user icon
user icon

Mercedes toont eenmalige livery met witte neus en cockpit voor Duitse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 25 jul 2019 11:50
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit

Mercedes rijdt dit weekend in Duitsland met een speciale, eenmalige kleurstelling voor de W10. De voorkant van de bolide is speciaal voor de race op Hockenheim in een witte kleur gehuld, terwijl de achterkant haar normale kleuren behoudt.

Voor Mercedes is het Grand Prix-weekend in Duitsland een speciale. De Duitse fabrikant beleeft haar thuisrace op Hockenheim, terwijl het voor het eerst ook de titelsponsor van het evenement is. Daarnaast rijdt het team voor de 200ste keer mee in een Formule 1-race, terwijl het afgelopen week ook de 125ste verjaardag van de eerste autosportrace vierde. Die race werd gewonnen door een auto met een krachtbron van Daimler.

Eerder deze week kondigde Mercedes daarom ook aan dat het in Duitsland eenmalig met een andere kleurstelling zal rijden. Daarna werd al duidelijk dat de kleurstelling voor een deel wit zal zijn en dat wordt bevestigd door een aantal foto's die van de bolides in de pits op Hockenheim gemaakt zijn.

De bolides van Valtteri Bottas en Lewis Hamilton zullen tijdens de komende race voorzien zijn van een witte kleur aan de voorzijde. Onder andere de neus, voorvleugel en de cockpit van de coureurs zullen een witte kleur dragen. De achterkant van de auto, waartoe de sidepods en motorkap behoren, zullen wel de normale kleurstelling van het team dragen.

 

 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Tja.

    • + 1
    • 25 jul 2019 - 12:03
    • Snork

      Posts: 6.046

      ‘t is wat.

      • + 0
      • 25 jul 2019 - 15:21
    • Snork

      Posts: 6.046

      Een witte neus....de Mercedes heeft iets gesnoven.

      • + 1
      • 25 jul 2019 - 15:22
  • mario

    Posts: 5.287

    Ik vind 'm eerlijk gezegd niet zo bijzonder.... Gisteren had ik nog wel op een verrassing.....

    • + 0
    • 25 jul 2019 - 12:06
  • Beri

    Posts: 2.593

    Precies wat ik al dacht:
    Witte voorkant en een normale achterzijde.
    Auto's mogen immers niet een compleet andere kleur krijgen gedurende het seizoen. Daarom werd de Midland niet helemaal oranje gedurende het seizoen toen Spyker de toko overnam.

    Leuk geteased door Mercedes, maar niet heel bijzonder in mijn ogen. De oude logo's van de sponsoren (zoals die van IWC) is wel een leuke toevoeging.

    • + 0
    • 25 jul 2019 - 12:06
    • Ja viel mij ook direct op, oude IWC logo. Is ook de enige sponsor die bijna net zo veel historie heeft als Mercedes.

      • + 0
      • 25 jul 2019 - 18:32
  • Kelly@

    Posts: 31

    Dus nieuwen kleuren en met update,s toch?

    • + 0
    • 25 jul 2019 - 12:11
    • @ London dat de warmte jou in haar greep houdt, ben je zelf bij.
      Mijn mening ventileren lucht op, Dat je het niet kunt hebben, wees harder tegen je zelf. Accepteer het zoals het is.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 10:34
  • London

    Posts: 651

    Niet echt gedurfd. Doe toch eens iets out of the box met wat meer lef. Je viert 125 jaar autosport en dan doe je dit. Een witte neus, poe poe..

    Is dit iets Duits? Lekker uitbundig haha

    • + 0
    • 25 jul 2019 - 12:56
    • GHM65

      Posts: 534

      Dit is naar Duitse begrippen helemaal los gaan.

      • + 1
      • 25 jul 2019 - 13:45
    • Koop eens een goede bril en kijk dan meteen verder dan je neus lang is...

      • + 1
      • 25 jul 2019 - 13:46
    • Een witte neus vind ik eigenlijk meer Colombiaans klinken. Deze had Mercedes beter kunnen laten, vind ik. Het wachten is nu op een oranje RB voor de GP van Zandvoort.

      • + 0
      • 25 jul 2019 - 13:52
    • London

      Posts: 651

      Slecht geslapen Dutch?

      Want als ik verder kijk kom ik tot een ander inzicht? Of heb ik geen recht op mijn mening? Of raakt mijn mening jou persoonlijk? Je bent in ieder geval weer lekker vriendelijk.

      Speciaal voor jou dan: Ik vind Mercedes het allermooiste team dat ooit heeft bestaan en deze one-off livery blaast alles wat ik tot nu toe bij anderen gezien heb totaal weg. Ongekend en zeer gedurfd. Dit vind ik.

      • + 5
      • 25 jul 2019 - 13:54
    • @London heb je een beter idee.
      Stuur Mercedes een mail hoe jij het graag ziet, wie weet zie je iets terug.
      DutchF1 ziet meer veranderingen in een oogopslag dat jij dat niet hebt, hoef je DutchF1 niet over aan vallen.

      • + 3
      • 25 jul 2019 - 15:11
    • Snork

      Posts: 6.046

      BruceMcLaren, wordt wel een beetje klef zo tussen jou en Dutch...

      • + 4
      • 25 jul 2019 - 23:05
    • @Snork wordt het niet eens tijd dat je een update ontvangt.
      Je valt wel vaker in een herhaling terug als je mij moet hebben!
      Ga populair zijn bij RBR.

      • + 1
      • 26 jul 2019 - 01:56
    • London

      Posts: 651

      @BRUCEMcLAREN
      1. Het hoeft niet te zijn zoals ik dat mooi vind, dit is echter een openbaar forum en een vrij land waarbij het hele principe is om je mening te geven. Let wel, zonder op de persoon te reageren. Maar fijn dar je even voor Dutch opkomt. Mocht het je trouwens goed doen, ik vind de livery van McLaren 1 van de mooiste.
      2. Waar heb ik in mijm reactie gezegd dat ik te weinig veranderinge zie met deze nieuwe livery? Ik zei alleen dat ik het niet gedurfd vond en deed dat op een sarcasrisxhe manier. Durch kiest er daarna voor om wederom niet inhoudelijk de discussie aan te gaan maar op de man te reageren.

      Ik hoop dat jullie zelf een keer in gaan zien dat als je iets respectvoller met de mede reageerders omgaat er een werels voor je open gaat. Zoveel mensen zoveel meningen, als je dat niet kunt waarderen en inhoudelijk en respectvol kunt blijven dan zit je hier denk ik verkeerd.

      • + 1
      • 26 jul 2019 - 07:41
  • Naldor

    Posts: 716

    Wat ontzettend lelijk, doe het goed of doe het niet

    • + 0
    • 25 jul 2019 - 15:19
  • Blijft een beest van een wagen, niet voor niets door Lewis liefkozend ''Sturmbannführer'' genoemd.

    • + 2
    • 25 jul 2019 - 17:24
  • Supa

    Posts: 1.239

    Mooie livery!

    • + 1
    • 25 jul 2019 - 19:59
  • Inmiddels betere foto’s gezien en ik vind het echt leuk om naar te kijken. Een simulatie alsof die witte oldschool paint er altijd onder zit maar er nu afgesleten / afgekrabd uitziet. Dat ruwe, afgebladderde karakter vd lijnen en af en toe nog zo’n restantje ‘verf’. Ik vind dat ‘t leuk gedaan is. Wanneer komt ie 1:18? Ik wil hier nog wel langer en vaker naar kijken!🙂

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 08:21
    • rf

      Posts: 275

      Wat er niet bij verteld wordt (hoeft ook niet per sé) is dat die Daimler V2 in een Panhard et Levassor zat. De allereerste autofabriek ooit. Later bekend als Panhard. Vooral na de 2e WO roemrucht om haar 2-cilinder boxer motoren met hoog rendement. Toriestaaf klepveren en krukas op rollagers. In alle opzichten waren deze auto's hun tijd ver vooruit. Helaas eind jaren 60 door Citroën de nek omgedraaid.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 09:23
    • Tevens heeft deze Mercedes vier updates mee gebracht, waarbij ook aan de koeling aandacht is besteed.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 13:45
  • Als ik mij niet vergis, staat de neus wat omhoog.

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 13:48

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar