user icon


Hamilton 'zal er alles aan doen' om Silverstone te behouden voor Formule 1

  • Gepubliceerd op 08 jul 2019 15:58
  • comments 36
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton hoopt niet dat de Britse Grand Prix na 2019 van de Formule 1-kalender verdwijnt. De Mercedes-coureur stelt er alles aan te zullen doen om de race te behouden voor de sport.

Samen met Jim Clark en Alain Prost deelt Hamilton het recordaantal zeges op Silverstone, dat inmiddels al 44 keer de plaats van handeling geweest is voor de Britse Grand Prix. Het contract van Silverstone met de Formule 1 loopt na de huidige editie af en nog altijd is er geen zekerheid dat er een verlenging komt. Hamilton zou het betreuren als de race verdwijnt en zal er alles aan doen om deze te behouden voor de Formule 1.

"Het is het ultieme circuit en een Grand Prix die we niet mogen verliezen", vertelde Hamilton aan Sky Sports. "Als de Formule 1 dit verliest, dan verliest het een groot deel van haar essentie. Het gaat niet gebeuren terwijl ik nog race. Zolang ik erbij ben, zal ik ervoor vechten. Deze race trekt het grootste publiek van het hele seizoen, dus geen haar op mijn hoofd die het gaat toestaan. We moeten ervoor vechten."

Hamilton looft Britse fans

Een van de factoren die de Britse Grand Prix maken wat het is, is volgens Hamilton de fans die naar de baan komen. De vijfvoudig wereldkampioen looft de sfeer die er hangt op Silverstone. "Het is voor mij de race waar ik het meeste naar uitkijk en waar ik het meeste van geniet. De fans zijn de factor die het weekend en de sfeer echt maken zoals het is."


Reacties (36)

Login om te reageren
  • Mooie doelstelling van Hamilton. Begrijp ik het goed dat hij financieel gaat bijdragen?

    • + 6
    • 8 jul 2019 - 16:05
    • Rimmer

      Posts: 6.162

      Yep. En dat niet alleen, hij gaat er ook voor vechten.
      Zondagavond 20:00 zal hij de ring betreden tegen Por Pramuk.
      Muay Thai regels. 3x5 ronden.

      • + 6
      • 8 jul 2019 - 16:12
    • tour71

      Posts: 580

      LOL goeie

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 18:03
    • Het schijnt dat Por Pramuk de griep heeft en Rico zijn plaats zal innemen. Later meer....

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 00:07
    • Stitch

      Posts: 4.477

      Hij gaat het circuit kopen!

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 09:13
  • jd2000

    Posts: 2.384

    Goed bezig die Hamilton.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 16:07
    • Man man wat een haat tegen Hamilto... oh wacht je zei iets positiefs

      :'-)

      • + 7
      • 8 jul 2019 - 16:13
    • jd2000

      Posts: 2.384

      Oeps, heb ik dat gedaan? :)

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 17:01
  • Hamilton koop dan gewoon Silverstone, je hebt toch al genoeg geld op de bank staan.

    • + 2
    • 8 jul 2019 - 17:10
  • mediF1

    Posts: 2.397

    Was hij maar net zo goed als Verstappen dan had de tribune in Engeland wel vol gezeten.

    • + 3
    • 8 jul 2019 - 17:19
    • Op basis van hoeveelheid fans worden er geen titels vergeven. Wel op basis van behaalde punten. En aan het eind van de rit komt Hamilton zijn 6e wereldtitel bokaal in ontvangst nemen. Verstappen is ook dan in F1 begrippen nog steeds een klein jongetje.

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 17:38
    • mediF1

      Posts: 2.397

      Voor de baan eigenaren zijn stoeltjes belangrijk en niet titels want die brengen geen geld in het laadje.

      • + 3
      • 8 jul 2019 - 17:44
    • Bij mijn weten is Silverstone laatste jaren gewoon stijf uitverkocht

      • + 4
      • 8 jul 2019 - 17:46
    • Voor de baaneigenaren ja en voor de teambazen en honderden werknemers van de teams? Voor hun telt alleen de overwinningen en titels. Als er over 20 a 30 jaar terug wordt gekeken op deze periode kraait geen haan naar welk coureur voor zogenaamd de meeste fans zorgde.

      Verstappen is momenteel nog steeds een klein jongetje vergeleken met Lewis. Ietwat meer respect graag voor de grootheden binnen de Formule 1.

      • + 1
      • 8 jul 2019 - 17:53
    • jd2000

      Posts: 2.384

      Het is inderdaad wel altijd uitverkocht, maar er moet wel altijd geld bij. Zoals vrij gebruikelijk in de F1, draait ook dit circuit met verlies.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 17:55
    • jd2000

      Posts: 2.384

      Geef hem een koekje en hij hapt.........

      • + 3
      • 8 jul 2019 - 18:02
    • Mclaren brengt op de gemiddelde circuit ook meer supporters op de been als Red Bull..maar wat heeft dit ons gebracht? Niets.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 18:09
    • "een klein jongetje"...
      Ook al is hij nog geen wdc, heeft hij nu al het respect wat sommige wdc's niet hebben.

      Duidelijk dat Medi een grap maakte, ga jij maar ff een tijdje in de gang staan.

      • + 7
      • 8 jul 2019 - 19:34
    • Die Mclaren blablabla is echt gepest door Verstappen op school volgens mij.

      • + 3
      • 8 jul 2019 - 20:50
    • Onmogelijk. In mijn school tijden streed McLaren om de overwinningen en kampioenschappen terwijl de destijds actieve Verstappen vaker in de grindbak terug te vinden was dan dat Hakkinen van pole position vertrok.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 21:47
    • NicoS

      Posts: 10.117

      Altijd maar weer die haat tegen Verstappen.....;)

      • + 4
      • 8 jul 2019 - 22:59
  • louc_

    Posts: 2.114

    Dat kan geen probleem zijn met het koninklijke salaris van Ham. Waarschijnlijk zal hij toch te gierig zijn om zijn bijdrage.

    • + 3
    • 8 jul 2019 - 17:46
    • Je kunt veel van Lewis zeggen, maar gierig is ie niet, Vraag dat maar aan die goede doelen die hij financiert.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 20:28
    • Zolang Lewis geen substantiële geldbedragen naar mijn rekening overmaakt is en blijft hij een gierige krent..

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 08:22
  • meister

    Posts: 1.690

    Kan ik mij wel voorstellen ja.
    Silverstone is de beste track, heeft het beste publiek is het beste dit en het beste dat...

    Oh wacht dat zegt Hammie bij elke race waar hij wint.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:01
  • sailor

    Posts: 8.239

    Sympathiek van hem

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:07
  • "Het ultieme circuit" blijft iets persoonlijks.
    Mijne is bijvoorbeeld Suzuka, maar vind Silverstone ook erg gaaf.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:29
    • Het is ook gewoon een hoopje pr-gelul. Het huidige Silverstone is verre van het ultieme circuit en dat weet hij zelf ook. Het is natuurlijk zijn thuisrace, dus wat anders zeggen zou hem slechte pr opleveren.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 00:07
  • 919

    Posts: 1.519

    Het siert hem, en geloof dat het volledig oprecht is. Maar vraag me wel af wat hij zou kunnen doen, het is altijd full house, ongelofelijk dat er voor het voor Formule 1 iconische Silverstone überhaupt gelobbyed zou moeten worden.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:30
    • Als je een uitverkocht huis hebt en het financieel niet kan bolwerken lijkt t mij dat er ergens een scheve schaats word bereden. Misschien na zijn carrière als hij organisatorisch iets zou kunnen betekenen mss, maar nu is hij werknemer van Mercedes.

      • + 0
      • 8 jul 2019 - 21:28
    • MCL34

      Posts: 235

      Nou nee. Lm vraagt een flinke fee en komt met nogal wat regels. Ze zouden ook de bezoekers nog meer kunnen uitmelken natuurlijk. Of je daar blij mee zou moeten zijn.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 08:07
  • Arie54

    Posts: 2.000

    Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:31
  • Als Lewis zich aan zijn verplichtingen eens houd dan moet het lukken.

    • + 0
    • 8 jul 2019 - 19:59
  • daarom

    Posts: 713

    Nou Lewis trek je knip dan maar want aan het einde van de rit heeft het puur en alleen met poen te maken. Ben benieuwd of hij echt alles wil doen, ben bang van niet.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 01:35
  • sailor

    Posts: 8.239

    Ik vind dat wel een gave foto van hem , echt een formule 1 coureur ;-)

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 02:03


DE Grand Prix van Duitsland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

DE Grand Prix van Duitsland

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar