user icon

Bottas voelt WRC-bolide Toyota aan de tand in Finland

  • Gepubliceerd op 22 jul 2019 08:14
  • comments 9
  • Door: Bjorn Smit

Valtteri Bottas heeft een lekker weekend achter de rug. De Fin van Mercedes mocht eerder dit weekend een bolide uitproberen die Toyota in het World Rally Championship inzet.

Eerder dit jaar maakte Bottas zijn competitieve rallydebuut tijdens de Arctic Lapland Rally. De vijfvoudig Grand Prix-winnaar werd in januari vijfde in de eindklassering van die rally, die hij reed met een Ford Fiesta uit het wereldkampioenschap rally's terwijl Timo Rautiainen destijds zijn bijrijder was.

Rautiainen vervulde die rol afgelopen vrijdag ook toen Bottas voor het eerst WRC-materiaal van Toyota aan de tand mocht voelen. De Mercedes-coureur had het daarbij goed naar zijn zin in de Toyota Yaris, want hij deelde er een aantal video's van op sociale media. Bottas werkte de test opvallend genoeg af in een overall van Williams, het team waarvoor hij tussen 2013 en 2016 uitkwam.

 

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • voorteken?

    • + 0
    • 22 jul 2019 - 08:48
  • Nadat Bottas in Australië met een spec 2 wagen reed, komt Mercedes nu met een spec 3.
    Het is nog niet bekend of deze in Hockenheim wordt ingezet,
    maar de wagen is al wel door de crashtesten gekomen.
    De wagen schijnt aanzienlijk lichter te zijn dan zijn voorganger en een stuk sneller.

    • + 0
    • 22 jul 2019 - 08:51
    • Zulk groot nieuws en geen enkele reactie?
      Iedereen op vakantie of leest niemand een topic over Bottas? :-))

      • + 0
      • 22 jul 2019 - 10:34
    • snailer

      Posts: 4.819

      Volgens mij is al een paar weken bekend dat er een grote update zit aan te komen voor Duitsland. Vreemd genoeg praat men op het moment veel meer over Ferrari en Red Bull. Ik denk dat het komt omdat daar het echte gevecht plaatsvindt.... Ver achter Mercedes.... Als Mercedes nog harder gaat heeft het geen invloed op de volgorde.

      • + 0
      • 22 jul 2019 - 10:56
    • lada

      Posts: 300

      Zitten ze al niet op het minimum gewicht? Mag er wel nog wat af?

      • + 0
      • 23 jul 2019 - 00:36
  • Rally is zo gaaf om naar te kijken. Dit is pas op het randje rijden. Heb rally rijders altijd als de meest begaafde coureurs gezien in motorsport. De skills die zij hebben om deze auto's zo op het randje te rijden is echt fenomenaal.

    • + 2
    • 22 jul 2019 - 10:33
    • Arran

      Posts: 1.078

      Om eerlijk te zijn, als ik het zou mogen zou ik zo in een F1 wagen willen stappen en kijken hoe hard ik daarmee zou kunnen gaan.
      Rally daarin in tegen, ik denk ik alle kleuren in mijn onderbroek zou hebben als ik met zulke snelheden over een zandweggetje heen zou blazen met bomen en obstakels lang me heen vliegende wetende als ik die raak, het vermoedelijk niet na vertel.

      Ik vind het waanzinnig zoiets nog kan in deze tijd, het is na mijn mening een van de laatste vormen van puur moed hebben, en het is zo spectaculair om naar te kijken vaak.

      • + 0
      • 22 jul 2019 - 13:44
  • Is een Kubica nog niet genoeg...........??

    • + 0
    • 22 jul 2019 - 16:34
  • lada

    Posts: 300

    So, hij kan toch wel wat

    • + 0
    • 23 jul 2019 - 00:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar