Sauber gaat mogelijk in beroep tegen diskwalificatie
- Gepubliceerd op 27 maa 2011 14:51
-
14
- Door: Robin Smeets
Het gaat hierbij om het bovenste gedeelte van de achtervleugel die niet volgens de reglementen zou zijn. "Dit is een erg teleurstellend, maar ook verrassend resultaat", vertelde technisch directeur James Key. "Er zijn vragen over het bovenste gedeelte van de hoogste achtervleugel. Echter, dit gebied is niet het 'werkgedeelte' van de vleugel en daardoor dus vrij onbelangrijk."
"Dit heeft ons zeker geen voordeel opgeleverd. We controleren op dit moment de desbetreffende onderdelen om de situatie beter te begrijpen en we bereiden een beroep voor tegen de beslissing van de stewards."
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.450
- Podiums 35
- Grand Prix 214
- Land Mexico
- Geb. datum 26 jan 1990 (36)
- Geb. plaats Guadalajara, Mexico
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,73 m
109.817 reacties op Cadillac F1
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sergio Perez
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 4.951
Gelijk in beroep gaan. FIA heeft vorig jaar van alles en nog wat laten bewegen dan wel gezegd \'niet meer doen hoor\'.
Posts: 67
Inderdaad en dan praten we nog niet van de flexibele voorvleugel van Red Bull! Bovendien hadden ze al een heel weekend tijd! Klootzakkerij noemen ze dat tegenwoordig!
Posts: 198
inderdaad in beroep gaan. als het wordt afgewezen ben ik nog verbaasder. die jongens hebben er keihard voor geknokt en ze verdienen de punten!
Posts: 859
Vrij rare diskwalificatie, gewoon in beroep gaan! Perez niet heel veel gezien maar is toch een erg knappe prestatie. Di Resta vond ik ook goed debuteren.
Posts: 4.499
@ kombatunit: Mee eens...jammer voor Sauber. Hopelijk kan de FIA duidelijker verwoorden waarom Sauber gediskwalificeerd is of het terug draaien...
Di Resta inderdaad ook sterk. Gun hem eigenlijk ook wel het puntje...
Posts: 3.077
Laten we eerst de officiele lezing afwachten van de FIA. Maar bewezen illigaal is illigaal, dus geen punten. Hoe groot is de overtreding en hoe groot was het voordeel?
Jammer, want ik gun het ze bij Sauber wel. Zeker met de strategie die Perez had. Dat verdiend beloond te worden.
Posts: 587
Op zich heb je wel gelijk.
Maar hoe vaak zijn de Ferrari\'s wel niet met illegale onderdelen uitgerust geweest ???
Zij kregen altijd alleen maar \'n waarschuwing.
In dat geval vind ik diskwalificatie wel \'n zware straf.
Daarbij: De auto\'s worden voor aanvang van het raceweekend gekeurd ,vervolgens gebeurt dit nogmaals na de VT\'s en de qualy ,waarom wordt dit dan nu pas ontdekt ???
Posts: 3.077
Te vaak! Dat zeg ik terwijl Ferrari 1 van mijn favoriete teams is. Ik hou meer van de underdog, maar door mijn Italiaanse afkomst kan en wil ik niet om Ferrari heen.
Maar dat neemt dat Ferrari te vaak is weg gekomen met illigale onderdelen. Zoals Maleisie 1999 wat te belachelijk voor woorden was. Wanneer de FIA kan bewijzen dat een auto illigaal is, dan moet diskwalificatie volgen. Kan de FIA het niet bewijzen, zie Red Bull, dan moet de FIA het vrijgeven.
Posts: 305
Jammer, maar echt iets erover zeggen is lastig. We kennen de details niet.
Posts: 7.320
Nou, we weten wel dat het dus om het niet-werkende gedeelte gaat. dus voordeel hebben zij er niet van gehad. Dit lijkt me vrij feitelijk. Als je dan bedenkt dat erin \'t verleden zo vaak twijfelachtige aerodynamica oid opzat, [bij div teams] kreeg men alleen maar een soort van vermaning en werd het voor de race erop verboden. Ik vind dit too much.
ik hoop op succesvol beroep maar ben er bang voor dat het om des keizers baard is..
Posts: 3
Valt mij mee dat Hamilton nog niet is gediskwaificeerd.
Ik zag toch vaak die naar beneden gezakte bodemplaat tegen het asfalt komen. Die mogen toch beperkt afslijten?
Posts: 2.049
Er worden in het midden van de plank 2 gaatjes geboord, waar ze dan ook meten. Heel waarschijnlijk dat daar niets aan de hand is; daarbij komt ook nog dat het onvrijwillig was (duh) en Hamilton enkel maar nadeel erbij had. Het zou wel enorm lullig zijn mochten ze hem daarvoor diskwalificeren.
Posts: 2.852
Illegaal is illegaal. Geen voordeel, wel voordeel, het blijft illegaal.
Vind het jammer maar zo zijn de regels. En als ze nu weer een uitzondering maken zijn ze al hun geloofwaardigheid (voor zover aanwezig) kwijt.
Posts: 3
Hij hoeft van mij ook niet gediskwalificeerd te worden maar ik had het wel verwacht.