user icon


Brown: "Alonso mag kansen bij ander F1-team aangrijpen"

  • Gepubliceerd op 12 jul 2019 15:58
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Fernando Alonso zal in 2020 geen rentree in de Formule 1 maken bij McLaren, maar het is nog niet uitgesloten dat de Spanjaard alsnog terugkeert. Mocht hij een kans krijgen bij een ander team, dan kan hij op steun rekenen van McLaren.

De afgelopen weken ontstond er wat opschudding over de rol van Alonso bij McLaren. Er gingen geruchten dat hij het team helemaal verlaten zou hebben, maar het team ontkende dat met klem. Ook tijdens de persconferentie op Silverstone ontkende CEO Zak Brown dat Alonso vertrokken is bij het Britse team. Wel krijgt hij de steun van de renstal als hij een kans kan aangrijpen bij een ander team op de grid.

"Fernando blijft een ambassadeur van McLaren. We hebben een geweldige relatie met hem en spreken met hem over wat toekomstige raceprogramma's die niet gerelateerd zijn aan de Formule 1. We vinden het prima als hij terug wil keren in de Formule 1 bij een ander team, omdat wij geen zitje vrij hebben. Wij steunen hem daarin als hij dat wil doen."

Verklaring voor aanblijven Sainz en Norris

Voorafgaand aan het Britse Grand Prix-weekend maakte McLaren tevens bekend dat Carlos Sainz en Lando Norris ook in 2020 de coureurs van het team zijn. Daarmee is de renstal uit Woking de eerste die dat gedaan heeft. Tijdens de persconferentie legde Brown uit hoe McLaren tot dat besluit gekomen is.

"Carlos is ieder weekend extreem snel geweest en Lando is ook extreem snel én een snelle leerling. Hij maakt niet de fouten die je misschien zou verwachten van een rookie. Hij rijdt redelijk volwassen, zijn feedback is goed, hij kan goed opschieten met Carlos. We meenden dat we dit uit de weg moesten ruimen om door te kunnen met ons programma."


Reacties (20)

Login om te reageren
  • Het is duidelijk dat de liefde over is na het Indy 500 debacle

    • + 0
    • 12 jul 2019 - 16:07
  • PatrickM

    Posts: 44

    Met andere woorden, toedels Alonso. Tot nooit meer ziens bij McLaren. Vraag me af of 'ie ooit nog in de F1 terug gaat komen. Daarnaast geeft Honda nog steeds aan hem niet meer met iets van Honda te laten rijden.

    En wellicht dat zijn ego hem ook in de weg staat om volledige seizoenen Indycars te gaan rijden wil hij ooit kans maken op zijn triple crown.

    Wel eeuwig zonde, want Alonso is ook gewoon een buitencategorie. Maar met te grote ego en teveel verkeerde beslissingen.

    • + 0
    • 12 jul 2019 - 16:09
    • Honda is helemaal klaar met Alonso, al zou hij privé een nieuwe Civic willen aanschaffen dan is dat onmogelijk voor hem, bij iedere Honda dealer hangt nml. een foto van Fernando bij de receptie zodat de verkopers hem herkennen en direct de deur kunnen wijzen....

      • + 3
      • 12 jul 2019 - 16:14
    • Zelfs geen grasmaaiertje?

      • + 2
      • 12 jul 2019 - 16:52
  • Mojito

    Posts: 4.270

    Zijn tijd in F1 is voorbij.

    Uitstekend coureur, vreselijk karakter en vooral daarom lang niet uit zijn carriere gehaald wat er wellicht in zat.

    • + 1
    • 12 jul 2019 - 16:10
    • Een korte samenvatting, wat kort door de bocht misschien... maar berust wel 100% op waarheid. Er had zeker meer in gezeten.

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 16:28
    • mario

      Posts: 4.873

      @Damon: 24 om 21 woorden noem ik niet een korte samenvatting hoor....

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 16:33
    • 2 keer WK en daarna nog eens 2/3 keer dichtbij. Genoeg eruit gehaald.

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 18:49
  • Had hem toch graag in de wagen van dit jaar gezien. Alonso en Norris zou een gaaf koppel wezen. Had Norris ook gelijk goed aan de bak mogen gaan en laten zien uit welk hout hij gesneden is.

    Dat McLaren besluit om door te gaan met Sainz en Norris is volkomen logisch. Desondanks hoop ik Alonso volgend jaar terug te zien op de grid.

    • + 0
    • 12 jul 2019 - 16:56
    • En dan een zelfde scenario als met Stoffel? Ik dat Norris beter af is met Sainz naast zich zodat ze beide een gelijke behandeling krijgen.

      • + 4
      • 12 jul 2019 - 17:37
    • HarryLam

      Posts: 927

      Echt he.......daarin faalt Mclaren hopeloos, gelijke behandeling met o.a. Stoffel als slachtoffer.

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 21:43
  • CBR600F

    Posts: 252

    Alonso komt nooit meer terug in de F1. Waarom zou een team zijn handen daaraan branden? En ja, hij is een 2-voudig wereldkampioen, maar dat is 13 jaar geleden. Momenteel denk ik dat hij maar beter is dan een paar coureurs op de grid. Dat hij Vandoorne dik heeft verslagen zegt mij niet zoveel.

    • + 1
    • 12 jul 2019 - 16:56
    • Alonso zou op de huidige grid de op één na beste coureur wezen. Moeiteloos.

      • + 3
      • 12 jul 2019 - 17:12
    • Hmmm, zou je Hamilton dan pas als derde inschatten? ;)

      • + 7
      • 12 jul 2019 - 17:38
    • CBR600F

      Posts: 252

      Alonso op dit moment is beter dan Grosjean en Kubica. Voor de rest durf ik niemand te noemen. Het is niet de jongere Alonso uit de Renault en Ferrari tijd.

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 18:18
    • Buurman

      Posts: 654

      @ CBR600F

      Wat een wijsheid predik je hier. Niks aan toe te voegen.... man man man.....

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 20:27
    • CBR600F

      Posts: 252

      Dankjewel Buurman! Ik wist wel dat ik gelijk had ;-)

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 20:44
  • Nu het over Alonso gaat geef ik de @Buurman ook de kans om te reageren voordat ik mijn mening geef.

    • + 1
    • 12 jul 2019 - 20:26
    • Buurman

      Posts: 654

      Jij geeft mij de kans? Nou bedankt. Erg attent van je.

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 20:29
    • Ja Buurman voel je zo vrij om te reageren.

      Mijn grote vriend Bruce heeft net als mijzelf 4 rampzalige jaren met Alonso achter de rug en wilt daar vlugjes zijn gal over uitspuwen. Dus kom op, laten we er vaart achter zetten.

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 21:19

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar