Peter Sauber en James Key vol lof over debutant Sergio Perez
- Gepubliceerd op 27 maa 2011 20:42
-
8
- Door: Robin Smeets
Waar de andere coureurs minimaal tweemaal de pits moesten opzoeken voor nieuwe banden, kon Perez de race op slechts twee setjes helemaal uitrijden. Dat verrastte James Key: "We hadden gedacht dat we misschien twintig ronden konden rijden op de banden, maximaal 25 aan het einde van de race als de auto een stuk lichter zou zijn. Wij waren net zo verrast als andere mensen dat we het met slechts één stop haalden."
Volgens teambaas Peter Sauber ontstond de éénstop-strategie spontaan tijdens de race zelf. "We hadden ons ingesteld op twee of drie stops", vertelde Sauber na afloop van de race. "De rondetijden bleven echter gelijk! Sterker nog, hij ging zelfs steeds sneller en reed tussendoor af en toe de snelste rondetijd. Daarna hebben we gewacht en aan Sergio gevraagd of hij het tot het einde kon volhouden. Hij vertelde dat het er goed uit zag."
"We hebben hem daarna alleen nog gezegd dat hij de auto wel heel over de finish moest brengen. Daar is hij in geslaagd. In de GP2 volgden we hem al en daar heeft hij al goed werk verricht. Ook tijdens de wintertests ging het lekker, maar vandaag was hij echt geweldig."
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.450
- Podiums 35
- Grand Prix 214
- Land Mexico
- Geb. datum 26 jan 1990 (36)
- Geb. plaats Guadalajara, Mexico
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,73 m
109.817 reacties op Cadillac F1
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sergio Perez
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 67
Ben onder de indruk van Perez. Heeft zeer consistent gereden, net alsof hij al jaren in F1 reed.
Posts: 1.315
Ja heel volwassen, geen gedoe, vage acties ofzo gewoon heel strak. En Sauber is nu ook gewoon een hartstikke leuk team. Fantastische vent die Sauber en ook nog eens twee jonge coureurs, whats not to like?
Posts: 67
I like :P maar ik vraag me toch af wie instaat voor de ontwikkeling van de bolide? Vorig jaar was dat DLR.
Posts: 336
Heeft DLR wat laten zien dan ;)?
Ik denk dat als deze twee jongens gewoon veel info geven en zeggen wat er verandert moet worden, ze gewoon dit tempo moeten kunnen blijven rijden.Zij kunnen zeggen wat er voor hun gevoel beter moet.
Posts: 47
Vind alleen nog steeds dat Sauber iets moet doen aan het uiterlijk van de auto... vorig jaar was hij spierwit, dit jaar spierwit met wat afwijkend gekleurde logo\'s erop... doe eens een leuk kleurtje!
Posts: 2.418
Mooi debuut natuurlijk. Sowieso is hij dubbelop een goede keuze voor Sauber: hij neemt sponsorgeld mee en kan ook nog is hard rijden. Ik denk dat hij sneller is dan Kobayashi eerlijk gezegd. Nu misschien nog niet, maar dat komt nog wel. Ik snap ook sowieso niet waar alle \'ophef\' over Kobayashi vandaan komt. Ik had eerder wel is gelezen dat iemand dacht dat Kobayashi in de McLaren of de Red Bull wel in de top mee kan doen, maar dat lijkt me toch te hoog gegrepen voor hem. Hij valt natuurlijk op door zijn leuke acties op de baan, maar een echte topper is hij niet vind ik. Perez weet ik nog niet... ik denk niet dat hij een toekomstige kampioen is, maar het is zeker geen slechte coureur.
Posts: 3.987
van wat ik zo links en rechts gehoord heb is sergio perez echt snel.
saubers waren al erg brutaal in de kwalificatie door op het moment van het verbeteren van hun eigen tijden, ze regelmatig 5e of 6e stonden.
Perez is dus niet alleen snel, maar heeft ook bewezen dat slim rijden en om kunnen gaan met de banden een meer stops strategie verslaat.
Ik ben verbaast dat de saubers uit de uitslag zijn gehaald, die vleugels zitten er al op vanaf vrijdagochtend. Daar had de echte charlie whiting bijvoorbeeld of Jo Bauer best effe een waarschuwinkje kunnen geven. zij weten alles van alle teams en teams leggen regelmatig een vraagstuk voor, mag dit/ mag dat?, als het niet mag, dan hoef je het ook niet te ontwikkelen.
Posts: 4.764
Ja vraag dat maar na bij Giedo van der Garde, hij weet er alles van.