen enkele Nederlandse partij. Had je tussen de bierreclames door, F1 bij RTL kunnen kijken.

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 16:06
    • Kubica

      Posts: 3.925

      @JD2000. Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij (ik kan me vergissen) heeft in principe iedereen over de hele wereld hetzelfde beeld. Commentaar is alleen anders en wellicht dat in de nabeschouwingen wat andere invalshoeken getoond kunnen worden.

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 17:42
  • Is er in Australië ook nog iets gebeurd wat we nu nog kunnen aanhalen om de komkommer tijd door te komen?

    • + 0
    • 14 aug 2019 - 11:56
  • Maximoes

    Posts: 194

    www.youtube.com/watch?v=TThoy3gFO2M

    • + 1
    • 14 aug 2019 - 12:20
    • Thanx @maximoes, had ik nog niet gezien. De race zelf gezien op vakantie adres bij kamaraad die sky heeft, daar hebben ze t ook gemist. Nu is dit niet een mega blunder zoals vorig jaar, dus ook niet iets om je heul druk over te moeten maken.

      • + 0
      • 14 aug 2019 - 13:21
  • sailor

    Posts: 10.268

    Best vreemd , dit onderwerp gaat over Vettel die blijkbaar een foutje heeft gemaakt , maar we zien beelden van de w series

    • + 0
    • 14 aug 2019 - 15:41

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 120
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar