user icon


Video: Verstappen voelt zich 'zeer happy' bij Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 12 aug 2019 09:20
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen zit goed op zijn plek bij Red Bull Racing. Dat vertelde de Nederlander aan Sky Sports tijdens een dubbelinterview met teambaas Christian Horner, waarin de sterke vorm van Verstappen besproken werd. 

De laatste keer dat Verstappen uitviel in een Formule 1-race, was tijdens de Hongaarse Grand Prix van 2018. Sindsdien wist hij iedere race volledig af te ronden, maar hij eindigde eveneens geen enkele keer buiten de top 5. Het is een indrukwekkende reeks wedstrijden van de in België geboren Nederlander, die zelf stelt dat hij dat heeft kunnen doen omdat hij geleerd heeft van de afgelopen jaren.

"Ik heb natuurlijk erg veel geleerd in het afgelopen seizoen in de Formule 1. Mijn start vorig jaar was niet erg prettig, maar daardoor leerde ik wel wanneer ik risico's moest nemen en wanneer niet. Dat je een auto thuis moet brengen en de punten moet scoren, ook als je niet finisht op de positie die je voor ogen had. Punten scoren is altijd beter dan geen punten scoren."

"De tweede helft van vorig seizoen was gelijk aan de performance van nu, maar als team groeien we en zeker dankzij de komst van Honda waarmee de communicatie erg goed verloopt. Ik voel me zeer happy binnen het team en alle dingen tezamen zorgen voor een situatie waarin iedereen zeer gemotiveerd is. Dat brengt je uiteindelijk ook naar een hoger niveau."

Het volledige interview met Verstappen en Horner zie je in de onderstaande video.

 


Reacties (17)

Login om te reageren
  • jackmunro

    Posts: 16

    Goh, die video had ik nog niet gezien....

    • + 1
    • 12 aug 2019 - 09:33
  • Vind het toch wel ergens jammer dat Aston Martin grote sponsor is van RedBull want daardoor krijgt Honda toch minder aandacht op de auto dan zoals te zien is bij Toro Rosso. Liefst zie ik Max in een gelijke innige publieke rol met Honda als indertijd Senna had om vervolgens samen een paar keer kampioen te worden. Heb echter het gevoel dat dit wat moeilijk ligt aangezien ze al een andere autofabrikant als naamgevende hoofdsponsor hebben en deze niet kopschuw willen maken.

    Honda verdiend veel credits en er schijnt met de spec 4 nog heel wat moois aan te komen en dan met name een echte ECHTE partymodus.

    • + 0
    • 12 aug 2019 - 09:35
    • Ik ben heel benieuwd wanneer ze die gaan inzetten. Monza lijkt op het eerste gezicht het meest logisch maar dan is er een kans dat ze op Spa niet mee kunnen komen aangezien MB en Ferrari waarschijnlijk ook een nieuwe spec gaan gebruiken. Over de Ferrari spec gaan er verhalen van +20pk rond.

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 09:51
    • Klopt, ik las dat Ferrari sowieso hun 3e motor al reeds op Spa in wil zetten. Dit is een vrij vroeg moment voor Ferrari om hun 3e motor in te zetten maar ik denk dat ze dit doen omdat ze zwaar onder druk staan om eindelijk te gaan winnen. Spa en Monza zijn waarschijnlijk de enige 2 banen waar Ferrari op eigen kracht dit seizoen nog kan winnen. Ik verwacht derhalve dat Ferrari nog ergens gridstraffen gaat pakken later dit jaar ivm een 4e motorwissel.
      Mercedes zal denk ik iets later hun 3e motor gaan inzetten omdat ze dan wél het einde van het seizoen gaan met hun pool van 3 motoren, denk namelijk niet dat Ferrari 9 zater- en zondagen kan uitrijden met hun spec 3 (op vrijdag gebruiken de teams meestal een oude spec motor uit de pool).

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 10:26
    • maximist

      Posts: 782

      Wat heb je aan 20 pk meer, als je wagen niet genoeg downforce heeft?

      • + 3
      • 12 aug 2019 - 10:42
    • Zou iig een goede zet zijn van Ferrari om die motor al in te zetten. Het seizoen is al verloren. Dan maar voor dagsuccessen gaan. Een nieuwe motorerin hangen geeft sowieso al meer power en met een nieuwe spec nog meer.

      Over dat aandacht voor Honda; Max heeft in Oostenrijk er al persoonlijk voor gezorgd dat Honda heel veel publiciteit heeft gekregen met het wijzen op het logo op het podium. Dat is de hele wereld over gegaan. In de Fabriek bij Honda was dit moment ook meteen levensgroot bij de ingang te bewonderen.
      daarnaast weet heel F1 minnend publiek donders goed dat de technische inbreng van AM 0.0% is.

      • + 2
      • 12 aug 2019 - 10:51
    • @maximist, zeker alleen fan omdat Max rijdt. Alleen maar bier en tieten zingen en olé olé, maar niet verdiepen in de sport. Geeft niet hoor, heb ik ook met voetbal.

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 11:47
    • snailer

      Posts: 2.342

      neppatsrev, volgens mij komt na bier en tieten toch echt het verdiepen, natuurlijk met wat tussenstappen.

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 11:55
    • maximist

      Posts: 782

      @ neppatsrev. Mijn naam kan die gedachten wel bij je opborrelen. Maar ik kijk F1 sind 1970. toen was ik 12, nu ben ik er 51. dus nee. Ik ben F1 fan, en fan van Max. en je valt me aan omdat ik een normale vraag stel . ik vind jou aanval en opmerking totaal niet nodig, en onbeschoft. @maximist, zeker alleen fan omdat Max rijdt. Alleen maar bier en tieten zingen en olé olé, maar niet verdiepen in de sport. Geeft niet hoor, heb ik ook met voetbal.

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 12:27
    • Arie54

      Posts: 2.078

      @Maximist: Als je in 1970 12 jaar was ben je nu 61 en geen 51 LOL

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 13:54
    • maximist

      Posts: 782

      voutje. 1980 had dat moeten zijn. Ik had wat haast, dus niet nagelezen op voutjes.

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 15:30
    • @Maximist vraagje vanuit interesse: In de jaren 80, op welke tv zender(s) kon je in Nederland toen LIVE F1 kijken het hele seizoen? RTBF? BBC? Er was nog bijna geen kabeltelevisie in Nederland begin jaren 80 dus ben heel benieuwd of je hier een gedetailleerd dantwoord op kan geven :) Thx alvast!

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 16:05
    • sorry als ik je beledigd heb , maar 20 pk is wel degelijk nodig. Zeker op de komende circuits. en daarbij heeft RB de downforce wel degeleijk op orde. vandaar de eerste pole van Max

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 16:38
  • PaulSzu

    Posts: 144

    Met een nieuwe teamgenoot in Spa, Albon naar Red Bull!!

    • + 0
    • 12 aug 2019 - 12:19
    • Velko

      Posts: 43

      Yep...en Pierre terug naar Toro Rosso

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 12:20
    • Nou dat gaat wat worden , hadden ze beter kvyat kunnen nemen

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 12:25
  • Hij kan voorlopig ook nergens anders terecht

    • + 0
    • 12 aug 2019 - 23:06


HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar