user icon

Video: Perez raakt marshals Monaco bijna

  • Gepubliceerd op 28 mei 2019 18:21
  • comments 12
  • Door: Rutger Lauvenberg

Sergio Perez vertelde ons al dat hij bijna twee marshals raakte. Nu zijn daar ook beelden van opgedoken. Het is een erg benauwd moment. Ook tijdens het opruimen van de lekke band van Charles Leclerc ging er van alles mis. Bekijk hier het filmpje van het moment met Sergio Perez en de marshals:

 

 

Sergio Perez reageerde geschokt:

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Dat had naar kunnen aflopen...brrr

    • + 1
    • 28 mei 2019 - 18:39
  • Gisterochtend al in het artikel "Perez rijdt bijna marshall aan" gepost maar kennelijk door niemand hier opgemerkt...
    De onboard beelden die Perez zelf na de wedstrijd via Twitter postte:

    Tweet

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 18:40
    • Ah, nu ook door de redactie opgepakt en zelfs aan het artikel toegevoegd.
      Graag gedaan.

      • + 1
      • 28 mei 2019 - 19:26
  • Phoe, dat scheelde een haartje. Eerste keer dat ik deze beelden zie.

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 18:53
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.806

    Laat ik voorop stellen blij te zijn dat dit goed is afgelopen en dat die marshalls net een ongelukkige keuze maakten, maar toch wil ik ook naar de rol van Perez en de wedstrijdleiding kijken.

    Er hangt namelijk duidelijk geel op dat stuk van de baan. In Monaco weet je dat enkel geel al net zo zwaar kan zijn als dubbel geel op een andere baan, wat betekent dat je ernstig vaart moet minderen omdat er kans is dat je snel tot gehele stilstand moet komen. Kijkende naar vooral de beelden van fans langs de baan zie en hoor ik toch vooral een Perez die hard door trapt voordat hij de marshalls ziet én nadat hij aan ze voorbij is. En dat terwijl er geel hangt... Ik vind dus dat hij zelf ook wel bijdraagt aan de gevaarlijke situatie.

    Het probleem komt denk ik door de aparte regels van de pits ingang en uitgang. Deze vallen bij een SC of gele vlag op de baan, niet onder de beperkingen van de baan. Ook geldt de pitlimiter niet. Men kan dus in Monaco vol gas geven bij het uitkomen vam de pitstraat en hoeft pas na Saint Devot pas weer aan de snelheid beperking van de SC te voldoen. Dat is dus eigenlijk absurd. Zou de snelheidsbeperking daar wel van kracht zijn, dan had dit incident lang niet zo'n close call geweest...

    • + 2
    • 28 mei 2019 - 19:09
    • een coureur is voorgeprogrammeerd om altijd te maximaliseren, bovendien bij de onboard te zien dat de pit exit ietwat in een bocht loopt waardoor Perez de werkers pas erg laat ziet.
      I.m.o. valt Perez niet zoveel te verwijten, eigenlijk had er op dat deel duidelijk dubbel geel moeten worden gezwaaid.

      Verder goed afgelopen gelukkig, leermomentje :-)

      • + 0
      • 29 mei 2019 - 08:07
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.806

      Eens hoor Clemenza, mijn verwijt richting Perez is dan ook minimaal. Zoals je zelf ook aangeeft kan de wedstrijdleiding hier best wat verbeteringen doorvoeren.

      • + 0
      • 29 mei 2019 - 14:28
  • Duidelijk: BOT en VER verdienen alsnog een drive through, 't was hun rotzooi dat daar werd opgeruimd ;))

    Volgende keer de pitstraat dichtgooien bij schoonmaakwerk? De track gaat in ieder geval razendsnel op minstens geel als er buiten de lijntjes wordt gekleurd.

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 19:36
    • Hemex

      Posts: 991

      Pardon??

      Ook tijdens het opruimen van de lekke band van <b>Charles Leclerc</b> ging er van alles mis.

      • + 0
      • 28 mei 2019 - 22:03
  • Sohee! Een Jansen van Vuuren - erlebnis!

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 21:22
    • bwah de snelheid waarmee Jansen van Vuuren werd geraakt lag vele malen hoger

      • + 0
      • 29 mei 2019 - 08:09
    • absoluut waar, maar dat is waar ik t eerste aan denk bij n hit van een marshall..

      • + 0
      • 3 jun 2019 - 11:15

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar